1e verjaardag en middagdutje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door glimworm, 11 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. glimworm

glimworm Niet meer actief

Hoi!
    Ik heb een vraagje aan alle mama's met een kindje die hun eerste verjaardag al (lang) hebben gevierd.
    Mijn boef is over ruim 2 weken jarig en is best wel een slaper!
    Aangezien ik het ook wel leuk vind om hem zoveel mogelijk aanwezig te hebben op zijn feestje en de visite niet voor niks komt vroeg ik me af hoe jullie dit doen/deden. Laten jullie je kindje langer wakker of laten jullie hem/haar wat minder lang slapen? Geven jullie de visite vooraf aan wanneer hij/zij gaat slapen?

Ik snap wel dat zoiets niet helemaal te plannen valt en hij zijn rust nodig heeft, maar het zou sneu zijn als hij de halve dag in bed doorbrengt en de viisite voor hem beneden zit. :)

2. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    #2 Neeltje1986, 11 jan 2012
    Laatst bewerkt: 11 jan 2012
    Wij vieren ook over ong. 2,5 week zijn 1e verjaardag. (Jippie!)

Wij kijken deze dag hoe het gaat. Hij is erg nieuwsgierig en als er anderen mensen zijn, vind hij het maar niks om te slapen. Maar de andere keer weer wel.

Als hij aangeeft te willen slapen, prima.. Gaat hij even slapen.. Ik denk dat iedereen wel snapt dat ze dit nog nodig hebben.

Wel heb ik de dag erna vrij gevraagd (en gekregen) want ik denk dat hij wel wat indrukken moet verwerken.. ;)

3. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Binnenkort viert ook ons 3e wonder zijn eerste verjaardag, dus heb al ervaring met 2 eerdere 1e verjaardagen... hihi .

Ik liet de visite beide keren (en nu ook weer) pas vanaf 14.00 komen. Gewoon op tijd eruit sochtends, dan van 11/ 12.00 tot 14.00 te bed, en dan wakker als de visite komt. beide keren is dat uitstekend gegaan, maar idd is zo'n dag uiteraard wel vermoeiend. in de avond ook gewoon weer op tijd naar bed, en de volgende dag trekken ze dat meestal zelf wel weer echt. Ze slapen wat langer dan ofzo.

Succes en fijne dag!

4. lvd81

lvd81 Lid

8 mrt 2010
    72
    0
    0
    Wij hebben op de uitnodigingen geschreven van 15:00 - 18:00 uur. Ons zoontje sliep die dag tot half 4, daarna "gefeest" en 's avonds weer op tijd naar bed.

Succes en veel plezier!!

5. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Wij hebben feest van 12 tot 6.. Want; 'Als die komt, kom ik niet' etc. Fijne familie.. ;)

Dus ze komen in 2 keer.. de een van 12 tot 3, de ander van 3 tot 6 (of korter) Dus als Mick wil slapen prima. Moeten ze maar accepteren. Wij 'moeten' het ook pikken dat zij eisen stellen op zijn verjaardag.. ;)

6. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Hier hadden we de dag in 2 gesplitst.

10:00 t/m 12:30 de familie.
    12:00 t/m 15:00 brood eten en middagslaapje doen.
    15:00 t/m 18:00 de vrienden.

Werkte perfect!!!

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier begon het feestje om 15.00 uur.
    Ze sliep dan van 11.30 tot 14.30 en was klaar en netjes als het feest begon. :)

8. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Esmée sliep toen vanaf11 tot 1. niet echt een middag dutje mja, we hebben haar dus gewoon op bed gelegd en 't feest begon om 12 uur.

veel plezier! en ze snappen 't echt wel dat de kleine slaapt!

9. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Wij hebben haar ritme gewoon gevolgd en qua eten en slapen niet anders gedaan. Was een leuk en gezellig feestje.
    We hadden s''morgens en s'middags visite. Ook toen ze haar middag slaapje moest doen was er bezoek en hou haar niet extra langer op voor het bezoek. We hebben haar lekker naar bed gebracht.

10. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Finn ging rond 12u op bed. op zn 1e verjaardag. Daarvoor sochtends al visite gehad, en een broodje wilde hij neit echt. Hij werd even voor 3-en weer wakker. Toen was er al wel wat visite, maarja die moesten gewoon even wachten met het feliciteren en cadeautje geven totdat Finn helemaal goed wakker was. Begrepen ze trouwens prima.

11. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Wij hadden feest van 10.00 tot 17.00 (ja lange dag maar klein huis waar niet iedereen in past) ;)
    Maar is super gegaan. Hij is rond 11.00 naar bed gegaan tot 12.45 ong. en toen rond 15.00 weer tot half 5. Wel wat minder dan anders maar ik ben echt van hem uit gegaan. Schijnbaar was het voor die dag genoeg.
    Hij was super lief ook niet extreem huilerig in de avond of nacht na het feest. De dag erna was er ook niks aan hem te merken!

Veel plezier iig met de grote dag!

12. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier van 13 tot 17 visite gehad. ze sliep vaak niet zo veel op een dag en ook altijd op wisselende tijden, dus we dachten: we zien het wel. Op de dag zelf deed ze een ochtendslaapje en papa zei: ga maar lekker 2 uur slapen, dan ben je goed uitgerust voor de visite. En Ja hoor: Ze sliep 2,5 uur :D hihi was een half uur voor de visite wakker en vond alle aandacht prachtig! hele middag niet geslapen. 's avonds gewoon 19 uur naar bed. 's nachts en volgende dag niets aan de hand.
    Heel veel plezier!
    (oh trouwens: als ze 's middags wel wilde slapen had ik haar gewoon op bed gelegd hoor en niet eerder wakker gemaakt ofzo. dat moet de visite denk ik wel begrijpen)

Deel Deze Pagina