vogelpoep van glas verwijderen

Discussie in 'De lounge' gestart door fafa, 14 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafa

fafa Niet meer actief

Hallo dames,

ik heb in de woonkamer een schuin stuk glas, en een boom er vlakbij... ideale plaats om vogelpoep te verzamelen.

Nou sta ik het net schoon te soppen (met een allesreiniger) maar ik heb er intussen een tennisarm van gekregen, maar mn ruitjes zijn nog steeds niet streeploos. Op de plekken waar de vogelpoep heeft gezeten zitten nu een soort "spookjes" (wazig witte vlekken) Lijkt wel of het erin gevreten is (jajaja.. ik had mn ramen beter bij moeten houden :))

Heeft iemand een "grootmoeders-tip" (dus niet met allerlei speciale reinigers die mijn supermarkt toch niet heeft) voor mij om die wazig vlekken eraf te krijgen?

2. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    dreft en warm water??

( ik doe altijd ramen zeemen met een beetje dreft ;) )

3. ingie

ingie Bekend lid

8 dec 2006
    604
    0
    0
    Verkoopster
    Twente
    Water met schoonmaakazijn. Gaan je ramen ook lekker van glimmen.

4. Lien88

Lien88 Niet meer actief

Hele wijze mensen zeggen altijd;
    Om het probleem te verhelpen, moet je de oorzaak aanpakken.

Kill the birds gna gna gna..

Nee hoor, grapje..

Bij oma weet raad.com staat dat je witte azijn moet deppen op de plaats. Dit advies gaat over vogelpoep op de was. Maar als het op kleding geen kwaad kan, dan vast ook niet op de ramen.

Dus een doekje met witte azijn?

Succes!

5. fafa

fafa Niet meer actief

omaweetraad.com, geniaal :)

ik weet niet of ik schoonmaakazijn heb... ga even een klein stukje testen met wittewijnazijn uit het keukenkastje, hahaha.. als het werkt koop ik wel een fles schoonmaakazijn

dank dames

ps: lol@kill the birds... nee, toch maar niet. Het zijn vooral kraaien, en dat zijn zo'n toffe beesten :)

6. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Krijg je er niet meer af. Is inderdaad ingevreten.
    Ook altijd meteen vogelpoep van je auto(lak) afhalen. Vreet er helemaal in en gaat er niet meer uit.

7. fafa

fafa Niet meer actief

sh*t, echt?

dat heb ik inderdaad ook eens met mn auto gehad (hele zomer erop laten zitten (had hem niet gezien... ben niet zo'n auto-fan, zeker niet in de zomer) en toen ik m ging wassen zat ik opeens op het staal :$... hele laklaag weg.

8. Lien88

Lien88 Niet meer actief

Die site is echt geniaal hoor!
    Ik kijk er regelmatig op. Als iets niet lukt, kijk ik daar op :D:D

9. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    als t er nog maar net op zit met een mesje eraf halen ipv nat maken. Of met de ijskrabber van de autoramen.....

10. Lien88

Lien88 Niet meer actief

Oh, wat erg! Ik weet wel dat mijn moeder eens duivenpoep op haar jas kreeg en dat werd een soort van brandplek. Echt agressief spul zeg! Dan toch maar een katapult aanschaffen Fafa? :D:p

11. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Yep, vrienlief werkt in een bedrijf dat o.a. ex lease-auto's en zo opknappen voor de particuliere verkoop. Komt regelmatig voor.
    Maar ja, die rent ook meteen met een (microvezel) doekje en water naar buiten om vogelpoep van onze auto's af te halen :D. Tip: nooit met papieren doekjes doen, is ook niet goed voor de lak.
    In de zomer is zoiets echt binnen een paar minuten !!! ingevreten als de zon er pal op staat. Glas duurt veel langer, maar vreet op den duur ook in.

12. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Waarom wis je af en toe de ramen niet even schoon met alleen de wisser. 's Ochtends is het misschien nog een beetje vochtig van de nevel en kun je het (misschien) makkelijker bij houden.

Deel Deze Pagina