Hoi meiden, Ik ben bijna uitgerekent en ik zou op dit moment echt weten hoe ik de bevalling moet doorstaan...slaap al een week of 2 bijna niet....lig tot 5/6u wakker van vanalles...maagzuur rusteloze benen....enzenz... Ik ben nu echt zo op... Weet iemand iets wat je mag en kan nemen voor een beetje goede nachtrust...al was het maar even 1 nachtje.... Xxx
Ik snap wat je bedoeld, ik heb ook regelmatig last van maagzuur en slik hiervoor omeprazol 10 mg en ik mag deze eventueel 2x hebben. Ik moet zeggen dat het echt werkt!! ik gebrui khet alleen als ik last heb van maagzuur en 1 tabletje werkt voldoende. Wat betreft rusteloze benen zou ik zeggen neem lekker een douche vlak voor je laat slapen, dat vind ik altijd erg fijn werken en ik laat mijn vriend iedere avond mijn enkels masseren haha even het vocht eruit wrijven en ik moet zeggen het werkt echt! Succes met de laatste loodjes!!
Voor je rusteloze benen: magnesium, (ik gebruik magnesium+calcium van bional). Plus even lekker warm douchen of badderen voor het slapen gaan en/of massage door je vriend/man. Voor het maagzuur: even naar de apotheek, er zijn zat middeltjes die je tijdens zwangerschap mag gebruiken. Eventueel half zittend slapen, met een stapel kussens in je rug. Daarnaast, om in je hoofd wat rustiger worden, kun je kijken of dormiplant van VSM werkt om te kunnen slapen.
Rennie mag je inderdaad innemen tijdens de zwangerschap, bij mij hielp het niet waardoor ik Antagel ben gaan halen bij de apotheker, dat hielp gelukkig wel. Wat ook helpt tegen maagzuur is je eten op een dag in meerdere kleine porties gaan eten. Tegen onrustige benen heb ik gehoord om koud-warme douches te nemen en magnesium te slikken.
Voor magnesium is dan wel belangrijk dat je de juiste magnesiumverbinding hebt. De meeste goedkope merken helpen niet, omdat je dan niet de juiste verbinding hebt. Ik weet niet precies hoe dat zit, met die verbindingen, alleen wel dat die van bional, magnesium+calcium, bij mij helpt. Helpt ook tegen obstipatie trouwens. Vergeet ik het te slikken, dan merk ik dat direct: gelijk weer rusteloze benen en obstipatie
idd klopt. Ik gebruik magnesium van de kruidvat en die werkt prima. dus niet altijd hoeft goedkoop slecht te zijn. als ik opsta pak ik er een en na het avondeten 2
Bel even met je huisarts als de rest echt niet helpt, ik weet dat er bepaalde slaaptabletten zijn die je wel mag innemen als je zwanger bent, misschien kan hij iets voor je voorschrijven
Van magnesium kun je het beste alleen magnesium nemen, zonder calcium dus. Omdat je calcium over het algemeen wel voldoende binnen krijgt. Ik slik magnesium van solgar, kun je ook bij de apothek bestellen hebben ze het morgen als het goed is. Tevens wordt je ook rustig van magnesium waardoor je misschien beter in slaap valt Voor maagzuur kun je idd rennies gebruiken of antagel bijvoorbeeld. Succes met de laatste loodjes
Nou, er zijn geen slaapmiddelen die je mag hebben, maar als je slaaptekort heel erg heftig wordt, gaan ze vaak uit twee kwaden de minst slechte kiezen en geven ze je toch voor 1-2 nachten een slaapmiddel. Maar dan is het dus enkel even bijtanken en daarna zit je weer met je oude probleem. @bloem: ligt er wel een beetje aan. Calcium uit melk nemen we als mensen nauwelijks op, als je voldoende groene groente eet, zou je genoeg calcium binnen moeten krijgen idd. Ik gebruik erg weinig zuivel, (zo ontstaan uit het dieet dat ik voor mijn dochter vanwege haar KMA gevolgd heb), en zit qua groente ook krap, dus voor mij is deze combi wel weer erg handig
een stuk(je) rustig lopen werkt bij sommigen om in slaap te komen, bij een ander werkt yoga/meditatie beter. ik douche nu zelf vlak voor ik ga slapen. begin koud/fris en eindig warm. even kort de massagestraal over de rug en benen heen: heerlijk. als ik `s nachts niet (verder) kan slapen zet ik een kop thee en drink deze in de keuken op. alle lampen uit (we krijgen genoeg licht binnen van de straatlantaarns hier) en even staren naar niets. dit ontspant mij voldoende zodat ik vaak weer een uurtje of 2 à 3 kan slapen voor ik weer wakker wordt. als het weer het toelaat wil ik soms ook nog wel eens met de honden het veld achter ons huis oplopen, maar de laatste dagen met de regen die we hebben (gehad) is het zo'n modderbad dat dat helaas niet meer wil
Bedankt voor jullie tips! Ga maar eens magnesium halen en antagel! En dan hoop ik dat ik het niet lang nodig heb! Xxx