kan dat, zo vroeg al wat merken van een evt zwangerschap deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door jesje1982, 3 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. an1985

an1985 Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.888
    0
    36
    Utrecht
    BB, samen appen tijdens de bevalling? klinkt nog beter toch hahaha

wat fijn om te lezen dat t allemaal goed gaat met de kleine van Fidel... moest toch elke dag wel even komen lezen om te zien of er al nieuws was... nu met die bevallende dames om me heen begin ik toch wel onrustig te worden hoor... het rommelt een klein beetje van binnen en ben zo nieuwsgierig WAT er precies gebeurd :) OHHHH konden we maar gluren hihihi

2. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    hihi snap wel dat je zenuwachtig bent hoor! een hele goeie vriendin van mij is morgen alweer 41 weken en nog steeds niks...als ze zondag nog niks heeft gaan ze haar strippen, zal je zien dat ze op koninginnedag bevalt haha en zij is normaal echt een feestbeest dan haha

3. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    heey dames hier ben ik weer,
    ik wou het hele verhaal doen maar visite komt binnenlopen dus even gauw een foto en ik denk morgen zou ik het hele verhaal doen, de bevalling en de opnamen van het ziekenhuis

Bekijk bijlage 241152
    liefs van een supertrotse mama, ons meisje doet het super!!!!!

4. an1985

an1985 Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.888
    0
    36
    Utrecht
    wat een dotje!!! prachtig

5. Meijke

Meijke Niet meer actief

6. biby

biby Actief lid

12 apr 2012
    307
    1
    0
    NULL
    NULL
    gefeliciteerd!!
    en wat een schatje...
    geniet er lekker van!!

7. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    wat een mooi poppetje zeg!!!
    we zijn erg benieuwd naar je verhaal!

8. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    ik zal een poging doen om met het bevallingsverhaal te beginnen:
    op donderdag de 19e was me buik al de gehele dag wat onrustig, dingen die ik nog niet eerder had gevoeld, maar niet overmatig gevoelig, dus gewoon nog dingen in huis gedaan, en boodschappen, savonds nog even bij de buurman gezeten, vriendlief had nog cakejes gebakken ( moest van mij), rond elf uur savonds op bed en t werd al iets ongemakkelijk dat ik toch wel moest gaan puffen... maar vaak heel kort nog en rond een kwartier, dus een poging doen om te gaan slapen. om kwart voor 1 braken me vliezen, helder vruchtwater, dus weer terug naar bed. weeen werden het echt, rond de 3 a 4 minuten, maar 30 sec. lang. toch na 45 min de verloskundige bellen. om half 3 was ze er. ik had toen 2 cm onsluiting en helemaal rijp. nou ze zou om 7 uur er weer zijn, vriendlief naar bed gestuurd nadat hij me verzorgt met een filmpje, spuugemmer water en een deken op de bank had achter gelaten, hij kon immers nu toch niks voor me doen. in tusentijd wel een aantal keer gespuugd, had de vk ook wel verteld over 1 keer, nou ik had wel 4 kx gespuugd. om kwart voor zes werd het heftiger en wilde ik dolgraag douchen, dus lekker warm, heerlijk maarja kan moeilijk anderhalf uur onder de douche staan, dus na een half uur de douche uit gezet. nou daarna barste het los, kon me nog aan de wasbak vastpakken, had op dat moment t gevoel dat ik moest poepen en plassen tegelijk.... muntje viel niet... dus weer aangekleed, maar na een kwartier me vriend wakker geschreeuwd, bel asjeblieft NU de vk, want dit hou ik niet vol.. nog viel het muntje niet. Om half 7 was de vk er, inwendig onderzoek enne...... had al 10 cm onsluiting... ehhh we gingen niet meer naar t zh, maar benen wijd op de bank en persen maar... bleek dat ze ondertussen wel in het vruchtwater had gepoept. dus spraken we af we proberenhet een kwartier thuis, wil het niet gaan we de ambulance bellen... ook viel haar hartslag te veel terug, dus 112, met 10 min stond de ambulance voor de deur.. en dan mag je alleen maar zuchten, de rit heeft nog nooit zo lang geduurd!!! 20 min stonden we in de verloskamer en toen had ik jaahhh en nu... moet ik persen of zuchten??? nee persen, dus proberen, maar de persweeen bleven ook maar zo'n 30 sec. kort daarna was me eigen vk ook gearriveerd en wist me beter te stimuleren dan de gynocoloog. de kleine kwam beetje met beetje verder, maar door de korte duur van de weeen schoot ze steeds weer omhoog. de vk gaf me nog een verdoving voor branderigheid??!! en de gyn drukte met de weeen op me buik. ik kon via de spiegel meekijken en met de druk op me buik was onze kleine meid er met een paar persweeen... even alle tijden op een rijtje:

