Kan dat nú al?

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Islah, Jan 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Hoi,

Heb nog geen banner aangemaakt, maar ik ben nu 4w6 dgn zwanger. Voel eigenlijk nog niet echt iets, behalve avondmisselijkheid (ja echt... Nou ja, makkelijker dan de hele dag) af en toe en ook vooral bandenpijn! Niet zo'n beetje ook! Wel raar want tijdens mijn vorige zwangerschappen heb ik dat amper gehad. Kan dat wel met deze termijn?
    Ik ben bang dat dit misschien een tweelingzwangerschap is (bandenpijn zou dan komen door het sneller groeien van de baarmoeder dan normaal). Ik heb cervixinsufficiëntie dus ik hoop echt van niet. Herkent iemand dit?

2. KimHv

KimHv Actief lid

Nov 12, 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Je buikspieren verslappen sneller bij een volgende zwangerschap en dat lijkt dan op bandenpijn. Ik had dat ook met 4 weken. Vond het raar en heb t opgezocht. Daarom zie je een tweede zwangerschap ook sneller.

3. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Ik kreeg zelfs voor NOD al steken/pijn waarvan ik dacht, dat voelt precies als bandenpijn ;)... Is mijn 4e zwangerschap. Gevoel is gebleven, soms wat meer, dan weer een weekje veel minder, maar nog steeds hetzelfde gevoel. Echt bandenpijn.

Buik ging ook erg snel opzetten, met 5 wkn moest ik al positiekleding aan, omdat ik mijn eigen broeken niet dicht kreeg...

Had ik bij mijn vorige zwangerschappen ook niet gehad, maar het past blijkbaar als je al meerdere keren zwanger bent geweest? Overigens gewoon 1 kindje bij mij ;).

4. sprits

sprits Fanatiek lid

Feb 21, 2011
    3,917
    376
    83
    Ik had het ook al op dat termijn. Vanaf het begin groeit je baarmoeder al en je banden reageren ook onder invloed van hormonen. Alles wordt weker.

5. Islah

Islah Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties. Het wisselt trouwens af; bandenpijn en pijn in m'n lies. En dan vooral aan de rechterkant.

6. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

May 16, 2011
    728
    1
    16
    Hier precies hetzelfde...zwanger van de tweede en ook al bandenpijn bij 4,5 week. Maar ik moet zeggen dat ik het bij de eerste ook al snel had en mijn buik groeide heel snel, iedereen dacht dat ik een tweeling kreeg :)

7. Islah

Islah Niet meer actief

Mijn buik was vorige keer juist niet erg groot, toen ik 37 weken zwanger was dacht men vaak dat ik 4 maanden was ofzo. We zullen zien hoe het deze keer gaat.

8. Islah

Islah Niet meer actief

Ik heb gemerkt dat de pijn wel afneemt als ik het rustiger aan doe, zoals nu. Vooral veel dingen (lees: mijn dochter) tillen maakt de pijn erger. Dat doe ik nu dus ook alleen maar als het écht nodig is.

9. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Ik had het ook en had met 8 weken ofzo al een buikband. Het helpt, want het ondersteunt je banden een beetje. Misschien helpt het voor jou ook. En idd rustig aan doen, langzaam opstaan, en warm houden. Lekker met een kruikje op de bank, voetjes omhoog en genieten ;)

10. Islah

Islah Niet meer actief

Ja, ik had (bij gebrek aan zo'n band...) al een sjaal strak op m'n buik gewikkeld haha, dat werkte wel verlichtend. Tijd om zo'n band aan te schaffen dus! En idd mijn man doet nu het meeste, voel me echt lui haha.

Share This Page