De titel zegt het al..ik denk dat ik gister mijn eisprong gehad heb en we hebben eergisteravond geklust voor het laatst. ik dacht dat het eitje maar een paar uur leeft en zaad dan? de een zegt ongeveer 24 uur,de ander zelfs 4 dagen heb ik het nou net gemist of kan het nog? o ja ik weet dat mijn cycles anders zegt,maar dit is de eerste ronde dus nog een gok..ik herken de verschijnsellen van mijn vorige 2 zwangerschappen...byuikpijn,afscheiding en daarna steken in de lies aan 1 kant etc.........
volgens mij 24 tot 72 uur, maar er zijn ook uitzonderingen van een week of zelfs een maand! Als je gister je ei had en eergister hebt geklust, heb je het juist prima gedaan! Op de dag vóór je eisprong ben je het vruchtbaarst. En nou duimen dat het raak is he! Succes! Liefs Tezzz
Een maand lijkt me wat te lang maar tot 7 dagen kan het geloof ik wel overleven. Gemiddeld kan je in elk geval op 3 dagen rekenen.
In een goede omgeving houden gezonde zwemmertjes het zeker 3 dagenb vol. In het ziekenhuis zeiden ze zelfs 5 dagen. Prima actie hoor zo vlak voor je eisprong, ik duim mee!
Ik heb wel eens gehoord dat zaad 14 dagen vruchtbaar blijft. Hangt ook af denk ik van de leefgewoonten van de man.
Het maximum is 5 dagen, zeldzame uitzonderingen daargelaten. Een maand is echt onzin (sorry). Als je zwanger wil worden, kun je beter uitgaan van 3 dagen, want dat is het gemiddelde.
Ik vroeg me vandaag toevallig hetzelfde af...waarschijnlijk gisteren een ei gekregen en 2 dagen daarvoor geklust (dus niet de dag ervoor), maar kennelijk heb ik dan toch nog een kans, als ik dit zo lees... *duim*
ja t is soms niet altijd duidelijk hé, t is allemaal wat verwarrend vind ik. In maart ga ik op gesprek bij de feritiliteitsarts, ga ik alles eens goed navragen.