kan dat met koemelkallergie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door asmama, 10 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo ik heb al eerder wel eens gepost over mijn zoontje (15 weken) en zijn verdenking op koemelkallergie we zijn ondertussen ook overgestapt op neocate maar hij zit nu denk ik ook midden in een sprong dus dat maakt het wel ietsje moeilijker om verschil te zien, Alleen nu vraag ik mij af of sommige koemelkallergie moeders dit wel herkennen.. want ik begin toch ergens te twijfelen.. Opzich vertoonde mijn baby (bijna) alle symptomen van koemelkallergie ( Erge darmkrampjes, pukkeltjes uitslag, overstrekken, huilen tijdens de fles, altijd snotjes in de neus, niezen, hoesten, moeizame ontlasting soms obstipatie) Alleen toch is hij verder eigenlijk wel een vrolijke baby, lacht veel, heeft een paar keer op een dag huilmomenten, en heel soms even een huiluitbarsting loopt dan echt rood aan. Huilt in bed( maar dat is meer om niet alleen in bed te willen liggen denk ik) Maar het is echt niet zo dat hij de hele dag huilt of echt ontroostbaar huilt.. Komt dit vaker voor mij koemelkallergie kindjes? dat ze toch vrolijk zijn maar toch koemelkallergie hadden?

2. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    hmmm ik kan me eigenlijk wel bij jou aansluiten...ik ga even meelezen. hier ook soms wat krampjes...soms wat pukkeltjes in het gezichtje en heel soms een klein beetje op het buikje...altijd snotjes, niezen, hoesten en soms moeizame ontlasting en vaker wat terug spugen (maar geen grote hoeveelheden, ook zeker geen reflux, heeft geen last van het keeltje)... wel nauwelijks overstrekken en ook nog bijna nooit gehuild onder de fles. verder ook inderdaad een super vrolijk tevreden kereltje! dus ik dacht altijd dat het geen koemelkallergie kan zijn maar nu ik jou verhaal lees...begin ik weer te twijfelen;)

3. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    ja,, begon het me toch af te vragen tegenover jou kindje heeft mijn kindje wel last van reflux! heeft er ook nexium voor gekregen, toch lijkt het spugen(reflux) toch iets minder geworden nu met de neocate ;) twijfel twijfel

4. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ja het schijnt dat ze ook reflux (of gewoon veel spugen) van koemelkallergie kunnen krijgen of dat het dan erger is ofzo...dus vandaar dat ik het er even bij vermelde...moeilijk he! kon iemand het ons maar even zo vertellen;)

5. Que

Que Niet meer actief

Hier een dreumes waar ze eindelijk toen hij 6 maanden oud was koemelkallergie geconstateerd hadden. Heeft toen hij 8 dagen oud was 17 dgn in het ziekenhuis gelegen omdat hij niet wilde eten en alleen maar kon huilen.

Kleine man spuugde en huilde veel. Zodra hij een fles op had was het een uur tot 2 uur lang huilen. Daarna was hij weer vrolijk. Dus het hoeft niet zo te zijn dat ze hele dagen er last van hebben.

Nu moet ik wel zeggen al zou ik hem (pas nog geprobeerd) nu iets van een melk product of iets waar sporen van melk inzitten geven dan is het de dag erop 1 groot DRAMA. Niks is goed. Alleen maar huilen en spugen.

Ik denk dat het wel bij ieder kindje erg verschilt!

6. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    niemand meer? ;)

7. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    kan verder niemand mij helpen? :(

8. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Ons meisje moest voor ze de goede voeding kreeg heel heel veel huilen.
    Ze wilde alleen rechtop tegen ons aan gehouden worden en kon van de pijn echt niet in haar bedje slapen.

Dat is onze ervaring. Of allee kindjes met koemelkallergie zoveel huilen weet ik niet.

9. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

jahoor onze zoon deed dat ook, hij had eczeem, veel darmkrampen en heel veel huilen. maar er waren ook genoeg momenten dat hij vrolijk was.

10. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Hier een baby met ernstige koemelkallergie en een verschrikkelijk hoge pijngrens. Altijd vrolijk behalve de flesmomenten. Dan werd hij heel boos, krijsen, fles weigeren, schoppen, slaan,overstrekken. Verder ook reflux met een verbrande slokdarm. Door koemelkallergie kan zeker de reflux verergeren. Nu met neocate werd ook de reflux beduidend minder. Verder had hij ook alle symptomen: verstopping, constant verkouden geluiden maken, uitslag etc.

Zodra de fles uit beeld was werd hij langzaam aan weer vrolijk. Hij wist gewoon dat fles pijn betekende, zo klein als hij was. Wees blij dat je kindje voor de rest vrolijk is, dan is het duidelijker wanneer er iets niet lekker zit.

Zodra hij hier iets binnen heeft gekregen wat hij niet kan verdragen dan is hij de hele dag zeurderig, roepen om niks, ontevreden. Meteen duidelijk. en tegelijk heel zielig dat ze die pijn moeten lijden.

11. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Kindjes met koemelkallergie hoeven niet per se de hele dag te huilen of veel te huilen.
    Mijn zoontje huilde ook niet veel. Nadat hij de juiste voeding kreeg werd hij wel vrolijker. Toen zag ik dus dat hij niet goed in zijn velletje zat.

Mijn dochter heeft een aantal weekjes wel veel gehuild door de buikkrampen en de reflux. Het extreme huilen verdween met overstap op friso pep. Echter was deze voeding te licht, ook de allergy care (die ze daarna een paar weekjes had). Echter het vele huilen kwam niet terug, wel de andere symptomen.

Dus wat betreft je vraag;'het kan goed dat je kind vrolijk is ondanks de koemelkallergie.
    Niet ieder kindje heeft ook dezelfde symptomen.

12. Mommy83

Mommy83 Actief lid

20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje had de 'piek' van het huilen vooral anderhalf tot 2 uur na de voeding, en tegen de tijd dat het weer tijd was voor de volgende voeding was hij weer tevreden en vrolijk. Toch merkte ik uiteindelijk (met de neocate) wel degelijk verschil! Het stomme is, dat het misschien ook wel weer went. Ga op je moedergevoel af, als jij denkt dat er iets niet in de haak is, dat hij ergens last van heeft dan is dat ook zo!

Deel Deze Pagina