Kampnamen

Discussie in 'Babynamen' gestart door Desjavu, 16 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Haha, ik vind het wel mooi. Dat je je niets aantrekt van het feit dat mensen het ordinaire namen, kampnamen, aso-noemen vinden of wat voor term dan ook ze eraan hangen en ze lekker toch leuk vindt :). Zo hoort het.

Ik ga er een paar noemen die ik in dezelfde stijl vind passen als de namen in je openingspost. Ik vind het niet allemaal ook echt "kampnamen".

Chayenne/Chayenna
    Sabrina
    Quirina
    Jazzlynn
    Angel
    Angelina
    Kimberley
    Danique
    Lindsay
    Alicia
    Charissa
    Mandy
    Destiny
    Ebony
    Shannon
    Morgan
    Jaidey
    Kayleigh
    Hailey
    Savannah
    Jaimy
    Caitlin
    Ashley
    Emily
    Lilly
    Amy
    Vayenne
    Faith
    Shana

Dylano
    Milano
    Jeffrey
    Brandon
    Donovan
    Rodney
    Wesley
    Finley
    Daley
    Damian
    Darryl
    Dylan
    Giovanni
    Bryan
    Jayden
    Jason
    Aidan

2. Islah

Islah Niet meer actief

Precies! Mijn jongste heeft een Y in haar naam, en dat schijnt ook erg aso/kamp/whatever te zijn haha. :p Het is wel een Arabische naam trouwens. Maar wij vinden de naam mooi, dus dan maakt het me absoluut niks uit wat anderen ervan vinden.
    Ik weet nog wel dat m'n zus eens vroeg wat ik van de naam van m'n neefje vind, gewoon eerlijk antwoord gegeven dat ik het geen mooie naam vond. Was ze ineens beledigd..?! Ik snap dat dus niet, moet ik dan maar gaan liegen dat het zo'n mooie naam is ofzo?

Leuke aanvulling van namen trouwens haha, die vallen bij mij ook nagenoeg allemaal in die categorie.

3. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Ik vind het soms echt wel lastig als mensen de naam die mijn zoontje gaat krijgen lelijk vinden. Maar het weerhoudt me er echt niet van om hem toch zo te noemen. En mijn namensmaak is ontzettend divers. Ik had voor een meisje Roos en Linde op mijn lijstje staan maar ook Morgan en Rosalynn en zeker Morgan hoor ik weer vaak aso/kamp/ordi genoemd worden. Namen die op -lynn eindigen worden ook veel genoemd. Zo'n labeltje zegt verder ook niets. Ik ben niet aso, en woon niet op een kamp en vind Morgan een mooie naam. Kan toch? :)

4. misa

misa Niet meer actief

Ik heb persoonlijk eigenlijk geen standaard letters oid wat voor mij de naam meer aso aanvoelt dan een andere. De ene keer vind ik een y erin echt niet mooi, maar als ik de naam Yasmin oid hoor, dan vind ik dat zelfs heel mooi! Ik zou het niet perse kiezen, maar dat heb ik wel vaker. Ik kan heel veel namen neutraal of mooi vinden maar ze toch niet kiezen.

En ja, je moet zeker kiezen wat je zelf mooi vind. Je kunt toch niet iedereen pleasen, door alle verschillende smaken. En het zou wat zijn als je de naam zelf niet mooi vind, maar mensen in je omgeving wel..... Omgekeerde wereld..!
    Daarnaast, als mensen de naam in eerste instantie 'aso' vinden, dan krijgen ze snel genoeg een andere associatie doordat jij die naam gekozen hebt en ze er misschien een ander soort kind en ouder bij zien.

5. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    :O Bedenk ik me net: ik heb ook een y in mijn naam! En ik vind bepaalde namen die in de "ordi"-categorie vallen mooi.

Oeps, ben ik dus toch ordinair blijkbaar ;)

6. Islah

Islah Niet meer actief

Dit snap ik dus ook niet, de associatie kampnamen met één bepaalde letter. Ok, als het om Djaylano of Jayden gaat kan ik me er nog wat bij voorstellen. Maar geen Yves of Yasmin.

7. Islah

Islah Niet meer actief

Dat is best lastig, want gezien de naam die jij gaat geven denk ik dat er best nog wel wat commentaar zal komen...
    Ik hoor trouwens vaak over de naam van mijn oudste 'apart zeg!' en dan vraag ik me altijd af of dit nou positief of negatief wordt bedoeld. Tegen mijn moeder zeiden ze dit ook altijd al over mijn eigen naam (en het is ook een aparte naam, ik ben iig nooit een naamgenoot van mezelf tegengekomen in Nederland). Het is ook wel zo dat de naam van mijn oudste niet zoveel voorkomt in Nederland, ook niet onder moslims hoewel het een Islamitische naam is, de naam van mijn jongste is wat gangbaarder.

8. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Het is een naam die men óf erg leuk vindt, of juist erg lelijk en raar. Een middenweg is er niet. Er komen hele positieve reacties op en hele negatieve. Leer ik vanzelf mee leven. Ik heb voor ik de definitieve keuze maakte gezocht naar meningen van jongens en mannen die Wolf heten en ze blijken zelf allemaal erg blij te zijn met hun naam dus dat gaf de doorslag. Een ander hoeft er niet mee te leven dus hoeft het ook niet mooi te vinden.

