Kamperen... wat is jullie voorkeur?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Podiki, 15 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Dat vind ik ook de ultieme kampeer vakantie.
    Wij zitten nu voor €35 per nacht aan zee met een mini zwembad wat niks voorstelt. 55 plekken, 5 Nederlandse families. Helemaal prima!

    Wij hebben een camper. Fijne matrassen, dekbedden. Toilet erin. We eten tot vervelens toe verse vis die je gewoon bij de visser zelf koopt.

    Overigens houd ik ook van luxe vakantie hoor. Maar dan wel écht luxe. Op een synthetisch matrasje in een stacaravan ga ik echt niet. Ik vind die prijs/ kwaliteit verhouding van die dingen niet oke.
     
    Nellie4 vindt dit leuk.
  2. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.617
    3.990
    113
    Waarmee vermaak je je dan in een huis of hotel? Ik kan me niet voorstellen dat je je op een camping zou vervelen.

    Wij spelen ook niet iedere avond een spelletje.
    We lezen, hebben gesprekken, kijken wat we de volgende dag gaan doen, bedenken de volgende vakantie bestemming, lekker wijntje of biertje erbij, toastje, kaasje etc. Of kijken wat om ons heen, want er is altijd vanalles te zien op een camping, ook een gesprekje met de camping buren is vaak erg leuk.
     
    Salentein vindt dit leuk.
  3. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Wij gaan altijd naar kleinschalige appartement complexen. Op een rustige locatie met een grote stad in de buurt. Dan gaan we in de avond op pad, terrasje pakken daarna uit eten. Tegenwoordig met dochter eerder thuis en daarna nog even lezen, muziek luisteren etc.
     
  4. Pinac

    Pinac Fanatiek lid

    13 jul 2014
    1.131
    417
    83
    Wij gaan met de caravan, ik vind het heerlijk. Blijven altijd in ned naar een boerencamping, vinden de kids en wij geweldig. Wat fietsen, wat uitstapjes, heerlijk!

    En daarnaast ook niet prijzig, vorig jaar 160 euro kwijt voor een week, onbeperkt ponyrijden en mooie omgeving
     
    Champetter vindt dit leuk.
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat kan op een camping toch ook prima? Deden wij eigenlijk ook meestal...
     
    mamameer vindt dit leuk.
  6. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Bij voorkeur niet. :)

    We hebben weleens op een camping gestaan, maar dan wel in een mobile home met airco, eigen douche/wc en bedden enzo. Dat is natuurlijk geen kamperen. ;)

    Nee ik heb er niks mee. Ik ben meer van een bungalow/huisje. Hotel vind ik ook niets sinds de kinderen er zijn. Minder vrij ofzo. Sowieso helemaal (bijna) onmogelijk nu we met zn zessen zijn.
     
  7. Roanna

    Roanna Bekend lid

    24 aug 2015
    848
    365
    63
    Wat ik eigenlijk niet snap, is dat de veel hier zeggen dat je bij kamperen veel 'aan het werk' bent. Dat vind ik juist niet! Het enige wat je doet is afwassen, koken en de tent een keer uitvegen. Dat is alles. Terwijl je in een huisje ook nog het sanitair hebt en je het bezemschoon achter moet laten.

    Natuurlijk moet je wel de tent opbouwen en afbreken, maar dat is bij de meeste tenten zo gedaan.

    Kamperen vinden wij fantastisch, vooral ook voor de kinderen. Heerlijk de hele dag buiten zijn! Wij houden van een camping met een leuke speeltuin, maar verder zonder animatie etc. Overdag gaan we er lekker op uit. 's avonds lezen, spelletjes doen of gezellig kletsen. Ik heb er weer zin in :)
     
    mamameer vindt dit leuk.
  8. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.617
    3.990
    113
    Is ook heerlijk, en kan allemaal ook op of vanaf een camping.
     
  9. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.617
    3.990
    113
    Klopt in een huisje heb je ook boodschapjes die je moet doen, huisje schoonvegen als de kinderen het halve strand in hun kleding hebben zitten, toilet schoonmaken, vaatwasser in en uitruimen enzo. Eigenlijk ook net als thuis;)
    In een hotel hoef je je sanitair niet te doen, en in een all inclusive hoef je echt helemaal niets te doen!
     
    Salentein vindt dit leuk.
  10. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Nou wie weet gaan wij in de toekomst. Mijn man deed het als kind ook en vond het super leuk. Naar Spanje enzo. Voor kinderen het paradijs. Sta caravan gaan wij dit jaar ervaren op het land van bartje.

    Een ding zal nooit gebeuren en dat is met de auto op reis. Dat trek ik lichamelijk niet en de lange reis lijkt mij verschrikkelijk
     
  11. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Klopt en bij die bungalowhuisjes heb ik ook altijd de drang om 'm eerst schoon te maken voordat ik er intrek.
     
  12. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Oh maar als wij op vakantie gaan, in grotere luxe huizen, zijn wij ook heel veel buiten. Maar ook vaak zat binnen. En dan zit ik graag op een comfortabele bank.
    Wij zitten juist graag midden in de natuur. Met veel rust en ruimte. En een eigen zwembad :p
    Ik hou er juist van op vakantie om uitgebreid te koken. Met een normaal fornuis, en een grote oven. En een vaatwasser waar we alles in pleuren aan het einde van de dag :roflmao:
    En heerlijk met z’n vieren. Spelletjes doen, lezen, zwemmen, op pad. Even niet sociaal doen.

