Eerste ronde met clomid, spannend...!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door knapperd, 10 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knapperd

    knapperd Lid

    20 jul 2007
    8
    0
    0
    Hallo, ik ben net begonnen met de eerste ronde. Heb mijn 5 pilletjes clomid achter de rug en heb (volgens mij...) een eisprong gehad. Zo spannend nu, wie weet is er raak geschoten...
    Maar is dat wel een reeele gedachte, gelijk in de 1e ronde met clomid raak schieten?
    Groetjes Melissa
     
  2. hupse

    hupse Actief lid

    29 nov 2006
    337
    0
    0
    Admin medewerkster
    Hi Knapperd. Tuurlijk kan het. heb hier meerdere succesverhalen gelezen. ik ben ook net begonnen en heb de eerste kuur clomid 50 erop zitten. vandaag bij de gyn geweest en er zat een knoeperd van een ei.haha. maandag terug komen en t weekend goed ons best doen. Dus t kan allemaal. heel veel succes!
     
  3. patje20

    patje20 Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Emmeloord
    hey knapperd, de kans bestaat altijd, maar focus je er niet teveel op, dan is de teleurstelling des te groter. dit zeg ik niet om je te ontmoedigen maar om je bewust te maken dat het ook langer kan duren jammer genoeg. k weet er alles van.
    oh ja succes uiteraard ;)
     
  4. Nataly

    Nataly Actief lid

    4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hai,


    Ik heb ook deze maand voor het eerst Clomid gebruikt (50) en heb net gisteren mijn eisprong gehad. Normaal heb ik die pas rond dag 21 of 22 en nu al op dag 17........!

    Ben hier wel blij mee want misschien wordt mijn cyclus nu wat regelmatiger. Zit dus nu op het wachtbankje en wacht met spanning af!

    Veel liefs
    Nataly
     
  5. knapperd

    knapperd Lid

    20 jul 2007
    8
    0
    0
    He Nataly,
    Hoe weet jij zo zeker dan dat je je eisprong hebt gehad, aan de hand van je BTC of voel je het gewoon ofzo? Ik voel nl helemaal niks en mijn curve is ook vagig.... Grappig dat jij ook net begonnen bent, ben benieuwd hoe dit loopt met ons beidjes!

    Groetjes Melissa
     
  6. Nataly

    Nataly Actief lid

    4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hai Knapperd,

    Ik weet wanneer ik mijn eisprong heb gehad door middel van ovulatietesten en mijn slijm. Ongeveer 5 dagen voor mijn eisprong krijg ik meer slijm en dat wordt elke dag meer. Dan begin ik met ovulatietesten en meestal heb ik dan na een paar dagen een postieve ovulatietest.

    Afgelopen vrijdag was die een beetje postief en zaterdag vet positief en een dag later heb ik dan mijn ei.

    Ik zit inmiddels in ronde 20 en ken mijn lichaam al wel een beetje. Heb ook een poos getemperatuurd en daar blijkt ook een temperatuurstijging uit.

    Nu maar wachten, daar ben ik niet zo goed in!

    Veel liefs
    Nataly
     
  7. knapperd

    knapperd Lid

    20 jul 2007
    8
    0
    0
    Ha, dank je wel voor de uitleg. Zal het eens in de gaten houden.
    Gister nog in het ziekenhuis geweest voor check van curve, ze gaven aan dat er geen eisprong is geweest dus de dosis clomid is verhoogd naar 100 mg.
    Ben benieuwd of ik ovulatie ook zo ga voelen dan, dat heb ik nog nooit gehad!
    Heb je zondag nog gebruik kunnen maken van 'je ei'?
    Ben benieuwd...
     
  8. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ik duim voor een mooi ei!
    Elmo
     
  9. Nataly

    Nataly Actief lid

    4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hai,

    Ik voel mijn ei nooit maar weet dus door die ovulatietesten wanneer die is. We hebben vrijdag, zaterdag en zondag goed ons best gedaan! ;) ;)

    Nu maar afwachten of het raak is, hoop het zo want het mag wel een keer na 20 maanden.

