Hallo, Ik zit morgen 9 dagen na eisprong (weet ik zeker aan de hand van ovulatietesten) en heb binnen 5 dagen mijn NOD. Ik moet nu morgen omwille van een medische reden laten bloed nemen, kan ik dan ook al vragen of ze kunnen zien of er genoeg HCG in mijn bloed zit of is dit nog te vroeg? Heb dit al aan de dokter gevraagd maar die zegt om best nog een aantal dagen te wachten, doch ik lees soms dat dit al heel snel kan zo'n bloedtest....
Ligt eraan hoe snel je hcg aan maakt. In bloed is het zeker sneller aantoonbaar dan in urine maar als het nog onder de 5 is zal de uitslag niet zwanger zijn tenzij je misschien wel zwanger bent. En geloof mij maar in bloed controleren maakt je alleen maar nerveus. Heb ik vorige zwangerschap gedaan, werk namelijk op een lab en toen het niet genoeg steeg kreeg ik echt de kriebels. Nu moest ik het van de gyn laten doen en met 4.6 weken zat het al op 1800 dus best hoog en goed volgens de gyn. Toch wordt ik er nerveus van. Dus als je het niet hoeft te testen in bloed niet doen zou ik zeggen.