Van Gonal-F naar Puregon?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Shaddixxx, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zijn er hier meiden die van Gonal-F overgestapt zijn op Puregon? Zat er verschil in het aantal dagen stimuleren? Met welk van de medicijnen had je minder last van bijwerkingen?

Ik ga de volgende keer (of nouja, hopelijk niet..) verder met Puregon, omdat Gonal-F me echt in een monster verandert.. Ben benieuwd!

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wat een toeval, ik ben vorige week overgestapmvan gonal naar puregon. Ik had ontzettend veel last van bijwerkingen (hoofdpijn en moe vooral). Een week puregon en het is stukken minder!

Of het beter en sneller simuleert, lastig te zeggen.. Ik ben vrijdag begonnen met puregon (dag 14 en was al 11 dagen gonal aan het spuiten met 0 resultaat) en afgelopen dinsdag zaten er maar liefst drie follikels van 13, 14 en 16 mm. Nu weer terug naar lagere dosering...

3. #3 Shaddixxx, 25 apr 2013
    Laatst bewerkt: 25 apr 2013
    Kijk, dat hoor ik graag! :D

Hoeveel spoot je met Gonal-F en hoeveel met Puregon?

Gonal-F deed bij mij in eerste instantie ook niets, terwijl het met ICSI wel redelijke resultaten opleverde. Ik heb een hele maand moeten spuiten met Gonal (37,5 > 75 > 112,5) voor er eindelijk 1 eitje wilde groeien.. Met Puregon mag ik meteen op 116 beginnen, gelukkig!

4. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

17 feb 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Shaddixxx,
    Voor mij is het juist andersom, vorige rondes puregon gespoten en nu gonal f. Ik hoor morgen hoe het resultaat is na een eerste week spuiten. Moet wel zeggen dat ik met gonal f meer hoofdpijn heb, maar niet de hele dag gelukkig.
    Ik doe nog iui en met 75 eh puregon ging te hard, 20 follikels. 50 eh ging goed, 2 follikels, en nu 50 eh gonal f. Dus ben benieuwd...
    In het ziekenhuis zeiden ze trouwens dat puregon op was en dat ik daarom gonal f moest. Lijkt mij eigenlijk een beetje onzin, ik lees hier en daar op internet dat ze fabricanten graag te vriend houden en daarom medicijnen afwisselen.
    Morgen echo, toch altijd spannend, weer afbreken of niet...

5. Het kan wel hoor, dat het 'op' is.. Of beter gezegd; dat ze het niet meer mogen geven. Vorige week donderdag zei een andere arts ook dat ze alleen nog maar Fostimon mogen voorschrijven, en ik hoor er meer over.. Gelukkig zat ik zaterdag bij een andere arts en die zei dat het bij hen nog niet aan de orde was, en dat ze voorlopg nog genoeg Puregon, Gonal, e.d. hebben.. Bezuinigingen, bezuinigingen :(

Veel succes morgen!

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik spoot gonal 112 eenheden en puregon ben ik nu teruggezet naar 75 eenheden omdat er drie eitjes groeiden dus..

Denk dat het een onzin verhaal is morgaine, de kliniek waar ik zit, zijn aan t overgaan van gonal naar puregon omdat ze daar betere prijsafspraken mee konden maken..

7. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

17 feb 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veel kleine eitjes en 1 grotere van 14 mm dus op zich ok...gaat in ieder geval niet te hard.

Volgens mij inderdaad prijsafspraken ofzo, maar echt op is puregon echt niet.

8. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Puregon werkte bij mij heel goed bij de IUI's. Geen bijwerkingen en altijd mooie follikels. Ik moest meestal maar een weekje spuiten en had dan vaak 2-3 follikels.

Succes!!

9. En Gonal-F?

Deel Deze Pagina