9. Islah

Islah Niet meer actief

Nou, toch wel :p Mijn keuze is het namelijk niet maar spuuglelijk vind ik het ook niet. Ik vind veel andere namen uit "die categorie" vreemder, moet ik eerlijk zeggen. Namen zoals Zus, Spijker, Bloem enz.
    Misschien omdat ik de naam Wolfgang wel ken en ook meerdere personen ken die zo heten (en ik geen mensen ken die Spijker of Zus heten), dat het wat toegankelijker wordt...

10. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Spijker, Bloem, Vlinder... Vind ik ook echt niet mooi, haha. Ik had dan wel weer Roos en Linde op mijn lijstje. Zijn ook woord-/natuurnamen in feite, maar daar hoor je niemand over dat het raar zou zijn. Omdat je ze vaker hoort blijkbaar. En Ivy stond op één als hij een meisje zou zijn geweest, dat is óók een natuurnaam en woordnaam. Maar dan in het Engels. Dan kan er ineens veel meer zonder dat mensen het raar vinden.
    Dus uiteindelijk is er niet eens één "categorie" ;). De categorie "woordnamen" is zo groot en bevat alles van bijna top 20-naam Roos tot Belofte.

11. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Zoveel namen, zoveel smaken. Gek genoeg is bijvoorbeeld Jaylinn een naam die daarmee geassocieerd wordt, maar onze dochter heet Kaylin en daarvan krijg ik juist van hogeropgeleiden hele positieve reacties.
    Doe wat je leuk vindt, maar pobeer ajb de Dj te vermijden. De dj-klank hoort al bij de letter j aan het begin en is dus totaal overbodig.
    Ik houd van engelse namen en 'kampnamen' zijn ook vaak engels ;)
    Ipv Keano zou je ook aan bijvoorbeeld Keanu kunnen denken (als de acteur, spreek uit kjenjoe). Verder namen als Jaydon, Jason, maar ook populaire namen als Kenzi, Vajen of 'oude' namen als Melissa, Priscilla, Miranda.

Ik denk dat je genoeg keuze hebt en als jij een naam mooi vindt, lekker geven. Vraag jezelf wel of de naam niet alleen bij een schattig babytje past, maar ook bij een volwassen man/vrouw past.

12. Islah

Islah Niet meer actief

Ik denk dat dat meer de trend is om namen zo te schrijven zoals ze uitgesproken worden. Ook niet mijn ding hoor maar denk aan bv. Maikol, Anoek enz.

13. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Hier in de buurt ergens woont een Djéda... Voordeel is dat je meteen weet hoe je het moet uitspreken. Nadeel is dat je geen flauw idee hebt hoe je het moet spellen. Maar dat laatste heb je met die naam sowieso. Jada, Jaeda, Jayda, Jaida... Als ik die naam hoor weet ik niet hoe ik het moet opschrijven omdat het op zoveel manieren kan. Dus daarvoor hoef je een spelling als Djéda niet te laten.

Mensen houden trouwens tegenwoordig gewoon van uniek, niet per se schrijven hoe het wordt uitgesproken. Ik ben ook een keer de naam Aaleahya tegengekomen (heb hem moeten terugzoeken om me te herinneren hoe dat gespeld werd). Waarschijnlijk zo geschreven omdat ze Aliya of Aliyah te vaak vonden voorkomen.

14. Celest

Celest Bekend lid

17 sep 2009
    575
    0
    0
    Moederen
    Thuis
    Via via heb ik de namen: Tonia en Desteny (foutieve versie van Destiny) voorbij zien komen. Heel erg.

15. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Jongensnamen: Keano delano achtige namen.
    Voor meisje: Angelica Angelina enz...

16. mumija

mumija Niet meer actief

Mijn naam staat er ook al tussen (Kelly):D. Afgeleid van toendertijd Grace Kelly. Nu is dat al ruim 41 jaar geleden, en ik ken eigenlijk verder geen kelly's van 40+.
    Ben er eigenlijk wel blij mee..:)
    Kelly wordt natuurlijk ook wel gerefereerd aan Kelly Bundy, maar hee; toen was ik er al:p.
    Moet eerlijk zeggen dat ik liever zo heet dan Bloem bijvoorbeeld..:)
    Ben meer een bolchrysant..;)

17. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Keanu is niet kjenjoe, maar kiej-eh-noe en als je het snel zegt kijehnoe. Maar zeker niet een nj in het midden.

18. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    De kampers die ik ken hebben voornamelijk ouderwetse namen zoals Wim, Grada, Beppie, Koos, Johan, Annie, Joop maar ook Mandy, Hugo, Kimberley, Danny, Wesley, Piet, Hans, Driekus, Jaap, Kaat, Wies dus die hele moderne namen of zoals jullie ze noemen ordinaire namen hoor ik juist niet op het kamp.

19. Veera

Veera Niet meer actief

Keanu zeg je als Kie-jaa-noe. Mijn neefje heet zo

20. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Dan hebben ouders van neefje er hun eigen draai aan gegeven. Want Hilly heeft toch gelijk: kiej-eh-noe.

Deel Deze Pagina