hoi dames, @an, wat spannend, wanneer de kleine zich laat zien he. @ boterbloempje, ik zou ook denken aan indalingsweeen zou het anders ook niet durven te zeggen. Hier gaat het alweer een stuk beter, heb hoestdrank gehad en dat werkt wel. Heb in ieder geval alweer een paar nachten goed geslapen en goed uitgerust. Morgen is ons moeder jarig dus dat is alweer een drukke dag. Ik hoorde dat het zondag supermooi weer word, dan ben ik met mijn zus en neefje naar Zomerfestival in Rotterdam Ahoy. Lijkt me leuk voor mijn neefje. Het is volgens mij wel in om met de 37 weken te bevallen. Heb er hier al een paar gelezen die met 37 weken zijn bevallen en een goeie kennis van ons is eergister ook met de 37 weken bevallen. Vanmiddag ga ik de geboortekaartjes bestellen, ben benieuwd. Het geboortebord is in de maak, ben heel benieuwd hoe dat wordt. Jullie al allemaal geboortekaartjes en geboortebord besteld?
hoi dames, volgens de vk zijn het indalingsweeen, we hebben a.s dinsdag de groei en liggings echo. Mocht het dit weekend nog aanhouden, die pijnlijke gevoelens en de harde buiken, dan moest ik toch nog contact mee opnemen.. gelukkig.. ikkuh; wij hebben wel de geboortekaartjes besteld en de kraampresentjes besteld.. we hebben geen geboortebord, aangezien we in een flat wonen, 15hoog hahaha.. krijgen wel van een vriendin een opblaasbare ooievaar voor naast de deur op de galerij te zetten verder hebben we genoeg versieringen voor hier binnen haha.. en ik denk dat we aan het balkon blauw-witte ballonnen vastmaken, voor 'het idee' gewoon haha.. aan de bevallen mama dames; ben je al dingen tegengekomen die je niet in huis had en die je nog hebt aangeschaft? of bepaalde spullen meer hebt aangeschaft nu je kleine er is? ..ik ben namelijk aan het twijfelen of ik wel alles heb haha.. oohja; morgen hebben we een zwangerschaps fotoshoot, ik ben eens benieuwd..
boterbloempje jeetje meid daar vraag je wat ik zal maar gewoon een lijstje geven met spullen waar ik echt heel blij mee was. -stapels hydrofiele luiers. heb er een stuk of 30 denk ik(voor in bed,box,bad,spuugdoek etc) -verschillende spenen in huis. bibi was te groot, avent kon wel. MAM speen (grote kruidvat hebben ze) zijn echt ideaal lijken een beetje op mama's pink -draagdoek en/of draagzak als je kleintje krampjes heeft lekker beentjes omhoog en tegen je aan. echt hoor zo jong kun je ze echt niet verwennen -evt 2e boxkleed bij veel spugen -voedingskussen, ik kan niet zonder -sokjes die wat hoger zitten. beter niet die kleintjes van de prenatal, wibra of zeeman is prima. die andere knellen de voetjes af. -rompertjes (wibra, zeeman, hema vind ik het fijnst) -muziekmobiel -(mooi) nachtlampje, heel zacht licht zodat je alles in het schemrlicht kan vinden -lotiondoekjesbox waar je het pak lotiondoekjes in kan doen, ideaal. is iets zwaarder en voorkomt uitdrogen. -stoel of iets in de babykamer als je kindje niet bij jou op de kamer slaapt, gemakkelijk met voede en dan kan papa blijven slapen. -zonnebrand, ik heb nivea +50 sensitive kids, die andere kreeg ze bultjes. -lekker slapen badschuim, werkt geweldig! -thermometer, watten, alcohol, vaseline -zoogcompressen als je bv geeft. -speenkoordje -zonnehoedje (ook in de schaduw kleintje in de gaten houden) -cinababy (tegen krampjes) -infacol tegen teveel lucht -kraamboek, laat je bezoek schrijven zodra ze binnekomen -genoeg beschuit, muisjes en boter. muisjes(anijs) stimuleert de aanmaak van borstvoeding dus mama mag altijd muisjes eten -kaarten houders etc om al je prachtige kaarten op te hangen -camera, extra accu evt just in case. -boekjes -stressbal voor papa (HAHAHA GRAPJE!!!) -puckababy slaapzak, zit tussen inbakeren en slaapzakje in, ik zweer erbij maar wel duur -badverkleiner. -vitamine D en K -autospiegeltje kan je je kindje in de gaten houden tijdens het rijden. wel zo'n grote in die kleine zie je niks wat ik echt niet of nouwelijks gebruikt heb -navel dingetjes, tegenwoordig wachten ze gewoon tot hij eraf valt je hoeft m niet af te binden -spuugdoekjes, geef mij maar gewoon hydrofile luiers die spuugdoekjes zijn te klein. -washandjes ook niet veel gebruikt een paar is meer dan genoeg! dat is het wel een beetje als ik nog ergens aan denk laat ik het wel weten!
