We zijn de laatste jaren altijd in Nederland op vakantie geweest. Het gaat nu toch weer kriebelen om weer eens naar het buitenland te gaan. Liefst ergens waar het heuvelachtig / bergachtig is. Maar dan wel graag een uurtje rijden van huis. Dat kan natuurlijk niet. Maar ik zie wel vreselijk op tegen een lange autorit. Ik vind 3 uur rijden al echt een pokke-end waar ik stapelgek van wordt. Gelukkig wonen we in het zuiden van Nederland, dat schiet vakantie-technisch al lekker op natuurlijk. Maar ik wil eigenlijk wel na een op-tijd-ontbijt kunnen vertrekken en dan voor het avondeten op plek van bestemming zijn. Echt, dat is voor mij ruimschootl lang genoeg om in een auto opgesloten te worden! Ik ben al wat aan het googlen geweest, maar ik blijf van inspiratieloos. Wie heeft er echt een leuke tip voor ons, naar aanleiding van eigen ervaring? Glamping, stacaravan of huisje. Leuke speelplek voor de kinderen en natuurlijk een zwembab / zwemwater lekker dichtbij. Dus in ieder geval een park / camping waar een dagje 'thuisblijven' ook gewoon leuk is, met kinderen. We maken ook wel graag uitstapjes naar een leuk stadje, museum, dierentuin e.d. Dus het is fijn als dat op niet al te lange rijafstand ook in de buurt te vinden is.
Camping Prümtal bij Bitburg (Duitsland) is misschien een optie. En maar zo'n 3 uur rijden . Weet zo even niet of ze stacaravans ofzo verhuren, wij waren met onze eigen tent. Vallee de Lignac (Frankrijk) is ook leuk, omgeving weet ik niet zo goed want zijn de camping nauwelijks af geweest (na een actieve week Bretagne ervoor). Is trouwens zo'n 8 uur rijden.