Goedenavond dames, Ik heb zojuist een kortlopende reisverzekering afgesloten met aanvullende medische dekking. Just to be sure. Ik hoop natuurlijk dat ik dat niet nodig ga hebben, maar nu mijn vraag: Aan het einde verklaar je altijd dat je geen misdadiger bent enz., maar dit keer stond er ook bij dat ik Mededelingsplicht heb. Alles wat ik achterhoud, zou eventueel invloed hebben op de dekking, zo staat er. Ik ben nu 16 weken zwanger, zonder complicaties. Voor de vliegmaatschappij hoef ik met dit termijn geen Fit 2 Fly te hebben. Moet ik de zwangerschap nu per mail melden aan mijn reisverzekering en mogen ze me dan ook weigeren? Heb ik dan toch een Medische verklaring nodig om aan hen te bewijzen dat er weinig kans is op medische kosten tijdens mijn vakantie?
Heb ik wel gedaan en zorg dat je een bevestiging hier van krijgt. Dan heb je het helemaal kortgesloten. Weigeren doen ze niet, maar ze moeten het wel van te voren weten, als er iets gebeurt. Fijne vakantie!
Er staan iig bij annuleringsverzekeringen altijd aanvullende informatie in de kleine lettertjes over zwangerschap. Maar zwangerschap is geen ziekte. Dit is bijv bedoelt voor als je al complicaties in je zwangerschap hebt, en deze dan gaat claimen op je medische reisverzekering. Ik kan alleen geen voorbeeld bedenken. Ze zullen je niet weigeren, extra melden kan geen kwaad iig. Ik heb mijn reisverzekering uitgebreid met medische kosten én annulering en daarbij eerlijk vermeld dat het vanwege zwangerschap was. Ben niet geweigerd