Kamperen zoontje ruim 1.5 jaar

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mimi1988, 16 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    van de zomer willen wij misschien gaan kamperen in Italië/Frankrijk/Spanje. We huren dan een ingerichte tent.
    Nu vroeg ik mij af: wie heeft er ervaring met kamperen met een dreumes van ruim 1.5 jaar in een warm land? Hoe zit dan dat met slapen overdag? Niet donker in de tent als ze gaan slapen? Lawaai?

2. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Toen zoontje 1,5 was hebben we met onze eigen tent gekampeerd in Italië. Hij sliep hier gewoon in de tent of met zijn bedje buiten onder een boom.
    Nou zal je bij een ingerichte tent niet veel ruimte om de tent heen hebben.
    Maar slapen ging prima. Uiteraard bij warmte niet teveel aan doen in bed en wellicht een extra molton meenemen ivm zweten. Mijn zoontje is ook wel gewend om in licht te slapen (kinderwagen, en kamer is ook niet helemaal donker).

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier slapen ze op vakantie bijna altijd in de kinderwagen of op het strand overdag omdat we weg zijn..

4. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Mijndochter sliep ook overal, in de wagen/buggy, in het campingbedje. En als ze het eens echt echt nodig had, ging (en nog steeds) ik samen met haar naar bed, dan sliep ze zo.
    Geluid en rumoer heb je op alle campings, maar volgens mij hebben kinderen daar nooit zoveel last van.

5. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Zeker in Italie is er op de meeste campings rust voorgeschreven van 13 tot 15 uur.
    En geloof me, daar zijn ze strikt in!
    Kinderen mogen niet fietsen of zo en mogen niet rondschreeuwen.
    Er rijdt/loopt ook personeel rond, die kijken of de regels worden aangehouden!
    Onze zoon sliep in de caravan (zonder airconditioning) en hadden alle vensters open dus ook geen verduistering terwijl hij dat gewoon is.
    Maar hij was zo moe door de vele dingen die te beleven waren, dat hem dat allemaal niet stoorde. Vaak ging onze zoon ook later ´s avonds op bed, wanneer het wat koeler werd. Op een camping leeft iedereen anders als thuis, dus alles gaat veel relaxer.

6. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Wij zijn afgelopen zomer met eigen tent gaan kamperen en dat ging prima. Zoon was toen 14 mnd.
    We kozen rustige campings en zaten nog voor de schoolvakanties dus dat scheelde veel. We konden steeds ook plekken kiezen met veel schaduw dus het werd niet zo heel heet binnen, maar met een huurtent heb je daar wat minder keus in.
    Slapen in licht hadden wij thuis al geoefend (eerder deden we altijd gordijnen dicht) en dat ging prima.
    Ik vond leefruimte rondom de tent wel een must want ze gaan op die leeftijd overal naartoe en dan is het wel lekker dat ze niet meteen struikelen over de haringen van de buren.

Ik kan je leuke tips pben als je wilt!

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Toen onze zoon 1,5 was zijn wij in zuid-frankrijk geweest. We kamperen met eigen tent.
    Ik vond een deryan travelcot peuter ideaal. Kun je voor het middagslaapje goed buiten zetten zonder dat er beestjes bij je kindje komen. Wij gebruikten dit ook als reisbed het hele jaar door.
    Herrie hadden onze kinderen niet zoveel last van. De praktijk is dat ze toch wel hartstikke moe zijn.
    Wij deden onze zoon aan een tuigje met extra touw, aangezien het nogal een wegloper is/was. Dat werkte top, na 2 dagen deden we de haring niet eens meer in de grond, maar wel het tuigje aan.
    Zorg voor voldoende schaduw op je plek, eventueel extra schaduwdoek mee.

8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij kamperen ook altijd, ook met jonge kinderen veel gedaan.

Aangezien wij veel rondtrekken, gingen we meestal rijden tijdens de slaaptijd van de kinderen. Ze sliepen dan in de auto zo 2 uur achter elkaar.

Ook de andere dagen planden we een beetje om de slaapjes heen. 's Ochtends iets aktiefs doen (wandelen, stadje, markt, strand etc) en dan rond de middag terug naar de camping. In de auto vielen ze dan in slaap en als we er waren lieten we ze gewoon in de auto verder slapen als die in de schaduw kon staan. Deuren allemaal open en dan sliepen ze makkelijk nog een uur verder.

We hadden ook altijd van die Deryan slaaptentjes, die zetten we ook wel eens in de schaduw buiten om te slapen, maar dat ging wel iets minder makkelijk. Dan waren ze toch wel erg afgeleid en bezig de clown uit te hangen met de mensen die langsliepen enzo ;)

Heel soms lukte het wel eens om ze bijv. op het gras bij het zwembad, meer of op het strand in slaap te krijgen onder een handdoekje. Maar dan moesten ze wel heel moe zijn, haha.

9. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Dank jullie wel! Ons zoontje is slaap zelden nog in de kinderwagen. Dan moet hij heel erg moe zijn. Bedje buiten zetten is denk ik geen optie: te veel te zien...
    misschien toch maar een stacaravan overwegen...

10. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Dan zou ik idd een stacaravan overwegen. Dan kan je s’middags zijn kamertje wat donkerder maken en kan hij ook niet rondkijken.

Wij hebben een eigen caravan en onze dochter was 8 maanden toen we naar Spanje op zomervakantie gingen. Ze sliep toen veel in haar bedje in de caravan en af toe op het strand in haar kinderwagen. Het jaar daarop zijn we naar Italië gegaan, en sliep ze ook vaak in de caravan. Voordeel is echt dat ze een eigen slaapkamer(tje) hebben, je kan de gordijnen dicht doen en zo komen ze echt tot rust van alle indrukken die ze op doen. Aankomende zomervakantie gaan we ook in een stacaravan omdat de tweede dan net een maand of 4 oud is. Ik zou het dus echt eens overwegen.

11. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Ja denk dat het een goede optie is. In mei zijn we ook in een stacaravan geweest in Italië. Beviel goed, maar ik houd toch meer van het echte kamperen. Mijn vriend meer van hotels en stacaravans. Daarom is een ingericht (safari)tent een goede middenweg ..

Kleintjuh85 vindt dit leuk.
  12. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Dan is een bungalowtent inderdaad een gulden middenweg in jullie geval. Zou je in de tent niet een soort van eigen slaapkamertje creëren? Je kan het alleen moeilijk donkerder maken in een tent.

13. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Ja dat zou kunnen, alleen vraag ik mij af of het niet te warm is voor zijn slaapjes overdag?

14. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Onze derde was 1,5 toen we naar Frankrijk gingen in een bungelotent en normaal sliep ze van 1 tot 3 maar op vakantie sliep ze bij ons aan het zwembad van 2 tot 4, gewoon lekker aan het zwembad handdoek over mij heen en haar daar op haar buik tegen mijn buik opgelegd ( handdoek er dus tussen zodat we geen geplak hadden ) en dan dommelde ze zo rustig weg,
    vierde was 1,5 toen we naar Frankrijk gingen in een bungelotent, en hem legden we lekker buiten in het campingbedje naast de tent, het duurde een kwartiertje langer voor hij in slaap viel dan normaal maar hij vond het heerlijk om in de buitenlucht te slapen.

Bij zulke dingen val ik maar altijd gewoon terug op “ ach we zien wel hoe het gaat” zou het niet gaan dan zouden ze om 4 uur wel omvallen van moeheid ;) en dat zou ook prima wezen, dan gingen we gewoon wat later naar bed ;) de kleintjes konden dan ook naar de mini disco en was het geen ramp als ook hun pas half 10 naar bed gingen net als de groten ;)

15. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Dit is bij ons ook het motto als wij op vakantie zijn. Go with the flow, en we zien wel hoe het loopt.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben altijd met de kinderen gekampeerd met onze eigen tent, ook toen de oudste dus 1,5 jaar was. Ze was niet zo'n makkelijke slaper en in de tent was het vaak te warm, maar dan sliep ze uiteindelijk wel buiten in haar campingbedje. We gingen zelf om het hoekje zitten en vroegen de achterburen of ze niet haar aandacht wilden gaan trekken ;) (die vonden haar wel schattig). We keken af en toe om het hoekje en zagen haar eerst rondlopen in haar bedje, uiteindelijk viel ze wel in slaap :). Ze had trouwens alleen een romper aan, het was harstikke warm.

17. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Klinkt allemaal wel goed! Toch twijfel ik omdat we geen beste slaper hebben... hij zuigt alles in zich op en wil alles zien en bekeven...

Op ons slapen doet hij alleen als hij heel ziek is..

18. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Merk je het aan hem als hij wat slechter slaapt? Raakt hij van slag? Als hij het kan hebben, zou ik me er niet druk om maken. Uiteindelijk gaat het licht wel een keer bij hem uit.
    Het slapen in de vakantie gaat vaak gewoon anders dan thuis.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij ons slapen deden ze hier ook niet en dus ook niet bij het zwembad wat sommigen hier schrijven, dan was er gewoon zoveel te zien dat ontspannen om te gaan slapen echt niet lukte. Maar uiteindelijk wel in een campingbedje bij de tent. Of in de auto. Kwam altijd wel weer goed :)

mimi1988 vindt dit leuk.
  20. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Ja dan wordt hij chagrijnig... in mei in een stacaravan gezeten en wel gewoon de slaaptijden aangehouden als thuis. Soms een keer een slaapje in de auto of in de draagzak tijdens een dagje Venetië. Hij was toen net 7 maanden.

M'n vriend durft het wel aan! Ik ben nog wat angstig merk ik... misschien moeten we 1 week gaan dan...

Deel Deze Pagina