Dochter bijna twee jaar en slaapt niet zo erg goed door eczeem maar het is tijdje vrij rustig en ze slaapt prima 20.00-02.00 daarna meestaal komt ze naar ons en ligt rustig zonder wakker worden(soms voor drinken of voor koelzalf wakker) maar huilt niet. Ook als ze ziek is dan ze kan huilen maar vrij snel te troosten en is niet hele nacht door af en toe. Vannacht dus kwam ze om 2 uur bij ons en sinds toen tot 8 uur niet meer geslapen en we ook niet: ze lag met dichte ogen woelen en sliep niet was erg onrustig. Maar ze ging ook ok de 5 a 10 min steeds huilen ontrostbaar zonder tranen en steeds aw aw zeggen. Pcm gaf geen verandering. Om 8 uur alweer pcm en ze sliep als een blok tot 10.00 uur. Ochtend hangerig en huilt van niets. Als je vroeg waar ze pijn heeft wees ze op de bovenbenen. Vanmidag in bed hetzelfde verhaal ze ligt 1 min en dan ineens hard huilen zonder tranen en met dichte ogen minuut lang dan weer paar minuten niets en weer huilen. Dus duidelijk dat pijn komt en gaat. Steeds geen koorts. Ze is wat weekje snotterig maar lijkt mij geen verband. Ze heeft wel exreem rode gezicht maar dat lijkt mij meer komen van pijn wat ze voel en soort nettelroos van spanning. Mijn man zegt groeipijn maar is dat zo?? Kan dat zo lang? Dag en nacht?? Stomme is dat we tegen weekend zitten en hap hier is dus nooit blij met dat soort onzin. En onze ha is tot maar 11 uur bereikbaar was
Ik heb geen antwoord opje vraag maar weet dat hier onlangs ook een topic over is geweest. Bij twijfelgewoon de hap bellen hoor. Of ze er blij mee zijn ofniet, je betaald voor je verzekering en heb hier gewoon recht op, vind ik.
Ga even in zoekopties kijken inderdaad. Heb nu pcm gegeven en na halfuurtje met raar huilen /janken/klagen met dichte ogen in bed zonder tranen weer slaapt ze. Ze heeft blijkbaar echt veel pijn..
Dit eigenlijk. Ik zou de HAP bellen in plaats van het op een forum vragen, het is moeilijk te objectiveren zo. Daarbij biedt PCM geen soelaas. Daar zijn ze tenslotte voor en je betaalt genoeg. Vooral ook omdat je het niet weet.
Maar natuurlijk zal ik bellen als dat erger zal gaan en pcm niet hielp. Kan ook gewoon zijn dat ze overdag zich zo gedraagt omdat ze hele nacht niet sliep en vermoeiend is. Ze heeft net 2uur geslapen wat normaal 1 uur is. Ze is gewoon okey, ze is niet suf, reageert goed, lacht, kijkt tv etc. Ze wil enkel niet lopen (kan dat wel maar wil liever op handen) en huilt/klacht ineens van niets waarbij ze is die seconden waneer ze blijkbaar kort pijn heeft niet te troosten is. Als dat weg is ze is weer gewoon normaal. Drinken, eten etc gaat ook gewoon goed. Omdat ze klacht aan pijn in bovenbenen (beide) dachten we aan groeipijn dus maar ik weet niet hoe dat en hoe lang verloopt waardoor ik dat hier vraagt is toch beter als ik dat HAP ga vragen over groeipijn terwijl artsen eigenlijk daar niet in geloven Hap kan ik altijd bellen maar omdat we vaker ervaring hadden zeggen ze "we vragen jullie volgende keer alleen bellen als er echt slecht gaat en voor vragen of twijfels is altijd ha op maandag". Dus ze zeggen altijd niet nodig bellen of komen als er geen gevaar voor leven is. In wat ik zal omschrijven zullen ze hetzelfde zeggen.
Groeipijn hebben kinderen doorgaans alleen 's nachts last van en aangezien ze overdag ook pijn aangeeft lijkt het mij onwaarschijnlijk. Als ze echt blijft huilen van de pijn zou ik wel hap bellen en anders niet. Heeft ze koorts?
