Kraamcadeautjes bij een tweede zoon

Discussion in 'De babyuitzet' started by kleintjevoorons, Sep 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

May 9, 2008
    4,173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hallo,

Ik ben nu zwanger van de tweede en we krijgen weer een jongen. Nou krijg ik van veel familie de vraag wat we willen als kraamcadeautje. Maar omdat de eerste ook al een jongen is hebben we al veel qua kleren en baby speelgoed komen we ook in om. Dus wat kan ik nog vragen behalve bonnen van de h&m, Hema enz....

Alvast bedankt,

Kleintje

2. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Foto op canvas van de jongens straks (bon ook dus),
    iets voor de kamer van de kleine?
    1e "echte" schoenen/merk gympies?
    Verder zou ik ook zeggen bonnen van kleding/speelgoed winkels etc.. Lastig hoor!

3. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

Nov 3, 2007
    1,968
    1
    0
    NH
    ik heb kleertjes gevraagd, want ze zijn in een ander seizoen geboren :) verder gewoon hebbedinkies. Ik had een voetenzak van maxicosi maar vond die niet mooi en niet prettig, dus nu een bunker gekregen van lodger :) Ook een lodger wrapper gehad :) Een dooky (ipv parasol). Een nieuw eerste jaren boekje. Bon voor een foto op canvas.

En van harte natuurlijk :) 2 kerels is erg leuk :D!

groetjes Miek

4. Valerie

Valerie Fanatiek lid

Jun 22, 2007
    4,206
    1,041
    113
    Female
    Iets leuks voor op zijn kamer? Luiers? Verzorgingsspullen zoals badolie, etc.? Knuffeltjes?

5. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

Feb 4, 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Je kan vragen om een leuk boekje waar je zijn ontwikkeling in bij kan houden! War je eventueel foto's in kan plakken. Ook zijn er van die (houten) setjes te koop waar je het eerste haar lokje in kan bewaren en de tandjes, en vraag om een luiertaart! Erg leuk en heb jij weer een nieuwe lading luiers!

6. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    hmz best lastig ja!
    Ik heb mijn schoonzus toen een 'kraambezoekboek' gegeven. Daar kan de kraamvisite inschrijven wie ze zijn en 'wat' ze zijn van de pasgeborene en hun wensen voor de kleine. Was erg leuk! Maar dat is natuurlijk maar een klein kadootje...
    En verder de praktische dingen inderdaad, leuke accesoires voor op het kamertje, eventueel met de naam van de kleine erop? Dan is het toch iets persoonlijks!

7. Vash

Vash Bekend lid

Nov 24, 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Voor de tweede vond ik het juist leuk om wel kleding te krijgen. Omdat ik het zonde vond om nieuwe dingen te kopen terwijl ik er nog genoeg had, had ik toch iets nieuws.

Verder heb ik gevraagd geen knuffels te geven maar liever boekjes of duplo. Daar kan je eigenlijk nooit genoeg van hebben.

8. Fransa

Fransa Niet meer actief

Hier ook 2 jongens en ook nog eens dicht op elkaar.
    Voor onze 2e heb ik gewoon wat praktische dingen gevraagd zoals een extra campingbedje, nieuwe mobiel voor de box (bij de 1e hadden we een oudje gekregen). Maar ook wel hebbedingen zoals de Doomoo Seat. Dingen die ik wel leuk vond maar niet zo snel zou kopen vanwege de prijs..
    En kleertjes vond ik ook prima, want ook hier in verschillende seizoenen geboren.

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Wat ik al een paar keer gezien heb bij mensen die een kindje van hetzelfde geslacht kregen was dat ze speelgoed voor de oudste vroegen. Zo kon de jongste straks met het speelgoed van zijn/haar broer/zus spelen en had de oudste weer wat nieuws. ( maar kan me voorstellen dat je natuurlijk liever iets voor de baby vraagt ;) )

10. koala28

koala28 Niet meer actief

Ik heb cadeaukaarten van de Prenatal gevraagd met als doel om een Stokke Tripp Trapp te kopen.
    Uiteindelijk Tripp Trapp en nog een aantal dingetjes gekocht want we hadden best veel gekregen. Ook nog enkele HEMA cadeaukaarten gekregen.

11. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

Jun 24, 2011
    760
    1
    0
    cadeakaarten heb ik ook gevraagd van de prental. ik heb dingen gekregen zoals geboorte kanvas lijst. eerst haarlok en tanden doosje. eetstoel autostoel, wipper. mooie baby lijst en voor de rest eigelijk heel veel geld.
    Heb maar enkele kleren gekregen gelukkig,en speelgoed kleine dingen bij een cadeakaart.

12. Storm

Storm Niet meer actief

Dit hebben wij ook gedaan, onder andere. :p
    Verder hadden ze bij ons op het CB (toen het nieuwe geopend werd) een babygym van de IKEA waar de oudste helemaal wild van was. Hij was toen al 7 maanden dus vond ik het jammer om die nog aan te schaffen. Die hebben we voor de tweede gevraagd (en die is inmiddels ook succes bij hem) Evenals ander speelgoed waarvan je pas achter het bestaan ervan komt als je kleintje er al te groot voor is.
    Wat ik ook erg leuk vond om te krijgen is zo'n gepersonaliseerd leesboek. Kreeg ik van een vriendin van mij bij beide jongens. Wel twee keer een ander verhaal, maar dat is erg leuk als je kleintje gaat beseffen dat het verhaal over hem gaat (of haar natuurlijk als je een dochter hebt) en dat de koning en koningin papa en mama zijn. :p
    En kleertjes vind ik wel leuk om te krijgen.

Share This Page