zweterig

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door henkie24, 10 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. henkie24

henkie24 Niet meer actief

mijn baby lag net lekker op mijn arm te slapen gewoon in een omslagdoek. nu gaf ik ze net even aan me vriend en was haar hoofd een beetje nat van het zweet. dit is niet goed of wel toch? ik kan ze toch ook niet zonder omslagdoek laten liggen?

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ligt er toch aan hoe heet het is in je woonkamer? als je zoals ons stookt (wij hebben gashaard dus kamer is altijd loeiheet en de rest redelijk hihi) dan hoefde een omslagdoek echt niet perse,,,

3. vonneg

vonneg Actief lid

4 feb 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Wat heeft ze verder nog aan en hoe oud is ze? En het kan ook komen doordat ze net voeding hebben gehad, dat komt dan van de inspanning...

Je kan een baby al gauw te warm inpakken. Mijn dochtertje is nu 4 maanden en heeft al 2 maanden geen omslagdoek meer om, alleen een slaapzakje als ze op bed gaat.

Groetjes, vonneg

4. henkie24

21,5 graad in de woonkamer. heb ze evn getempt 37.1 dus vrij normaal. maar zit me net te bedenken... mama heeft een fleecetrui aan en daar lag ze leker met haar hoofdje op... ze ligt nu in ieder geval "vrolijk" te krijsen voor de fles. ze is bijna twee weken

5. vonneg

vonneg Actief lid

4 feb 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Dan is dat het geweest, je fleecetrui....je hoeft je in ieder geval geen zorgen te maken. Probeer wel de omslagdoeken zoveel mogelijk van katoen te laten zijn, die nemen meer zweet op dan die synthetische troep.

Succes ermee,

groetjes vonneg

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.086
    3.869
    113
    Ja, precies, wij hadden die fleece omslagdoek van Prenatal van een tientje, nou, binnen de korste keren gutste het zweet van haar af, we deden meestal gewoon maar een babybadcape om haar heen als omslagdoek, dat ging een stuk beter.

7. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Demi heeft dat ook heel vaak.
    Komt omdat het nekje zoieso sneller warm word wanneer je een trui ofzo aanhbt.
    Ik heb het heel erg als ik d'r opp mijn blote arm leg dan is ze na het flesje echt zeiknat...maar haar temp is dan gwn normaal

8. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    Nicky heeft van zichzelf ook altijd erg gezweet...
    en nog altijd....

9. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    Mag ik vragen waarom je nog een omslagdoek zou gebruiken als je kindje zichzelf goed op temperatuur kan houden. Zoals je zelf zegt is het gewoon lekker qua temperatuur bij jullie in huis. En als je kindje gewoon goede kleertjes aanheeft, dan hoeft zo'n omslagdoek toch niet meer?

10. henkie24

dacht dat bij die kleintjes altijd moest? :rolleyes:

11. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    hehe...ik moet wel lachen om jouw reactie met jouw smilie..gewoon heel grappig!

Ik heb het in ieder geval niet gedaan bij beide kids omdat ze het op een gegeven moment gewoon lekker hadden van zichzelf. Ik kan me wel voorstellen dat je ze bv toedekt als je ze in de box te slapen zou leggen omdat ze het dan iets kouder krijgen. Maar als ze gewoon wakker zijn hoeft het niet meer.

12. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    Romy heeft dat ook nog steeds, dan heeft ze het gewoon lekker warm en ben jij ook warm en ze ligt dan met haar hoofdje op jou warme arm, dan zweet ze een beetje. Als de rest van haar lichaam niet zweet zal ik me geen zorgen maken.

en anders misschien even de omslag doek weghouden en kijken of ze dan ook warm aanvoelt? Tis een beetje uitproberen als moeder zijnde, elk kind is weer anders.

13. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Hier valt ze ook nog regemaltig lekker bij ons in slaap en als ze dan op mij ligt zijn binnen de korste keren haar haartjes drijf nat maar inderdaad zolang de rest niet warm is komt het gewoon door jouw warmte en die van haar tegen elkaar aan. Zou me er geen zorgen om maken :-D.

En die omslagdoek tjha het is net wat je zelf fijn vind, ik vond er niets aan en heb hem volgens mij alleen de eerste 3 dagen gebruikt ;). Meestal kroop/kruip ik samen met haar onder een plaid op de bank als ze slaapt, wel zo knus :-D

14. Niet meer actief

Ik ben na een week al gestopt met de omslagdoeken. Als je babytje de temperatuur goed kan regelen en de temperatuur in de kamer normaal is, is het echt niet nodig. Ik merkte dat ze door de omslagdoeken erg warm en zweterig worden. Verder heb ik een bewegelijk meisje die het absoluut niet fijn vond om niet lekker te kunnen bewegen. Dus als het niet meer nodig is, lekker weglaten.

Deel Deze Pagina