Pijn in linkerbil! Bekkeninstabiliteit?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Zwangnie, 23 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Hoi meiden,

Sinds enkele dagen heb ik pijn in mijn linkerbil, met name als ik zit en wanneer ik weer in beweging wil komen of ga verzitten. Als ik loop voel ik het ook, maar is dan niet zo pijnlijk. De stekende pijn beneemt mij soms zelfs de adem; het doet echt zeer!

Ik kan mij niet voorstellen dat dit bekkeninstabiliteit is, maar ik weet eigenlijk ook niet wat het anders moet zijn. Zou kunnen dat ik het verrekt heb, maar kan mij niets herinneren. Herkent iemand dit?

2. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.063
    2.557
    113
    Limburg
    Ik heb dat ook gehad in mijn zwangerschap, het bleek vanuit een spier in de rug te komen. De pijn trok ook vaker tot in de rug. Ik heb toen fysio gehad de rest van de zwangerschap.

3. Solana

Solana Bekend lid

11 mrt 2010
    874
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk zwangerschapsischias. Heel vervelend, had ik bij mijn 2e zwangerschap.

4. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Dat zou ook mogelijk kunnen zijn, doet echt hartstikke zeer. Wanneer in je zwangerschap kwam het bij jou opzetten?

5. Smee

Smee Lid

23 apr 2012
    73
    5
    8
    Bij mij zeiden ze dat dat bandenpijn was

6. Tijm86

Tijm86 Fanatiek lid

7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Herkenbaar ! Ik had het tijdens carnaval denk van te veel staan , deed echt super zeer en vooral die harde pijnscheuten ! Het is nu weer helemaal over dus misschien dat je te veel staat /loopt?

7. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb dat ook, heel erg! Ik zit nu ook bij de fysio voor mijm bekken maar het helpt tot nu toe niets en het doet me vooral erg veel pijn. Ik ben van plan om a.s. week even langs de huisarts te gaan om te vragen wat dit kan zijn. Tenzij de VK er dinsdag antwoord op kan geven.

Ik heb het in mijn rechterbil en het trekt ook soms door naar mijn been. Daarbij kan ik dus moeilijk lopen door mijn bekken die een klein beetje instabiel zijn (heb één korter been blijkbaar, kon er mee te maken hebben).

Ik zou even met je verloskundige bespreken wat je het beste kunt doen. Bij mij was het eerst een beetje aanwezig, maar nu is het soms ondraaglijk ;)

8. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Ik heb het ook gehad heel erg pijnlijk en vervelend. Heb helaas geen tips voor je.

9. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ooh hier ook. Voornamelijk 's nachts bij het omdraaien in bed.
    Het doet echt ontzettend pijn. Ik denk zelf dat het een beknelde spier is, met de gewone bekkenfysio wordt het echt niet beter bij mij helaas.

Cmm1 vindt dit leuk.
  10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik heb het ook....zwangerschapsichias.

Loop wel bij de fysio en zij masseert het dan helemaal los...zeer pijnlijk, maar tot nu toe helpt het wel.

11. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hihihi, wel bijzonder dat die banden dan helemaal doorlopen tot in je bil :p

Ik zeg ook zwangerschapsichias. Ik heb hetzelfde en had hier laatst ook een topic over geopend en toen was dit verreweg het meest voorkomende antwoord. Ik heb het toen gegoogled en het klonk heel aannemelijk.

12. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Bedankt meiden. Zwangerschapsichias klinkt wel aannemelijk. Ik ga hier eens goed op googlen en wellicht bezoek ik één dezer dagen mijn huisarts, want ik ben pas 10 weken zwanger... De meiden die het hier herkennen zijn duidelijk een stuk verder en ik hoop niet dat het zolang blijft aanhouden.

13. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Je kunt altijd naar je HA gaan als je dit wilt natuurlijk, maar als je dit doet omdat je denkt dat dit op jouw termijn een voorbode is voor veel meer pijn zou ik eerst even afwachten. Bij mij begon de pijn zelfs al rond de 7 weken en is deze nu juist iets minder dan de eerste drie a vier weken (ben nu 13+ weken). Bij mn eerste had ik er ook heel sporadisch last van, maar werd het niet meer naarmate de zwangerschap vorderde, terwijl ik toch eindigde met een berg van een buik.
    Succes!

14. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Ik heb net hetzelfde, maar dan in mijn rechterbil!
    Bij mij is het vorige week begonnen, eerst eigenlijk ter hoogte van mijn stuit/staartbeen/heiligbeen (moeilijk te zeggen :)), en sinds vandaag is het dus vooral in mijn rechterbil.

Het doet idd fel pijn en wordt altijd erger naarmate de dag vordert!:x

Alleen, ik ben pas 7 weken.... Is dat niet erg vroeg?

15. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oh ja, omdraaien in bed, vreselijk! Het liefst blijf ik de hele tijd op dezelfde kant liggen maar dan gaat het steeds meer pijn doen en ik heb onrustige benen dus ik "moet" wel omdraaien :)

Fietsen doet bij mij ook pijn en mijn been optillen met broek aantrekken of tenen afdrogen na het douchen. Ik heb het idee dat het nu ook doortrekt naar m'n lip, daarbeneden :)

16. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

24 jan 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb het dus ook!
    Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben..
    ik heb het na een dag (te) hard werken..Ik kan dan niet zitten omdat de pijn in mijn rechter bil en been ondraaglijk is..
    het lijkt alsof er iemand keihard aan de spier trekt!
    na een tijdje word het gelukkig wel een stuk minder..maar fijn is anders!

17. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik had laatst een paracetamol (400 mg) ingenomen voor het slapen gaan en ik moet zeggen dat ik toen heerlijk geslapen heb. Veel minder pijn, ik sliep namelijk nog maar 3 uurtjes per nacht.

Moet alleen dinsdag even navragen bij de VK of dit wel mag, als ik het structureel zou doen, elke avond ;)

18. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Ik heb het ook gehad en bij mij had het te maken met verweking en het draaien van de bekken, die dan meer ruimte creëren voor de bevalling. Bij dat kantelen/draaien van de bekken liep het wat vast, waardoor het bij mij in het begin aanvoelde alsof er een zenuw knel zat dwars door m'n bil, en daarna kreeg ik meer pijn en kon ik m'n pas niet goed afmaken. Bij stilstand overigens geen pijn, alleen in beweging.

1 behandeling bij m'n (zeer voorzichtige) manueel en heb nergens meer last van! Morgen nog een keer en daarna weer maar dat is meer om het even soepel te houden daar.

In je onderrug zitten 2 kuiltjes, voelt het alsof het daar ongeveer vandaan komt? Vanuit 1 van die twee kuiltjes? Want daar zit iets wat te maken heeft met de verbinding van de bekken (zo heel veel weet ik er verder ook niet van) en daar heeft mijn manueel het opgelost.

Deel Deze Pagina