38 weken groei,dopler, vruchtwater

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door tido, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tido

tido Actief lid

21 aug 2013
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Even mijn ongerustheid hier kwijt. Ik ben 38 weken en 1 dag zwanger en
    Ik heb zwangerschapsdiabetes. Ik kreeg groeiechos en hier bleek de kleine 1w6d achter te liggen op groei. Zolang het voor de gynaecoloog goed voelde kreeg ik geen groeiechos meer.
    Ivm verminderd vruchtwater en weinig "leven" hebben ze na 1,5 week een dopler onderzoek gedaan.
    De uitslag zat op de onderste grens dus goed, dit was 4 dagen geleden. Gister weer een dopler onderzoek gehad en ietsjes lager maar op het randje.
    De echoscopische had de groei nog eens gemeten en deze kwam uit op 33w4d! 2315gram.

Ik moet elke dag aan het ctg, die tot nu toe nog goed zijn.
    Maak ik me terecht ongerust?
    Mijn gynaecoloog voelde op de hand en die zei dat het echt niet zo klein was. Ik heb mijn ongerustheid uitgesproken maar ze doen er naar mijn idee heel luchtig over.

Ik ben best bang. Inleiden is nog geen optie ik zit nog potdicht en mag niet veel ivm eerdere keizersnede. Het liefst wil ik een vaginale bevalling die is mij bij de eerste veel beter bevallen dan de keizersnede.

Sorry voor mijn lange verhaal;)

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi,

Ik snap je ongerustheid.
    Een echo geeft wel goede metingen, maar gewicht schatten met echo is heel lastig. Op de hand voelen is ook lastig maar als je ervaring hebt daarmee kun je best goed schatten. De dagelijkse ctg controle is belangrijk. Zolang je kindje het goed doet is het inderdaad verstandig om nog niet in te leiden.
    Bespreek je ongerustheid wel met de arts, wat jij voelt is belangrijk!
    Wens je sterkte en een goede bevalling.

mirjam

Deel Deze Pagina