Hoi, ik heb van week 6 tot week 14 van mijn zwangerschap geleefd op komkommer, appels en droge crackers. En dat dan nog met heel veel moeite! En daarna opeens: HONGER! En nu nog 7 zwangerschapskilo`s over...
hoi , heel herkenbaar hoor.. bij mij is het echt na de 5e week toegeslagen.. misselijk, misselijk en nog eens misselijk en ook heel erg raar gewoon.. ik lig in bed 4 uur s,nachts word ik wakker omdat ik misselijk ben.. dan ga ik eruit ff iets in m,n maag .een liga ofzo.. en dan gaat om 6 uur de wekker en dan is het 1e wat ik krijg een vette kotsneging.. waarbij over het algemeen dat wat ik eerder heb gegeten er weer uit komt... dus ik dacht dan moet ik niet meer eten s,nachts... maar dan word ik zo misselijk dat ik alsnog moet spugen..tjee en dat is erg... spugen als je eigenlijk niets in je maag hebt... dan gooi ik er leiver iets uit want daarna is het ook klaar... en het komt soms ook totaal zonder waarschuwing... zo loop ik naar de voordeur en zo spuug ik een plasje op de grond... in een keer hup.. dus ik durf niet meer zo goed in de auto te rijden.. herkent iemand dit? zonder voorbode ineens kokhalzen en spugen? ik had me de misselijkheid echt anders voorgesteld.. m,n eetlust ik ook veranderd... vorheen at ik alles.. nu lig ik in bed en bedenk ik me ineens dat ik trek heb in dit of dat.. vooral fruit gaat erg goed... kiwi,s ,apeltjes, manadrijntjes en ananas.... maar ik eet s,avonds nog maar een halve portie en dan zit ik echt stampvol.. ik vind het zo apart allemaal... gr Jose
Ja, zucht, heeel herkenbaar allemaal. Het belangrijkste is dat je dus wel probeert zoveel mogelijk te drinken. Eten is minder belangrijk. Eet waar je toevallig trek in hebt en probeer je foliumzuur/multivitamine wel te nemen... Ik was tot 12 weken ook constant, dag en nacht, zooo vreselijk misselijk. Kon bijna niet eten en nog minder goed drinken. Als ik iets at werd ik nog misselijker en als ik een lege maag had kreeg ik braakneigingen. Omdat ik dus heel erg slecht kon drinken, moest ik worden opgenomen. 3L vocht/dag via t infuus en primperan. Daardoor voelde ik me een stukje beter. Na de opname heb ik mezelf gedwongen heel veel te drinken, t verdund het HCG misschien, waardoor ik ook weer iets beter kon eten en drinken (vicieuze cirkel ws). De constante misselijkheid bleef helaas wel. Na de 12 weken hel was t beter te doen, maar ben nog t/m 19 weken dagelijks misselijk geweest. Nu begint de misselijkheid weer terug te komen en daarnaast kan ik ook heel veel voeding niet meer verdragen. Leuk he, zwanger zijn?!
Ik eet nog steeds errug slecht! nu al 14 kilo afgevallen dus moet er echt op gaan letten! Ik ben niet misselijk maar het totaal geen eetlust... moet mezelf dwingen helaas, maar dat doe ik dan wel natuurlijk!