Goedemorgen! Ik ben morgen 14 weken zwanger. Nu heb ik een stuk of 4 a 5 strepsils gehad..... Ik lees echt altijd de bijsluiter maar ik ben zo stom geweest om dit niet te doen! Hoe schadelijk is dit? en moet ik contact opnemen met mij verloskundige? Ik las namelijk dat het giftig is voor de ongeborene.... Liefs
Hoi Dirtsa, niet ongerust zijn hoor. Het zal niet zo letterlijk in de bijsluiter staan dat het giftig is en dus dat je ze niet mag nemen. Er zal waarschijnlijk staan overleg met uw arts. Uit voorzorg, omdat er niets bekend is over of het wel of niet schadelijk is voor het ongeboren kind, adviseert een fabrikant om een middel dan niet te nemen. Maar een paar strepsils kunnen naar ons inziens geen kwaad voor de kleine. Neem gewoon niet teveel en alleen als je het echt nodig denkt te hebben. Wellicht kun je in het vervolg een gewoon zuigsnoepje pakken. Groetjes Brigitte
Bedankt voor je antwoord! Maar er stond wel iets in over toxiciteit wat de placenta kan passeren...door de alcoholbenzyn ofoziets.... Ik heb in ieder geval geen meer genomen! Fijne dag!