Ikkedus, wat een goed idee, zo'n autospiegel. Wist niet dat dat bestond, heb gelijk 1 besteld, in de vorm van een Pinguin ! Soms word ik toch beetje onrustig als ik onderweg beb, of alles wel goed gaat achterin!
Haha hoop dat jullie er wat aan hebben. T is wel persoonlijke ervaring dus vergeet niet dat elk kindje anders is. Ik gaf bv maar had wel standaard een pak nutrilon hypoallergeen (lijkt meest op bv) standaard in huis voor het geval dat...gaf mij veel rust. Jes kleding boxpakjes vond ik niet altijd even fijn. Wel schatting. Liever niet die pakjes die op de rug dicht gaan. Ook als ze nog heel klein zijn vind ik die schattingen shirts met koopjes achter in de nek niet zo prettig. Ik wil wel fotoshoot hoor van jullie mooie kindjes.
hallo dames hier alles goed huisje is zo goed als klaar vandaag babykamer in elkaar zetten en klaar maken maandag controlle vk ik zal zo snel mogelijk foto's maken hoe is het hier verder?
@ikkuh: ik zal ook mijn ervaringen ff zeggen: hydrofiele luiers veel in huis halen, gebruik je zooo veel! spenen: noa wilde alleen die van bibi en avent verder geen een draagzak!! infacol voor lucht babyparacetamol voor als ze de eerste prikjes krijgen ja ben het eigenlijk met alles wel met ikkudus eens haha, alleen gebruik ik wel de spuugdoekjes, heb ook een hele stapel liggen, heb er een paar beneden en een paar boven liggen. ik geef flesvoeding maar had toch wel heel veel aan de zoogcompressen, aangezien ik toch wel aardig wat melk verloor. flesje water met zo'n sportdop is ook handig, want de eerste tijd moet je na het plassen schoonspoelen met water, dan is zo'n flesje erg handig. boxpakjes vind ik echt ondingen haha, noa zat elke keer met haar beentjes in 1 pijp, die gebruik ik dus niet. verder zou ik het ook niet weten en anders vriendlief laten halen en de kraamhulp is ook de beroerste niet oh ja, ik moest wel meer kraamverband hebben dan er in die doos zit, in het begin heb je er namelijk 2 tegelijk nodig, dus dat gaat erg hard. op een gegeven moment ga je naar eentje en elke keer ging ik dunner maandverband halen. sudocreme is trouwens ook heel fijn, noa had best wat last van rode billetjes en dat hielp erg goed. @nooky: wat fijn dat je huisje bijna af is meid! ben benieuwd naar de foto's! zo hier een kindje wat niet helemaal haarzelf is. maar nu heeft mn zus dus 2 witte bultjes in haar mondje ontdekt...dus de tandjes zijn waarschijnlijk in aantocht erg vroeg, maar ja mijn zus was ook pas 2 maanden en ik zelf 4, dus het zou kunnen. ik ga nu ff op wii, heb er gister eentje gkocht met dat wii fit erbij, kijken of ik daarmee de laatste kilo's kwijt kan haha
Hallo dames! Hoe is het hier?? Ik heb steeds vaker last van pijnlijke trapjes, ze trapt echt hard tegen mijn blaas aan pffff!!!! Ook is sinds een paar dagen mijn buik helemaal van vorm veranderd, zo erg dat het mensen opvalt! Zou ze helemaal anders zijn gaan liggen? Gister de blije doos bij prenatal opgehaald en nog een hele leuke verzorgingstas gekocht, in kleur van de kinderwagen. Mooie combi! Nog 2 weken werken, ik zit echt af te tellen! Ben helemaal gebroken en op pffff!!!!
