Mijn meisje is op 21 november 1 jaar geworden. Alles is tot nu toe redelijk goed gegaan. Ze heeft reflux en KMA maar allebei goed onder controle. Sinds 6 weken hoest ze wel erg veel en de kno arts had dus besloten haar neusamandelen te verwijderen. Dat is vorige week maandag dus ook gedaan. Na de operatie heeft ze 2 uur liggen huilen wat niet helemaal gewoon schijnt te zijn en is daarna is slaap gevallen. Tot een uur of 3 ging het goed en toen werd ze hangerig. Ze is toen ontzettend veel gaan huilen en na overleg met het ziekenhuis is mijn man maar haar daar heen gegaan. Ze heeft toen diclofinac gekregen voor 2 dagen en mocht weer mee. De volgende avond had ze in eens 38,3 en de volgende ochtend nog steeds. We hadden zoiets van we kijken het nog ff aan alleen een uur laten zat ze op 39,3. Toch maar weer het ziekenhuis gebeld en toen is ze nagekeken door de kno arts maar die kon niks raars vinden. Kinderarts bij geweest en besloten haar een nachtje op te nemen. De volgende ochtend was ze aardig levendig en koortsvrij dus we mochten naar huis. 'S avonds begon het weer, geen koorts maar wel erg onrustig en niet willen drinken. De volgende ochtend nog steeds hetzelfde alleen zat ze op 39 graden koorts dus toch maar weer de huisarts gebeld. Die zei ook dat ze sloom was en had haar antibiotica mee gegeven en ik moest het nog ff aankijken. Eenmaal thuis aangekomen wilde ze nog steeds niets eten en drinken en was haar koorts opgelopen tot 40 graden. Toch maar de huisarts weer gebeld en ze kon direct bij de kno terecht. Die kon weer niets vinden maar zag wel dat ze hartstikke ziek was dus de kinderarts maar weer bellen. Bloedonderzoek gedaan en daar geen schokkende dingen. We moesten wachten tot ze geplast had zodat ze dat ook na konden kijken. Een paar uur later nog niet geplast en doen meerdere malen met een katheter geprobeerd maar haar blaas was leeg. Ze heeft toen een sonde gehad en de koorts zakte. Ze mocht weer naar huis ondanks dat ze met pijn en moeite 150cc naar binnen krijgt. We proberen haar appelmoes te geven voor de vocht en dat gaat er wel een beetje in maar ook niet veel. Ze speelt totaal niet en is erg onrustig. Is niet verkouden maar hoest wel. De kinderarts heeft nog gekeken of haar keel rood is maar dat is ook niet het geval. Sorry voor mijn lange verhaal
Ach arm kind! Misschien is ze enorm geschrokken door de hele bedoening? Mn dochter wil ook echt bijna niets als ze ziek is, laat staan als je kindje geopereerd is! Waterijsjes, wil ze die misschien?? Luister naar je gevoel hoor, hou haar goed in de gaten!
Dank je wel! waterijs dus ook niet. Ze heeft nu van 21:00 tot net geslapen, vannacht een uurtje gehuild. 2 slokjes en dan wilt ze niet meer. Terwijl ze tot de avond voor de operatie nog een nachtvoeding wou
Het gekke is dat ze brood wel een beetje eet. Ook niet zoals normaal maar wel wat. Ze is een uur wakker geweest ongeveer en ligt weer te slapen.
Of er fysiek iets is, dat is echt aan een arts. Maar ik kan me wel voorstellen dat een operatie er in hakt. Sowieso is dat heftig (narcose!), ook voor een volwassene. Maar ook de spanning eromheen, de pijn, etc. Ik snap wel dat ze van haar pad is. Heeft ze geen koorts meer? Dit gezegd hebbende: als ze zo slecht blijft drinken vandaag dan zou ik weer de arts bellen (liefst voor de avond).
Zo moeilijk dit. Ik heb opgeschreven wat ze vandaag op heeft. 50cc limonade 1 hapje appelmoes 3/4 broodje met appelstroop
Ze drinkt echt te weinig, lijkt me echt belangrijk dat ze vocht binnen krijgt, dus ik zou toch weer de ha bellen...
Dit dus... En hoe zit het met de plas luiers? Ik zou zeker niet afwachten en gewoon weer bellen/langsgaan
Ik vind dat echt bizar.. Ze krijgt dus per dag rond de 100-150 cc binnen?! Dat is echt veeeeeeel te weinig!
Het zou best kunnen dat ze een virus onder de leden heeft. Een kind waar net de amandelen van zijn geknipt heeft een lage weerstand. Ze mogen daarom ook even niet naar de crèche wat ik mij ervan herinner. Toch? Dat zou misschien kunnen verklaren waarom ze nu zo ziek is. Er gaat vanalles rond momenteel. Verder zou ik haar elk half uur slokjes water geven of ORS. Daarmee voorkom je dat ze uitdroogt. Je moet je niet blind staren op de milliliters maar vooral regelmatig vocht geven. En heel alert zijn op plasluiers, sufheid. Dan aan de bel trekken! Sterkte!
Ik snap dat ik haar regelmatig moet aanbieden. In het ziekenhuis hebben ze echt alles geprobeerd er waren er van overtuigd dat er iets was waardoor ze weer zou drinken. Maar mevrouw weigert gewoon.
Zet eens gewoon een paar flesjes met wat sap op de tafel wat ze zelf kan pakken en haar even laten doen. Mijn zoontje als hij ziek wordt keldert heel snel naar beneden en wil dan vaak ook niets drinken als ik t aanbied maar als ik t neer zet en net doe of ik t zie gaat hij drinken Maar je moet je moedergevoel volgen dan maar weer naar t ziekenhuis. Pas op dat ze niet uit droogt Heel veel sterkte
Dank je wel! Ik zet elke keer een flesje limo voor haar neus maar ze wordt dan bijna altijd boos en begint nee te schudden.
Oké misschien legt zei er verband mee dat ze geopereerd is. Je weet toch niet wat in die hoofdjes om gaan. Heeft ze wel nog plasluiers?
Sinds gisteravond in totaal 1 plasluier. Ze moest net even huilen en toen kwam er een traantje dus uitgedroogd is ze nog niet. Verder doet ze helemaal niks op een dag hangt alleen maar tegen je aan en als je haar op de grond zet gaat ze liggen.
Ik vind t echt bizar dat ze zo'n klein ukkie ontslaan als ze zo weinig eet en drinkt... is ze niet gewoon bizar uitgedroogd? Dat kan ook haar sufheid verklaren. Als je voorzichtig haar velletje omhoog trekt in haar hand en het blijft overeind staan dan moet je zeker aan de bel trekken! Hopelijk weet je snel wat er aan de hand is, dit lijkt me slopend voor jou ook! Sterkte!
We waren ook verbaasd dat ze mee naar huis mocht. Ik heb nog aan de arts gevraagd hoe lang ze dit mag volhouden en ze zei zolang als ze 1 plasluier per dag heeft.
Wat raar mijn zoontje heeft namelijk vorige week in t zh gelegen met uitdrogen. Maar hun vinden normaal als je er min drie hebt hij was ook suffig en dronk niet maar zijn huidje bleef niet rechtop staan. Maar ook al heeft ze nog tranen ik zou niet langer wachten anders bel je de spoed eisende hulp Ik vind t echt onverandwoord dat ze haar hebben laten gaan Heb met je te doen.