Ons zoontje is nu 5 en een halve maand en dit is zijn drinkschema (allemaal flessen van 180+6) 7.30-10.30-14.15-17.45-21.00 Hij drinkt alle flessen ook leeg (HA-voeding)Dus hij zit iedere dag op een liter. Nu lees ik allemaal verhalen van mensen die al met 4 maanden op 4 flessen zaten.... Ik dacht zelf dat een groente- of fruithapje straks een fles ging vervangen. Ben sinds 3 dagen begonnen met groente, maar hij eet natuurlijk nog maar een paar lepeltjes. Daarbij komt dat zijn een na laatste fles al rond 18.00 valt, wat ik persoonlijk wat vroeg vind voor zijn laatste fles. Wanneer moet die laatste fles vervallen zijn? (dus dat hij rond de 800cc moet drinken?) Is het verstandig om de laatste fles straks af te bouwen (dus steeds iets minder geven) of om hem in 1 keer te laten vervallen? __________________
Hallo, Je kindje mag tot 6 maanden een liter voeding drinken, wanneer mensen op 4 voedingen overgeen, geven ze vaak voedingen van 210 ml water met 7 schepjes voeding. Groetjes Eveline
Ik hoor juist dat ze 4 flessen van 180+6 gaan geven, sommigen al vanaf 4 maanden Maar mogen ze vanaf 6 maanden met de opvolgmelk maar 800 cc drinken?
Hallo, De opvolgmelk heeft een groter schepje, daarom is 800 ml de maximale hoeveelheid, maar dat komt wat betreft de voedingsstoffen overeen met 1000 ml zuigelingenmelk. Wanneer een kindje genoeg heeft aan 800ml zuigelingenmelk is 4 keer 200 ml ook een optie hoor. Groetjes eveline