'ontpillen' of zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door desli, 16 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. desli

desli Lid

28 nov 2008
    5
    0
    0
    Hallo,

Ik heb even een vraagje..
    Ik ben sinds juli gestopt met de pil.
    Daarna ben ik gewoon ongesteld geworden. De eerste menstruatie niet meegeteld gezien deze nog een 'pil-menstruatie' is.
    Vanaf september na 2 'niet-pil' menstruaries gehad te hebben zijn we begonnen met 'klussen' . Mijn 3e 'niet-pil' menstruarie was pas na 32 dagen terwijl mijn andere menstruaties gewoon na 25/26 dagen was.
    mijn laatste menstruatie hield ook maar 2 dagen aan, de 'echte bloeding' dan (19/20 oktober). voordat ik aan de pil begon had ik een regelmatige cyclus van gem. 28 dagen en hielden menstruaties gem. 6 dagen aan.

Na 19 okt. ben ik niet meer ongesteld geworden.
    Ik heb al een aantal zwangerschapstesten (clear blue) er tegen aan gegooid maar heb een negatieve uitslag. De laatste test was gisteren ochtend.
    Wel heb ik al 3 weken last van vaginale afscheiding. Voor mij een bekend probleem waar ik vaker last van heb een paar dagen tot een week voordat ik ongesteld moet worden, maar dit gaat (bijna) altijd uit zichzelf over zodra ik ongesteld ben geweest. En de vorige keren dat ik hier last van heb was de afscheiding veel minder dan nu (sorry voor het onsmakelijke gedeelte)
    Gezien dit 'probleempje' niet vanzedlf over ging ben ik naar de dokter geweest voor een vaginaal zalfje voor 'schimmelinfecties' maar dit heeft deze keer niet mogen baten (de vorige twee keren hielp dit wel).

Ook zijn mijn borsten groter geworden en doen ze regelmatig zeer (vooral de tepels) dit is pas sinds 2 weken.
    Heel af en toe heb ik dat ik een misselijk gevoel heb maar dat zet niet door. Dit heb ik al ruim een maand.

Heeft iemand (een van) deze verschijnselen ook gehad na het stoppen van de pil? en kan het zijn dat een zwangerschapstest negatief aangeeft terwijl dit misschien niet zo is?

Heeft iemand anders hier ook ervaringen mee? Ik zou graag ervaringen willen delen want aan de ene kant is het natuurlijk wel fijn om 'niet ongesteld' te zijn maar het brengt een hoop onzekerheden met me mee omdat ik niet weet waarom ik niet ongesteld wordt, ben ik nu wel zwanger ondanks de negatieve test of toch 'ontpillen'?

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    ja het kan toch nog wel met de pil te maken hebben hebben veel meer mensen hier last van...
    als ik jou was zou ik over een week ofzo nogmaals testen als je nog niet ongesteld bent!

Deel Deze Pagina