om 00.45 gebroken vliezen.
    om 14.30 2 cm ontsluiting
    om 06.30 10 cm onsluiting
    om 07.20 ariveren zh
    om 08.17 willemijn geboren!!!

schade : een knip en gescheurd, hoeveel weet ik eigenlijk niet en maakt me niks uit, de kleine meid moest er zo snel mogelijk uit, en zonder tang of vacuum is me dat toch gelukt!!!!

9. NookY

NookY Fanatiek lid

12 mei 2010
    2.263
    1
    36
    Dieren arts assistente bij dieren ambulance!
    hazerswoude dorp ( zuidholland)
    jeejtje heftig fiedel... gaat alles nu wel goed?
    ook met willemijn....?

10. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    jeetje fidel, wat een verhaal pfff. ben er ff helemaal stil van....
    wat is het snel gegaan allemaal zeg!
    gaat alles nu weer goed met willemijn en jou?

11. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    He fidel, wat een verhaal zeg! Heftig! Maar wat een plaatje heeft het opgeleverd! Een meid om trots op te zijn!!!!!!!

12. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    alles gaat nu weer helemaal goed dat allereerst, om iedereen gerust te stellen, ons meisje wordt met de dag pittiger, vandaag al een 1e regeldagje, wil niks anders drinken drinken drinken... maar dat hebben we er met alle liefde voor over
    dan nu deel 2 van mijn verhaal :p
    de opname:

zaterdag kwam de vk ter nacontrole op huisvisite hoe we de eerste nacht door zijn gekomen, goed gedronken goed geslapen. over de bevalling etc etc en natuurlijk hoe willemijn reageert en er uit zag... daar liep de vk tegen een probleem aan... willemijn was voor een baby van 24 uur te geel...normaal worden baby's tussen de 3e en de 7e dag geel.. niet na 24 uur, dit wijst meestal op een onderliggend probleem.. na overleg met de kinderarts uit het zh, die haar had goedgekeurd om naar huis te gaan, werd er besloten dat hij haar toch nogmaals wou zien. de vk bereidde ons voor op een evt. opname, waardoor ik als kraamvrouw ook mocht blijven ivm borstvoeding. dus tas pakken, en samen met de kraamhulp naar t zh. Ik moet zeggen we hebben een geweldige kraamhulp want in t zh heeft zij ook de hele dag voor ons gezorgt, vragen gesteld waar wij niet aan dachten etc etc. bij aankomst werd er een meting gedaan met een apparaatje op het voorhoofd wat de bilirubine in de huid kan meten ( gele stof) deze was 315 waarbij deze onder de 200 moest zijn. De kinderarts concludeerde dat buiten de kanariegele baby ze verder goed alert was.. eigenlijk was hij een beetje verbaast want normaal baby's met een te hoog bilirubine worden sloom en slap.. de mening van de arts was meteen duidelijk, het werd zowieso een opname... de volgende stap was bloedprikken en een infuusje aanbrengen.. je hart breekt als die naald in dat kleine handje ziet gaan, maar wij zijn supertrots op ons bikkeltje want ze gaf geen kik!!! de bloeduitslagen waren nog hoger namelijk 360!!! dit was reden om haar direct alleen in een luier onder de blauwe lamp te leggen en een bloedtransfusie aan te vragen!!! dit zou worden ingebracht door middel van een katheter via haar navelstompje, ze voelde hier niks van maar was zo zielig om te zien, want ze moest hierbij doodstil liggen, dus lag vastgebonden met handen en voetjes...

