Kan a maxi cosi cabriofix die 3.5 jaar oud is nog steeds gebruiken wordt?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door djjazzy, 28 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djjazzy

djjazzy Lid

17 aug 2011
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hebben een maxi cosi cabrio van een vriendin gekregen. Hij is al 3.5 jaar oud, maar ziet er prima uit en nooit een ongeluk gehad.

Vorige week zijn we in Prenatal geweest om voor andere dingen te kopen. De medewerkster verteldt ons dat een maxi cosi max. 3-4 jaar kan gebruiken wordt voor alle veiligheid.

Is dat waar of ze willen gewoon meer verkopen? :(

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    waarom niet.....

Hier ook eentje van dochterlief en die is dadelijk ook 4 jaar oud hoor! En gaat gewoon nog gebruik tworden!

Zolang hij NEN..ofzoiets goedgekeurd is aan de standaarden van tegenwoordig....dus dat hij in de auto mag enz...dan zie ik er geen kwaad in. Verkoop praatje dus!!!

3. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Zolang er geen ongelukken mee gebeurd zijn en niet hard gevallen of net wat dan kan dat best hoor!

Idd een verkooppraatje ;)

4. 1985Breezer

1985Breezer Bekend lid

19 feb 2009
    869
    251
    63
    zorg
    brabant
    Volgens mij stond ooit eens ergens dat door zonlicht het plastic beurs kan worden, en de maxi cosy dus niet meer veilig is..
    Of dit onzin is weet ik niet maar ik heb het dus ooit ergens gelezen.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik geloof dat MC zelf 5 jaar aanhoud. Maar hoor ook weleens 7 jaar. Omdat het plastic inderdaad achteruit gaat. Maar dat is vooral in de zon.
    Wij gebruiken onze MC ook nog een keer. Die is straks 4,5 jaar oud. Waarvan bijna 4 jaar op zolder. Dat durf ik nog wel aan.

6. Esk

Esk Actief lid

16 jul 2006
    197
    0
    0
    Zo uit mijn hoofd... kunnen ze een jaar of vijf (gemiddeld) mee. Gewoon gebruiken dus!

7. djjazzy

djjazzy Lid

17 aug 2011
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank wel voor alle reactie. Die van mij staat nog heel goed. We gaan gewoon gebruiken. Anders koop ik een nieuwe als het nodig is.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik dacht ook altijd 5 jaar....

9. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Net als bij een motorhelm, zit er ook in een maxi-cosi piepschuim. Dit droogt op een gegeven moment als het ware in waardoor de bescherming minder wordt. Maar hoe lang dat proces duurt? Neem aan dat 3-4 jaar toch zeker moet kunnen!

10. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij mag je een motorhelm 7 jaar gebruiken. Ik zou de Cabrifix gewoon nog gebruiken. Als het trouwens beurs word door zonlicht dan gaan ze in nederland denk ik toch wel zeker 20 jjaar mee...

11. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

het wordt afgeraden autoveiligheidszitjes langer dan 5 jaar na de aankoopdatum te gebruiken. Door veroudering van kunststof (o.a. door zonlicht) kunnen de eigenschappen van het product onmerkbaar veranderen.

bovenstaande staat in de gebruiksaanwijzing van onze maxicosi cabriofix.
    wel raar dat het na aankoopdatum is. als zo'n ding 3 jaar in de winkel staat, zou die dus 8 jaar oud kunnen zijn...

12. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou hem ook nog gewoon gebruiken hoor!

Die van ons hebben we nu 3,5 jaar ongeveer en die gebruiken we nog gewoon voor Isabelle (al is ze er nu wel bijna uitgegroeid).

13. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou altijd die 5 jaar aanhouden. Kunststof veroudert, ook als je er niets mee doet.

Ik neem aan dat MC met haar verkooppunten heeft ondervangen dat stoeltjes nooit 3 jaar in het magazijn blijven staan, en dat de maximale winkeltijd mee is genomen bij het bepalen van die termijn van 5 jaar.

Dus TS: een stoeltje van 3,5 jaar oud, waar zeker weten nooit een botsing mee is geweest, zou ik met een gerust hart gebruiken.

14. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Wij hebben de maci cosi na een half jaar in gebruik te zijn geweest verpakt in een donkere schuur gezet dus ik neem aan dat het dan wel goed blijft toch? Ik heb hier idd ook van gehoord.

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ja raar inderdaad. 3 jaar op zolder is niet goed maar 3 jaar in het magazijn van een babyzaak mag wel. wordt egen showroom modellen kopen

16. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Definitie autokinderzitje

Wat zijn de regels voor het vervoer van kinderen in de auto? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl

kinderzitjes.nl - Welk zitje? - Kooptips

http://www.maxi-cosi.nl/nl-nl/products/autozitjes/how-to-choose.aspx

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier hebben we nu ook gewoon Levi zijn oude maxi cosi. Zolang er geen ongelukken etc mee gebeurd zijn zou ik het gewoon gebruiken hoor

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    oke, zover ik nu begreijp wordt de code om de zoveeltijd veranderd zodat je zelf kan zien hoe oud hij is en mogen de stoeljes die de oude code hebben niet meer verkocht worden.

vraag me echt af, wie let daar op??? ik heb enkel gekeken naar advies op internet en kwam op de maxicosi uit. ben naar de winkel gegaan en heb hem gekocht omdat er het keurmerk opzat. weet me god niet of ze me de ouder code of nieuwe code verkocht hebben. heb hem gehaald in 2008 dus kan verwachten dat het de nieuwe is.

19. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    dus eentje met keurmerken + -04 erachter is prima?;)

20. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    ja die zijn prima.

Deel Deze Pagina