Hey, Vandaag door al de onzekerheid en pijn thv blaas even naar het zh geweest en aan de monitor gelegen. Op zich leek alles ok, nog geen wee te bespeuren, net in het begin een serieuze piek. Baby had toen ook een hartslag van 195, ik 107(veel voor mij normaal 68) In de 3 kwartier aan de monitor voelde ik hem bijna niet bewegen, juist in het begin, en gemiddeld lag zijn hartslag rond de 170-175 (soms zakte het is tot 150 maar twas meestal boven 160). Ze beslisten dan om me naar huis te laten gaan. In urine hebben ze niks gevonden, geen wee,.. maar ik moet dit weekend terugkomen ivm de hoge hartslag. Mensen die hier ervaring mee hebben? Nu ik thuis ben heb ik weer meer harde buiken, en beweegt ie al weer meer.. maar ben zo ongerust
Vanwege welke hoge hartslag, die van jou of die van de baby? Op zich is een uitschieter naar 195 niet raar. Als je kindje op dat moment goed actief is cq wakker is, dan kan het wel kloppen dat de hartslag rond de 170 blijft hangen. Ik heb bij mijn tweede zwangerschap vanaf 28 weken wekelijks aan de CTG gelezen (in duitsland standaard) en de ene keer had ze een half uur lang relatief lage hartslag (100-120) dan lag ze te slapen. De andere keer zat ze steeds boven de 170 omdat ze wakker was, ik voelde haar dan overigens niet per definitie hoor.
Hoge hartslag hoeft niks te betekenen hoor, mijn jongste had met 38 weken bij de verloskundige een hoge hartslag (180 of hoger) en ze hebben toen 3x de hartslag gemeten in een half uur. Bleef te hoog dus doorgestuurd naar het zkh voor ctg, daar liet de ctg zo nu en dan wel een wat hoge hartslag zien maar niet constant. Volgens de gyn vrij normaal.
Hartslag van de baby. Echt actief was hij niet. Hij was behoorlijk rustig, anders is hij veel actiever
Ik had dat trouwens constant tijdens de laatste weken van de zwangerschap en de bevalling. Op ctg was elke dag, vaak ook meerdere keren per dag, een hartslag van de baby te zien tussen de 175-210. Schijnbaar hoort het bij ze. Na de bevalling wel gewoon normaal