    En in de wat minder toeristische Italiaanse gebieden betaal je helemaal niet zoveel voor een mooi huis. 800-1000 max voor een week.
    Ik vind dat goed te doen.

    Hier zaten we vorig jaar, 3 grote slaapkamers, airco, een grote keuken en een heerlijke woonkamer ( was fijn toen we een regenachtige dag hadden ).
    Een groot zwembad, een buitenbar met kok die een paar keer per week wat voor ons maakte ( wij betaalden de ingrediënten en een leuke fooi ). Voor 925 euro per week.
     
    baby90, Salentein, Champetter en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Lijkt me ook een heerlijke vakantie tegen een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.
     
  14. Sopje1234

    Sopje1234 Bekend lid

    30 okt 2018
    735
    477
    63
    Dat is ook mijn ideale vakantie. Waar was dat? Klinkt nl. erg goed dat huis.
     
  15. Momisake

    Momisake Fanatiek lid

    27 jul 2010
    1.625
    166
    63
    Vrouw
    Wat een bedragen zie ik voorbij komen wij proberen rond de 1000 euro uit te komen voor 3 weken kamperen met eigen tent (5 personen). Dit jaar maar 500 kwijt voor 2,5 week in Midden Portugal. Komen dan wel 2 overnachtingen heen en 2 terug bij. Maar dat proberen we ook rond de 50 per nacht te houden.

    Volgend jaar zijn we misschien wat meer kwijt omdat de oudste eens een grotere camping wil met meer pubers.
     
  16. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.027
    17.040
    113
    Vrouw
    Kamperen met luxe is mijn ding, vorig jaar zaten we in Italië in een huurtent, compleet ingericht met keukentje etc. :)
    Ik hou ook van het buitenleven, lekker lang buiten zitten 's avonds, buiten eten, gezelligheid, contact met mensen die naast/ tegenover je staan...
    Hotel vind ik ook leuk hoor, maar voelt al snel opgesloten en met een klein kind zit je 's avonds dan toch aan je kamer gebonden.
     
  17. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij betalen max 400 euro per week voor een camping en gaan altijd 2 weken. Dit jaar kost de eerste camping 300 euro en de tweede camping 150 euro, dus goedkoop voor ons dit jaar naar zouden eigenlijk helemaal niet gaan ivm verbouwing enzo, maar de oudste wilde zo graag en zo duur is het eigenlijk niet eens. Komt nog iets van 300 euro benzine en tol bij, dus voor ongeveer 750 euro zijn wij lekker 2 weken weg :)
    Ik houd er zo van omdat alles op z'n gemakje gaat, ik het huis niet hoef te poetsen (alleen elke dag even de tent een beetje aanvegen), je midden in de natuur staat en vooral in de avond, nacht en ochtend vind ik het zo mooi op een (kleine) camping.
     
  18. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik doe het liefst zo min mogelijk op vakantie, daarom geniet een all-in hotel de voorkeur.
    Mijn man en kinderen zijn gek op kamperen dus sinds vorig jaar gaan we met de caravan op vakantie, niet echt mijn ding aangezien je alsnog moet koken, afwassen, wassen en de caravan en voortent schoon moet houden en vind dat douchen in zo'n toiletgebouw maar niets.
    Maar... De kinderen genieten met volle teugen, zijn de hele dag buiten en maken snel contact met andere kinderen en het is een stuk persoonlijker dan een hotel.
     
  19. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Kramperen! :roflmao:
    Wij gaan dit jaar voor het eerst kramperen, kids zijn 10 en 7, hubby vond het hoog tijd dat zij de kampeer-vibe ook een keer meemaken :confused: pfff nouja ok prima, maar wel met de caravan van m'n moeder mee :roflmao: kids slapen dus samen in een tentje, papa schop ik er zo nu en dan ook in de tent want hey, híj wil kamperen toch :roflmao:

    Ben benieuwd, ik heb echt dat wc-rol-onder-je-arm idee met klamme tentjes en kleding enzo
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  20. Beaujuulais

    Beaujuulais Fanatiek lid

    15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Oh dit gesprek heb ik ook ieder ja weer met een vriendin.
    Wij kamperen, zij in een hotel.
    We hebben het maar een beetje losgelaten.
    Ik vind kamperen heerlijk!
    Vroeger met mijn ouders.
    Dit jaar voor de tweede keer met onze eigen vouwwagen.
    Ik moet eerlijk zeggen dat we met onze kinderen nog nooit in de zomer vakantie naar een hotel zijn geweest.
    Op een camping vind ik het heerlijk dat je zo makkelijk contact maakt.
    De kinderen hebben zo vriendjes gemaakt, kunnen zich lekker vrij bewegen.
    En ook als ouders maak je overal een praatje, je helpt elkaar waar nodig.
    ‘S avond lekker voor je tent, soms ook met anderen.
    Ja ik houd daar wel van.
    Dat gevoel krijg ik niet bij mensen die vertellen over hun vakantie in hun hotel.
    Maar goed ik heb ook wel camping bril op
     

Deel Deze Pagina