om 19.00 begon het lange wachten want bij de transfusie zelf mochten we niet aanwezig zijn ivm sterielheid.. verwacht werd dat het 2 a 3 uur zou duren... om 21.00 kwam de arts vertellen dat het succesvol was, maar dat ze tijdelijk ook een neussonde had, omdat ze tijdens de behandeling last van lucht in haar buikje had, maar niet mocht bewegen en deze via de sonde de lucht is vrijgelaten... om 24.00 zou er opnieuw worden bloedgeprikt of er een 2e transfusie nodig zou zijn.. nee gelukkig 1 was genoeg. ik ben toen nog om 02.30 bij haar geweest... en kan je wel vertellen het breekt je hart om je kleine meisje zo te zien... ik kon haar alleen over haar lijfje kriebelen maar voeden en verschonen werd eerst door de verpleging gedaan want dat moest met tempo om zo snel mogelijk weer onder de blauwe lampen te liggen ( voor verdere afbraak van bilirubine)

om 10.00 werd er nogmaals bloed geprikt, en toen werd het gauw positief nieuws... de bilirubine was zo ver teruggedaald dat willemijn al onder de blauwe lampen vandaan mocht!!! en kleertjes aan!! echter had ze nog steeds een infuusje omdat de bilirubine het lichaam verlaat dmv plassen, en ze uit zichzelf vrij laat was met de 1e plasjes. Nu was het verder afwachten hoe het lichaam reageerde, werd ze weer geler, steeg de bilirubine weer??!! nee gelukkig bleef deze stabiel en maandag mocht ook het infuus eruit en was er sprake dat we dinsdag weer naar huis mochten.. ondertussen mochten wijzelf weer voor onze meid zorgen, zelf leren verschonen, aanleggen etc etc. een nadeel, ze was zo moe geworden dat het aanleggen een drama werd.. na 5 min was ze al zo moe dat ze uitgeput in slaap viel aan de borst, wat als gevolg had dat ik meteen last had van tepelkloven. dus tijdelijk overgestapt op kolven en flesje.. dinsdag het verlossende woord!!! WE MOCHTEN NAAR HUIS!!!!

de conclusie/oorzaak het is nog niet definitief maar vermoedelijk AB-0 antogonisme. eerst werd er gedacht aan de resusfactor willemijn is resus positief ik negatief en vriendlief ook positief, maar ik heb netjes de anti-D spuiten gehad. de definitieve uitslag krijgen we nog van het labaratorium en over 2 weken moeten we nog 1 x op nacontrole bij de kinderarts...

nu zijn we lekker thuis en halen we de gemiste dingen in, met hulp van dezelfde en geweldige kraamhulp.. een ding hebben we geleerd geniet van elk gelukzalig moment, want het is niet vanzelfsprekend!!!!!

13. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

fidel; meid van harte gefeliciteerd met je dochter, wat een plaatje:D
    wat naar dat jullie al er een opname op hebben zitten, maar fijn dat alles er nu op zit en jullie nu lekker kunnen genieten:)

14. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    Jeetje meid, wat moet jij je machteloos hebben gevoeld toen je meisje daar zo lag pfff. Dat is nou niet bepaald het begin waar je op hoopt! Maar wat heb jij een stoere meid zeg! Gelukkig kunnen jullie nu lekker gaan genieten met zn 3 tjes!

15. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Zo je bevalling ben je wel snel doorheen gegaan zeg!

Maar wat een rot start erna...

ik ben benieuwd hoe ik het ga ervaren en hoe mijn verhaal zal zijn!;)

16. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    meiden ik zit met iets....
    ik heb sinds een week buikkrampjes en lage rugpijn, mijn borsten gaan elke dag meer pijn doen en vanmorgen had ik erg veel draderig slijm met afegen(sorry voor de details:)) ook ben ik ontzettend moe de laatste tijd. nu ben ik bang dat ik misschien zwanger ben door de spiraal heen? ik zal echt de eerste daar niet mee zijn. vooral dat slijm is iets wat ik normaal echt niet heb en wat ik heel erg herken van toen ik net zwanger was van noa. volgens mij moet ik volgende week ongeveer pas ongi worden.
    wat denken jullie? toch maar morgenvroeg even een testje wagen? of voor de zekerheid toch maar een weekje wachten? mijn ongi is sinds mijn spiraal erg onregelmatig vandaar.

17. NookY

NookY Fanatiek lid

12 mei 2010
    2.263
    1
    36
    klinkt spannend jesje...
    ik denk dat je gevoel moet volgen...
    men beste vriendin die is dus 3 dagen overtijd...
    en had dus een negatieve test.... maar ze vertelde dat ze bij vorige zwangerschap der ook last van had dat test negatief was en bloed test was heel positief...

18. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    Hoi meiden hoe is het hier?

Ik snap echt niks van mn lijf. Ik ging net plassen en had met het afvegen wat bruin bloed, maar als dat mijn ongi zou zijn, zou ik nu een cyclus hebben van 22 dagen. Ik voel mijn eisprong ondanks het spiraal erg goed en heb die ongeveer een week geleden gehad. Ook voel ik me nu niet ongi, normaal heb ik dan hele erge buikpijn, maar nu niet. Ik wacht even af of het doorzet anders doe ik vandeweek toch een testje voor de zekerheid, want dit zou natuurlijk ook een innesteling kunnen zijn, want heb al veel verhalen gelezen over mensen die zwanger zijn geraakt met een spiraal. Ach ja we wachten wel af hihi

19. NookY

NookY Fanatiek lid

12 mei 2010
    2.263
    1
    36
    en jesje? heb je getest?
    ik ben trouwens sinds 23 april gestopt met de pil wegens het feit dat ik last heb van enorme stemmingswisselingen, veel aankomen door altijd honger gevoel door de pil.... en geen zin in sex.....

hopelijk werkt het en voell ik me stukie beter der door in me vel...
    en natuurlijk nu wachten op de eerste echt ongestelheid weer... want die ontrekkings bloeding heb ik al gehad....

is der hier nog iemand lid van menstruatie.net?
    wil diegene mij aanmelden daar?

20. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    hoi nooky nee niet meer getest, had maandagavond wat bruin bloed verloren, gisteren overdag niks meer, in de avond weer wat bruin en nu weer niks meer:( ik snap er echt niks van. voel me ook helemaal niet ongi ofzo...misschien dat ik straks toch maar ff test ga kopen en dan morgenochtend ff testen, je weet nooit, kan natuurlijk ook innestelingsbloeding zijn, maar ga er vanuit dat dit gewoon ongi is en dat door die spiraal het nu allemaal wat anders loopt. denk ook niet dat ik een olgende keer een spiraal ga zetten.
    en gaan jullie nu ook voor een tweede kindje dan? of gebruiken jullie nu rubbers? haha

volgende maand ff langs de huisarts om een verwijzing naar de gyn te vragen voor het spiraaltje eruit te laten halen. wil wel op tijd een afspraak kunnen maken;)

hoe is het met an en bb? nog geen nieuws? het is hier zo stil de laatste dagen!:(

Deel Deze Pagina