Ja ze is erg ziek geworden, koorts 39.6, huilerig, hangerig, avond eten wil niet, heeft ook nog niet geplast sinds 14.00 en sinds vandaag niet gepoept (normaal is 2x p dag). Ik vermoed dat ze buikpijn heeft ook naast ziek zijn en dat ze op benen klacht pijn te hebben denk van "ziek zijn" spieren pijn. Dus gaan morgen/weekend aankijken of het beter wordt. Nu is gewoon ziek zoals ze altijd is geen echte reden HAP bellen Enige rare is dat ze steeds blijft grijpen aan dijbeentje (bovenbeen achter) en zegt pijn hebben in sommige momenten
Ja ze wil opstaan en lopen kan ook. Nou waar ze opwijst is rechte been 9 van de 10 keren. Is ook gewoon normaar niet rood niet opgezwollen etc. Ik heb het gemasseerd en nu vraagt ze dat vaker. Lijkt alsof ze daar ineens steken krijgt of kramp of dergelijke is 3-5 sec en dan is ze weer normaal. Misschien is meer buikpijn wat daar beetje uitstraalt. Ik weet het niet. Misschien is wel wat groeipijn had ze snachts maar overdag ziek waardoor ze daar pijn aanwijst maar geen pijn is.
Dat was van mij. En mijn advies is om langs de ha te gaan. Onze dochter blijkt een verkalking in dr gewricht van dr voet te hebben en omdat ze nog meer gewrichtspijn heeft moet ze nu naar een reumatoloog. Dus altijd laten checken!!
Zou ze de griep kunnen hebben? Kan vervelende ieijn meebrengen. Onze zoon had ook spierpijn in de beentjes, eigenlijk deed alles pijn.
Was dat dag nacht aanwezig en lange periode? We gaan uiteraad maandag naar huisarts als dat "pijn" wat ze aanwijst in been blijft. Griepje kunnen ook denk ik want ze is wat iets snotterig en koorts. Ze heeft helaas door eczeem aanleg op bovenluchtinfectie is hier om de twee weken raak. Ik dacht zelf ook meer aan spierpijn maar omdat het dus steeds met golven kwam (beetje zoals weeënpijn om de 5 minuten denk ik zo klonk dat als ze snachts 2-8 uur lag bij ons) dacht mijn man aan groeipijn. Maar ik twijfelde daaraan. Inmiddels slaapt ze gewoon al poosje zonder pcm, huilen en pijn misschien loopt het los. Anders indd naar huisarts maandag!
Ja langere tijd verschillende momenten. Nog steeds ook dus. Vooral in 1 enkel en daar zit dus die verkalking. Verder ook haar beide enkels Knieën polsen en ellebogen.
Okey ik hou dat in de gaten dan inderdaad! Verder ze was echt goed geslapen en overdag gewoon van ouds dus niets aan de hand blijkbaar.
Nou ze was dus vrijdag erg ziek, zaterdag dan weer gewoon normaal, zondag weer ziek. Vandaag weer normaal. Ze klaagt wel steeds pijn hebben soms op benen/knie/onderbenen. Maar is zo lastig.. Misschien is gewoon wat ze denkt? Ze grijpt ook vaak aan pamper. Lastig zeggen ze is wel gewoon de oude vandaag en huilt niet zo met aw aw aw ineens. Huisarts gebeld en ze vond niet nodig komen omdat ze denkt dat het spierpijn van koorts is. en urine kunnen we zelf wegbrengen deze week voor evt blaasontsteking. En mocht ze gewoon niet ziek zijn/koorts maar steeds klagen aan benen dan vrijdag langskomen.
Onze derde zoon heeft vaak last van groeipijnen in zijn benen, maar dit is alleen 's nachts en pcm en wrijven over de benen helpt altijd. De pijn zakt dan binnen een half uurtje. De klachten zoals jij ze omschrijft vind ik dus echt niet op groeipijn lijken.