HELPP dringend hulp nodig

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door mamatje, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatje

mamatje Actief lid

14 aug 2007
    417
    0
    0
    Hallo,
    Ik heb een zoontje van bijna 5 weekjes oud. Hij is 3 weken te vroeg geboren.Mijn baby wil heel graag drinken maar als hij eenmaal aan mijn borst zit te zuigen gaat hij heel ongeduldig huilen en wordt onrustig. Hij neemt steeds maar een paar slokjes en en dan laat hij weer los. Tijdens het drinken is hij heel onrustig en hoor je hem heel veel geluidjes maken. Ik heb al van alles geprobeerd (optillen, proberen te boeren, afleiden enz) Ook heb ik geprobeerd om hem afgekoflde melk uit een fles te geven maar hij doet precies het zelfde. Ik vind het zoooo zielig om mijn kleine baby zo te zien strijden... Ik vind het voor mezelf ook heel erg frustrerend. Ik ben al bij de huisarts geweest hij vroeg of hij regelmatig natte luiers heeft, en hoeveel hij aankomt in de week (laatste week bijna 300 gram)dus hoefde ik me geen zorgen te maken.....
    Ja hij komt gelukkig wel aan en heeft ook wel genoeg natte luiers maar wat mijn huisarts niet ziet is dat mijn baby bij elke voeding maar dan ook echt bij elke voeding heel zielig aan het huilen is terwijl hij nog zo'n honger lijkt te hebben. Omdat hij ook niet genoeg drinkt wordt hij regelmatig wakker dus slapen doet hij ook niet zo goed.
    Ik weet niet wat ik moet doen en bij wie ik hulp moet gaan zoeken maar ik vind dit echt niet meer leuk! Niet voor mijn baby en ook niet voor mijzelf vind het heel erg om hem zo te zien.
    Helpppp ik heb echt hulp nodig!

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Ik kan me je gevoel goed voorstellen. Fijn is wel dat hij lekker aankomt. Als ik je verhaal zo lees kan het heel goed zijn dat je veel melk hebt en een sterk toeschietreflex. Dat lijkt een luxe probleem maar het is best lastig. Jij kan last hebben van veel lekken, volle borsten, etc. Maar ook je zoontje kan best gehinderd worden. Veel lucht, daardoor veel kwampjes e.d. Snel loslaten omdat alles nat en glas wordt. In verhouding veel voormelk waardoor er mee gas in de darmen ontstaat. Snel klaar met drinken omdat er gewoon niet meer in je maagje past. Dat wil niet zeggen dat er dan geen zuigbehoefte meer is...... Afijn, genoeg hindernissen.

Als je live en snel hulp wilt hebben denk ik dat je het best een lactatiekundige bij jou in de buurt consulteerd. Op http://www.nvlborstvoeding.nl/ kan je kijken of er een vrij gevestigde praktijk bij jou in de buurt zit. (De meesten zijn ook tijdens de feestdagen bereikbaar)

Je kan kijken op http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... riode.html of je kan de folder over teveel melk downloaden van www.borstvoedingnatuurlijk.nl

Om toch al vast wat tips te geven kan je de eerste stroom voor het aanleggen weg laten lopen. Dus een toeschietreflex opwekken en pas aanleggen als de melk niet meer spuit. Er kan dan rustiger wordne gedronken. Ook kan je nog wat spelen met de voedingshouding. Meer rechtop. Tussendoor regelmatig laten boeren.

Ik wens je al vast heel vel succes, kom je er niet uit laat het dan weten.

Groet en fijne dagen

Ilse

Deel Deze Pagina