verhuizen naar andere kant van het land

Discussie in 'De lounge' gestart door aapje79, 20 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    we zitten er aan te denken om te gaan verhuizen naar de andere kant van het land.
    het is dichter bij het werk van mijn man en zijn famillie woont daar.
    ik heb op het moment helaas geen werk en eigenlijk heb ik wel zin in een verhuizing. nieuwe mensen leren kennen, hopelijk een baan.
    ik zal zeker wel mensen hier gaan missen, maar het is niet het einde van de wereld.
    voor dat het defenitief is moeten we natuurlijk eerst hier ons huis verkopen.
    heeft er iemand ervaring met zo'n verhuizing??
    het is van oost (erg rustig) naar westen (in mijn ogen druk).

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wat grappig; ik ben vanuit Amsterdam naar Gelderland verhuist voor de rust. De mensen zijn in het westen directer, bijdehandter, brutaler. Kan ook zijn voordelen hebben hoor; als je zelf een beetje spontaan bent dan maak je makkelijk contact daar.

Waar ga je precies heen: a'dam, r'dam, dh?

3. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    buurt van rotterdam, wel een dorp

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik ben van Friesland naar Rotterdam verhuist...
    Heb héél erg moeten wennen, de mentaliteit is hier zo anders!
    Inmiddels heb ik het echt naar mijn zin hier en wil ik ook niet meer weg maar dat heeft echt wel even wat tijd nodig gehad!

5. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    van oost naar west heb ik geen ervaring mee, wel van Noord naar Zuid.
    Ben een aantal jaar geleden van Friesland naar Brabant verhuisd, ook nogal "de andere kant van het land" dus:D Vriendlief woont hier al zijn hele leven en zag zichzelf niet in Friesland zitten. Tja, dan is het óf blijven latten met een HELE lange afstand, of naar brabant. Keus was makkelijk voor mij, op naar Brabant! Helaas woont mijn familie nog wel in Friesland en dat is soms best wel moeilijk. Vooral mijn ouders mis ik, en zeker nu ik zwanger ben... heb ik het wel moeilijk mee soms! Maar heb ik Brabant mijn draai wel gevonden, heb hier leuk werk, leuke vrienden en ben helemaal op mijn plek. Als mijn ouders nou ook eens deze kant op zouden komen...:cool:

Als je het ziet zitten, gewoon doen! Misschien inderdaad wel slim om in een dorp te gaan wonen, en niet midden in de stad. Dan is de overgang van rustig naar druk wel érg groot...

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Rotterdammers zijn leuk hoor! Heb er veel familie wonen. Mooie stad, je kan er leuk winkelen en er is heel veel te doen!

Komt wel goed!

7. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Wij doen het ook net andersom. We vertrekken van Noord Holland terug naar Gelderland. Zutphen. Zelf kom ik ook daar vandaan. Althans, tot mijn vijfde daar gewoond, toen in Lelystad (nooit kunnen wennen) en op mijn 25e ging ik terug naar Zutphen. Mijn man komt hier vandaan. We wonen nu vijf jaar in HHW en eigenlijk na een jaar had ik al erg veel last van heimwee. Het werk werd er hier ook niet beter op en we zijn al heel lang aan het wikken en wegen geweest om de stap te maken. Ik kreeg een baan aangeboden in Elst en toen wist ik het. Hoe dan ook wil ik terug. De heimwee maakt me letterlijk ziek en depressief. We hebben ons huis te koop staan en per half oktober gaan we een woning huren. Ik had geluk nog ingeschreven te staan bij de woningbouw. Ik vind het reuze spannend, ben ook al vijf jaar weg daar. Maar anderzijds; de omgeving heeft me altijd als een goede jas gezeten en dat is nooit anders geweest. Onze vakanties brachten we door in Gelderland en mijn vrienden wonen er. Voor familie doen we het niet. Mijn familie woont in Lelystad en de ooms en tantes die in Zutphen wonen, is geen bijzonder intensief contact. Familie van mijn man woont hier en in de omliggende dorpen. We hebben dus allebei een baan gevonden en het ook in een andere volgorde gedaan zeg maar. Eerst baan, toen woning en ondertussen huis verkopen. Ik trok het niet meer om eerst te wachten op de verkoop van het huis. Hier verdiende ik geen drol, dus financieel zullen we er niet veel van merken. Omdat ik nu wel weer gewoon verdien en we daar dus zelfs wat aan over zullen houden. Decadent wel; twee huizen. Wat voor ons wel lastig is; ik moet bijna twee maanden van HHW naar Elst reizen. Omdat we niet eerder dat huis kunnen krijgen. Ik begon in augustus al. Dat is dus wel even schipperen. Maar als je het goed aanpakt, is dat iets tijdelijks natuurlijk. Mijn man begint 3 oktober met zijn baan en de 10e krijgen we de sleutel. Dus we gaan ook nog een weekje latten :D Maar dat hebben we er echt voor over.

Oriënteer je van te voren eens op de arbeidsmarkt. Maar ook op de kans van slagen voor het vinden van een woning. Schrijf je alvast in. Moet je nog een huis verkopen? Dat soort dingen en maak een plan van aanpak. Bij mij kwam de baan voorbij waaien, waardoor ik niet anders kon dan JA zeggen. Maar met heel mijn hart.

Ik wens je onwijs veel succes en veel woongeluk!

8. Josephine76

Josephine76 Actief lid

31 aug 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeëren
    Groningen
    Hier ook een oost-west en west-oost verhuizer. Eerst van een klein dorpje in Drenthe voor studie naar Utrecht (1,5 jaar gewoond) en toen naar Den Haag (9 jaar gewoond).

Vanuit Den Haag verhuisd naar een buitenwijk in Arnhem (2,5 jaar gewoond) en vanuit Arnhem verhuisd naar het hoge noorden, de binnenstad van Groningen, waar ik nu bijna een jaar woon.

Ja, er is zeker een verschil tussen alle gebieden, maar het went echt en vrienden zijn overal te maken. Ik vond het heerlijk om vanuit het dorpje naar de stad te gaan, maar dat heeft wel een tijdje geduurd voordat ik echt gewend was. Nu wil ik in de stad blijven, maar lekker in het noorden, dus stads maar ergens toch rustig.

9. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    bedankt voor jullie snelle reactie's.
    we moeten eerst hier ons huis te koop gaan zetten en verkopen voor we daar wat gaan kopen. we zijn al wel een beetje op funda aan het kijken wat er te koop is.
    zijn famillie woont daar en hij heeft er ook nog vrienden van vroeger wonen die we nu af en toe zien. dus ik ken er al wel wat mensen dat scheeld. de kinderen zijn nog klein, dus ik denk dat dat ook geen probleem gaat worden.
    ik ben zelf nogal onzeker en soms verlegen bij vreemde mensen. ik weet dat de mentaliteit daar heel anders is als hier, dus dat zou zekere wennen worden.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ik heb al in verschillende plaatsen gewoond, in Friesland, Gelderland en Zuid-Holland (Den Haag). Nu woon ik weer in Gelderland.
    Het is soms wel een overgang, maar meestal ben je voor je het weet wel gewend. Via het werk of opleidingen leerde ik snel mensen kennen. Toen ik hier naartoe verhuisde zat ik zonder werk, maar heb ik zwangerschapsgym enzo gedaan, gewoon voor wat contacten.

11. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Wat spannend het kan allemaal erg leuk zijn maar het gemist blijft! Want..... ik ben samen met mijn ouders naar Limburg verhuist (wij woonde in Capelle a/d IJssel ook geboren) maar mijn vaders werk zit hier altijd, mijn ouders wilde graag een vrijstaand huis is hier trouwens wel te betalen en omdat ik al een paar jaar een vriend had wonen in Limburg dus gelijk alles in 1 klap!

Alleen woont mijn zus nog helemaal in Zwijndrecht en de rest van de familie in Capelle en soms mis je dan toch wel aanspraak van je familie. Soms komt mijn oma een weekje logeren en mijn zus + (haar kids van 1 en net 3 jaar) zijn twee dagen wezen logeren heb ook weer 2 dagen van ze kunnen genieten. Vriendinnen had ik daar trouwens niet dus dat maakte niet zoveel uit heb hier nu wel vriendinnen.

Woon nu al 5 jaar in Limburg waarvan 2 jaar samenwonend met mijn vriend. 9 km van mijn ouders vandaan. Maar moet zeggen dat ik het hier beter naar mijn zin hebt dan in Capelle. Hier is rustiger, meer natuur dus het kan zijn voordelen wel hebben en natuurlijk mijn vriend wij hebben sinds de 13e al 9 jaar!

12. princess79

princess79 Bekend lid

17 mrt 2011
    902
    68
    28
    Vrouw
    Hoi aapje79
    Ik ben ook van het oosten naar het westen verhuist.
    Dit is nu wel 11 jaar geleden.
    Moet eerlijk zeggen dat het in het begin wel wennen is. Zoals je vaak hoort dat de mensen hier stug zijn valt erg mee, ja ze zijn direct en eerlijk maar dat vind ik wel prettig. Kortom mij krijg je niet meer terug naar het oosten;) nou ja alleen voor familiebezoek dan.
    De drukte is in het begin best wennen maar naarmate je hier woont (ligt eraan of je in een stad gaat wonen, wij wonen in een dorp) dan valt het erg mee hoor.

Kortom het zal best spannend zijn maar zeker de moeite waard.
    Succes:D

groetjes princess79

13. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    @sugarblossom mijn schoonfamillie woont ook in zwijndrecht, dus we gaan daar of daar in de buurt naar een huis zoeken.

ik lees eigenlijk alleen maar positieve verhalen, dat doet me wel goed.
    zijn er misschien dan ook nog dames uit zwijndrecht of omgeving??

14. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    Ik ben van noord-holland naar utrecht van utrecht naar noord-holland en van noord-holland naar Brabant gegaan.
    samenwonen met ex, toen weer bij ouders en toen bij me vriend nu
    de menden zouden hier vriendelijk zijn, ik weet niet welke mensen er vriendelijk zijn maar niet diegene die ik tegenkom.Er word geen goeiedag gezecht tegen de buschaffeur, en de meeste cassiere`s zeggen ook geen hallo.
    ik zei vanmorgen goedemorgen tegen de cassiere, ze keek niet op of om.
    Verder ken ik hier weinig mensen daar ligt het misschien ook aan, en ik heb behoorlijk heimwee naar me ouders, zussen en overige familie.
    Die wonen nog in noord-holland, ik zou best graag daar willen wonen.Maar me vriend heeft een vaste baan en die zegt hij niet zomaar op.

15. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik ben van Amsterdam naar Anna Paulowna verhuisd, we vonden het daar echt 3x niks. De mentaliteit was heel anders, en veeel te rustig. Dus na 12 weken weer terug verhuisd.

Na een paar jaar leerde ik mijn man kennen, hij woont in Friesland en ik woonde in Noord-Holland. Ik ben toen naar hem verhuisd en woon hier nog steeds, maar ik vind het hier 3x niks. Ik heb hier nog steeds geen vrienden, ik vind de mensen heel stug, ze zijn hier niks gewend en mis mijn familie en vrienden daar heel erg. We zijn dus bezig om terug te verhuizen naar Noord-Holland.

Deel Deze Pagina