Ha dames, Ik moet vanavond (voor het eerst) pregnyl toedienen. Maar omdat ik dat zelf niet durf en vriendlief ook niet, gaat mijn vader het doen. Wel een beetje raar, maar hij doet het 'met alle liefde' zei hij!! Ben best wel een beetje gespannen. Ik heb echt een hekel aan spuiten en prikken. Maar wat moet, dat moet!! Wie heeft er nog tips voor me zo op het laatste moment? Welke plek is het beste om de spuit te zetten? Zijn er dames die last van bijwerkingen hebben gehad? Alvast bedankt! Fijne avond allemaal... Liefs jufaman81
Hey jufaman,ik heb de mijne 10 dagen geleden gehad. Wat ze zeggen is dat je de plek misschien kunt verdoven met een ijsklontje,dat zou schelen in de pijn. Ik heb hem zelf gezet en de pijn viel heel erg mee. Wel last van stomme bijwerkingen zoals veel pukkels en zin in raar eten Heel veel succes! Adriana
Ik zette de injecties altijd zo'n vijf cm. rechts of links van mijn navel. Ik pakte dan een stuk vel, goed knijpen zodat je die pijn meer voelt dan de naald, en zette de naald erin. Het vloeistof kan wat prikken. Je kunt het ook met ijsblokjes koud maken, dan voel je er nog minder van. Het valt reuze mee hoor. Sterkte en succes!
En om de flesjes te openen neem een handdoekje om te voor komen dat je glas in je handen krijgt. Succes meis
Ik zette hem altijd in m'n buik naast m'n navel. In een keer erin jassen en dan heeel langzaam leegspuiten(je mag er best een paar minuten over doen),dan voel je er het minste van. Pregnyl is niet een hele fijne prik,maar wat ik echt een rotprik vond was de cetrotide