    Veel liefs
    Nataly
     
  10. jufilse

    jufilse Lid

    21 jan 2007
    9
    0
    0
    Leerkracht
    Hé meiden,

    Ik heb ook net mijn eerste keer clomid gehad. Ik denk dat ik mijn ei heb gevoeld op 9 augustus... Morgen (maandag) moet ik naar de gyn en dan hoor ik of ik ook echt een ei heb gehad.
    Vrijdag had ik wat verlies van roze slijm en sindsdien heb ik elke keer met het afvegen last van oud bloed/slijm... Ik denk dus dat ik snel mijn ongi zal hebben... Maar dat gaan we voor de volgende ronde clomid.

    Wij zijn trouwens vanaf oktober bezig voor het echie... dus nu bijna een jaar.

    Ik ga voor ons allen duimen!

    Liefs Ilse
     
  11. Nataly

    Nataly Actief lid

    4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hai,

    Ik heb ook sinds vanmorgen oud bloed bij het afvegen. Deze maand is dit begonnen op dag 8 na mijn ei terwijl ik het andere maanden al na 4 of 5 dagen na mijn ei had.

    Dat is dus een goed teken, de Clomid werkt dus. Ben helaas wel bang dat ik gewoon ongi ga worden. Was ook te mooi om waar te zijn, meteen in de eerste ronde met clomid zwanger. Voordeel is wel dat ik op vakantie (ga 2 september naar de Domincaanse republiek) lekker cocktailtjes kan drinken en kan duiken.

    Toch nog maar even afwachten wanneer en of de ongi echt doorzet.

    Veel liefs
    Nataly
     
  12. poohbear226

    poohbear226 VIP lid

    12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Net mn allereerst Clomid tableteje geslikt op dag 3!
    Ben el benieuwd wat het voor me gaat doen.
    Net gyn gebeld, volgende week maandag komen voor Follikel meting, echt spannend!
     
  13. jufilse

    jufilse Lid

    21 jan 2007
    9
    0
    0
    Leerkracht
    Ik ben vandaag naar de gyn geweest, en uit de bloedtest blijkt ook dat ik een eisprong heb gehad!
    yes yes yes

    Nu afwachten of mijn ongi doorzet (nu enkel oud bloed) of dat ik toch wel zwanger ben.

    Volgens mijn gyn kan het wel.......
     
  14. poohbear226

    poohbear226 VIP lid

    12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Hebben jullie nog last van bijwerkingen?
    Ik heb de hele dag al een licht misselijk en vol gevoel en last van mn maag/darmen.
     
  15. jennie72

    jennie72 Bekend lid

    6 jan 2007
    899
    0
    0
    Hoi spannend ook ik begin binnenkort met Clomid. 50 Miligram.
    Ik hoop dat het zo wat beter gaat. Wat mindere langere cyclussen.
    Ik duim mee, en wie weet :rolleyes: ;)
    jennie
     
  16. jufilse

    jufilse Lid

    21 jan 2007
    9
    0
    0
    Leerkracht
    Ik word van de clomid zeer emotioneel... :cry:
    maar gelukkig duurt dat maar een paar dagen!

    Zodra je zwanger bent duurt dat nog veel langer ;)

    Liefs
     
  17. Roosje75

    Roosje75 Fanatiek lid

    1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Heee meiden!

    Ben ook bezig met de eerste ronde clomid! Morgenvroeg naar de gyn om te kijken wat voor een effect het gehad heeft.. Superspannend!
    Ik hoop dat mijn cyclus nu ook wat regelmatiger wordt!
    Juf Ilse, hoe lang was jouw cyclus voor clomid?
     
  18. poohbear226

    poohbear226 VIP lid

    12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @ jufilse
    Tsja, maar dat maakt me niet uit, hahaha!
    ben nu wel halve dag misselijk (niet kotsen) en doodmoe...
     
  19. Srb

    Srb Fanatiek lid

    22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Ik had last van opvliegers :) Heel fijn. Dat kan dus ook. Ze zijn wel weer voorbij nu ik klaar ben met clomid voor deze maand.
     
  20. jufilse

    jufilse Lid

    21 jan 2007
    9
    0
    0
    Leerkracht
    Mijn cyclus voor de clomid liepen tot over de 100 dagen....
     

Deel Deze Pagina