Hier alles rustig. Bij aan t komen van t stappen. Nog geen neefje op de wereld dus heerlijk in de zon gezeten. Ook zijn we weer aan t klussen geslagen afgelopen dagen al hihi. Realiseerde me net dat ik testjes mee moet nemen op vakantie. Mijn ouders en zus zullen ook daar zijn. Zou wel erg leuk zijn!!
haj dames! dankje wel voor jullie lijstje wat jullie nog extra hebben 'moeten' aanschaffen voor de kleine.. heb ineens weer een duidelijker beeld voor me an; nog steeds geen neefje? nou.. die laat opzich wachten **succes met klussen meid** fidel; meid sorry! heb niet eens meer tijd gehad om je te smsen, beetje een stressvol weekend gehad. Maar vandaag lekker niet veel op de planning en zal je tegen 12u even smsen nooky; wowww.. jullie zijn al klaar? en nu nog de slaapkamer, toch nog netjes snel gegaan meid.. en fotos willen we natuurlijk zien haha.. vandaag je vk controle, alles goed? siren; wel leuk als andere mensen het opvallen dat je buik veranderd is van vorm hihi.. zaterdag de zw-foto shoot gehad, was helemaal top!! we hebben alle fotos genomen en hebben meteen 3 inlaten lijsten.. helemaal verliefd op de fotos haha.. morgen liggings echo/groei echo bij de vk dus we zijn benieuwd..
..net wat 'vochtverlies' gehad (geen urine).. heb even snel mijn urine opgevangen en daarzaten witte vlokjes erin?? herkent iemand dit?? ik ga zo maar even mijn vk bellen voor de zekerheid..
het kan vruchtwater zijn men vk had dat uitgelegd en heb het ook ergens gelezen hopelijk valt alles mee heb je verder nergens last van? ik had gister last van kramp in onderbuik en onderrug toen ik lag toen ik ging zitten al stuk minder last van.... en heb zo'n last van maagzuur smorgens vooral
boterbloempje dat had ik ook ik had idd gebroken vliezen (bovenbreuk) dan verlies je kleine beetjes vruchtewater. direct zh bellen! je kindje komt niet droog te liggen maar je hebt wel kans op infectie en het kan zijn dat de weeen op gang komen. direct bellen hoor!!!!
@boterbloempje: Ben je al wat wijzer geworden van het telefoontje met de vk? Onze kleine drukt ook al weken op mijn blaas en het is geen fijn gevoel in ieder geval. Vandaag na een weekend van 5 dagen weer aan het werk. Gelukkig weer een stuk opgeknapt, maar nog niet helemaal. Morgen weer vrij en a.s. vrijdag ook weer vrij, dus dan nog maar 4 weekjes werken en dan begint mijn verlof, kan niet wachten. @an, je neefje laat wel op zich wachten he .
goed dat je het opgevangen hebt dit moet je ook meenemen. als je het ruikt ruik je dan een beetje zoetige amandelgeur? de vlokjes zijn beetjes huidsmeer. echt meid hoop dat t niet is wat ik denk dat het is maar beloof me dat je direct belt. je zult dan gecontroleerd worden op vruchtwater en aan de ctg moeten. na enkele dagen als je nog geen ontsteking hebt kan het zijn dat je weer naar huis mag met evt plas en douche privilege maar het si heel belangrijk dit in de gaten te houden. mocht je namelijk een ontsteking krijgen dan moet je kindje direct gehaald worden. jij als volwassene kan de ontsteking wel aanvechten maar je kindje heeft hier waarsch hulp bij nodig. gelukkig is het bij mij uiteindelijk goed gegaan en heb ik hannah nog 2 weken in de buik kunnen houden. spannend meid! jesje ben jij buddie van boterbloempje? hoe ons op de hoogte! dikke knuffies!!!
Dames, heb de vk gebelt en moest even langs komen.. ik had mijn opgevangen urine meegenomen, die hebben ze gelijk nog even getest op eiwitten etc.. was allemaal in orde.. ze heeft me inwendig onderzocht en alles bleek 'in orde' te zijn.. wel moest ik van haar nu een maandverband in doen zodat als ik nu komende tijd meer vocht verlies ga hebben dat kan worden nagekeken.. volgens haar kon het vruchtwater zijn, maar wilt even zekerheid hebben.. ik kan de hele dag hun bellen als het verlies meer gaat worden, dat ben ik verplicht.. tot die tijd maar even afwachten.. ik heb alleen vannacht enorme buikkramp gehad down under, 5x achter elkaar.. ben daarna weer in slaap gevallen en nu alleen nog wat harde buiken, maar er zit geen regelmaat in.. we zullen zien.. dankje wel voor jullie reacties meiden! en ik hou jullie op de hoogte, anders horen jullie het van mn buddy fidel
nou net bij vk geweest men baby ligt in volkomen stuit... heerlijk zeg precies op laatste moment volgende week dinsdag naar de gyn.... en draai poging overleg doen en verder kijken