Rijstebloem of fles ophogen

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Miekjepiekje, 26 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter kreeg 5 flessen KV van 150/5. Maar de ze dronk de laatste fles niet slapend, dus moesten we haar om 23.00 uur wakker maken. Omdat we haar wakker maakte haalden we er echt uit haar diepe slaap en het flesje dronk ze dan amper leeg. Dus kreeg ze eigenlijk maar 4x 150/5.Toen hebben we geprobeerd wat er gebeurde als we haar niet wakker maakte. Sindsdien slaapt ze van 21.00 uur tot 7.00 uur. We hebben toen de flessen opgehoogd naar 180/6. Die drinkt ze dan wel allemaal leeg.

Nu is ze inmiddels 7 kg. En ben ik dus bang dat ze veel te weinig krijgt. Een extra fles is geen optie, als ik minder dan vier uur tussen de flessen laat dan drinkt ze haar fles niet leeg. En haar wakker maken, werkt ook niet. Ik twijfel nu tussen haar laatste fles ophogen naar 210/7 of rijstebloem geven in de laatste fles. Ik vind 210 zo veel klinken, rekt haar maagje hier niet van uit? En rijstebloem is natuurlijk een koolhydratenbom, is dat dan wel goed voor haar?
    Of kan ik misschien beter gaan bijvoeden dan ophogen? Ze is nu vier maanden.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Je dochter mag tot 6 maanden 1 liter klaargemaakte flesvoeding hebben. Dit is de maximale hoeveelheid. Wanneer ze met minder tevreden is en goed groeit dan is dat ook prima, 4 x 200 ml (180/6) is prima. Een flesje van 210/7 mag je ook proberen. Dit mag ze hebben, even kijken hoe het gaat, of het niet te veel voor haar is om in 1 keer op te drinken.
    Evt. mag je ook langzaam beginnen met wat groente/fruit/rijstebloem. 1 voor 1 en kijken hoe het gaat.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina