Kan dat, zo vroeg al wat merken van evt zwangerschap? Deel 2

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door BLiS, 8 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkedus

ikkedus Fanatiek lid

14 apr 2010
    1.883
    0
    0
    verzekeringen
    tilburg
    hey meisjes over wet en regelgeving
    normaal gesproke kun je inderdaad kiezen. ga je 4 weken voor uitgerekende datum met verlof heb je 12 weken erna.

komt je kleintje later dan gaan de 12 weken pas in vanaf datum geboorte.
    komt je kindje eerder dan worden de dagen/weken er achteraan aangeplakt zodat je minimaal 16 weken hebt.

wanneer je (gedeeltelijk) in de ziektewet beland doordat je bijvoorbeeld minder lang kan werken of bepaalde werkzaamheden niet meer kunt doen dan heb je die keuze niet.
    de uitkering wordt dan door het UWV betaald voor dat deel dat je arbeidsongeschikt bent

dan moet je verplicht 6 weken voor uitgerekende datum met verlof gaan.

wanneer je aansluitend aan je verlof door de zwangerschap/bevalling nog niet volledig kan werken ben je ook weer ziek ten gevolge van de zwangerschap. denk hierbij bijvoorbeeld aan bekken instabiliteit ed

ik hoop dat ik het jullie een beetje duidelijk heb uitgelegd ik heb. bij vragen weet je me te vinden dit is nl mijn job :p

2. an1985

an1985 Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.888
    0
    36
    Utrecht
    Een jongen! Hij heet Sem

3. an1985

an1985 Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.888
    0
    36
    Utrecht
    Ik weet niet wat er met mijn lijf aan de hand is. Ik voel me
    anders. Met vlagen misselijk, moe en mijn tepels.... Daar moet je niet eens naar kijken zo pijnlijk. Heb geen hevige bloeding gehad afgelopen keer, maar wel voldoende om echt ongi te zijn. Ik snap t niet? Want voor deze ronde kan t nog niet...

4. ikkedus

ikkedus Fanatiek lid

14 apr 2010
    1.883
    0
    0
    verzekeringen
    tilburg
    gefeliciteerd tante an

misschien toch een testje wagen? you never know :)

5. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    He meiden, eergistern vroeg ik dat van dat gekriebel in mijn buik, gisteren de 12 weken echo gehad (met 11w4d) en er was een echo die zelfs 9 januari aangaf, maar we houden het nu bij 11w4d... beeb was 5cm lang, en errrrrrug beweeglijk, heel gaaf om te zien, koppeltje duikelen, zwaaien met de handjes, en ik heb zelfs een foto waar een hand opstaat!!!!!!!

anyway, vroeg de gyn wat dat kriebelen kon betekenen, ze zegt dat je normaal pas week 16 of later kunt voelen, maar er soms mensen zijn die het eerder voelen, maar ze wist het niet zeker...

7 juli volgende echo, de nekplooimeting...

6. Meijke

Meijke Niet meer actief

Leuk Moi! Fijn dat alles goed was op de echo, toch spannend die eerste weken, maar daar weet jij alles van zie ik... Mooi dat je het al voelt, vond dat zo grappig! Bij mij pas een beetje met 20 weken, want de placenta lag er voor. Echt duidelijk voelde ik het met 22 weken pas :$. Maar het resultaat ligt nu klaarwakker in haar wiegje :D.

7. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    zozo weer veel gebeurd hier lees ik...

@an: gefeliciteerd met je neefje!! kan je alvast oefenen voor als jij ook een wondertje mag krijgen;) tja, je klachtjes klinken herkenbaar, weet niet hoever je nu in je cyclus zit? misschien was het toch geen ongi maar een innestelingsbloeding? anders idd even testje wagen misschien? ik weet het ook niet

@boterbloempje: oh meid hopelijk is het geen vruchtwater!

@siren: he bah zwangerschapsvergiftiging:( en dat net de laatste weken;) wel fijn dat je nu minder zwaar werk hoeft te doen van je baas. hij zal wel moeten, anders loopt hij het risico dat je ziek thuis komt te zitten

@nooky: jeetje meid wat balen dat je meisje ineens in stuit ligt:( weet je al of je voor de draaipoging gaat?

@meijke: wat een schatje!

@moi: leuk om te zien he! en bij elke echo krijgt het steeds meer vorm haha en op het laatst is hij/zij zo groot dat het niet meer op het beeld past hihi

als ik nog iemand vergeten ben, sorry, maar weet niet alles meer wat ik heb gelezen:)

nou hier vandaag weer naar het cb, weer prikjes, hopelijk reageert ze er nu beter op! ik heb nu in ieder geval een draagzak, dus kan ik haar lekker daarin doen als ze veel last heeft. ben wel benieuwd hoe ze weer gegroeid is! ik ga ook even vragen of die witte stipjes/bultjes ook echt de tandjes zijn, denk het wel, maar wil het toch bevestigd hebben haha

8. Meijke

Meijke Niet meer actief

Jesje, succes bij het CB! Wel leuk om weer te zien hoeveel ze gegroeid is :).

Nog even een plaatje...zo verliefd op ons meisje! Hoop dat iedereen snel een beebje in de buik heeft!

9. ikkuh86

ikkuh86 Bekend lid

9 jul 2010
    913
    0
    0
    @ an, gefeliciteerd met je neefje Sem, dan kun je inderdaad vast oefenen voor als het dalijk voor jullie zover is. Je klachten klinken bekend, dus dat is weer even afwachten.

gister was ik vrij, maar was niet fijn om buiten te zijn. Vriendlief had de staande ventilator naar beneden gehaald en heb gisterochtend op de bank gelegen met de ventilator en een boekje, heerlijk was dat. De hond lag heerlijk bij mij, die ligt de laatste weken altijd bij mij, terwijl het de hond van vriendlief is haha. Hij voelt dat er iets gaat komen dat is wel mooi om te zien.
    Verder ben ik nog niet van mijn verkoudheid af, het hoesten is al minder, maar kom er maar niet vanaf. Hopelijk snel wel.
    Vannacht slechte nacht gehad, heb het kwart voor 3 zien worden. Onze hond blafte elke keer als er een knal kwam, hij ziet dat als speelgoed, dus die vond dat een spelletje. Fijn voor de buurt haha. Hij zit altijd buiten, is een afgerichte politiehond namelijk.

Verder weinig nieuws.

Hoe is het met de dames hier? De hitte doorstaan?

10. an1985

an1985 Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.888
    0
    36
    Utrecht
    gister was draaaaamaaa... ben gaan kijken in het ziekenhuis en door de hitte ben ik dus hondsberoerd op de wc gaan zitten daar.. water in mijn nek, polsen etc maar vanochtend werd ik wakker met buikloop, nog steeds buikpijn (sinds gister dus) en een vervelende maag.

wat me wel opviel was dat ik ook na mijn ongi de ongikrampjes bleef houden... en dat het wat oud bloed was wat er doorheen zat.

ik ga zo gewoon een testje halen... heb een afspraak staan bij de ha om 14.50, want ik loop al te lang te kwakkelen met mijn gezondheid en heb geen zin om me zo rot te voelen als ik op vakantie ga!

11. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    Meike dank je voor je leuke reactie en ooowww wat een schatje zeg!!!!!!!!

Ja, de eerste weken zijn echt een moeilijke periode, waar je niet echt helemaal van kunt genieten voelt mij aan na de miskraam... Bij elk pijntje, gevoeltje, ditje of datje denk je er toch sneller over na.....

Vanmorgen opgestaan met bandenpijn, en een hoop te doen vandaag pfff

12. boterbloempje83

boterbloempje83 Fanatiek lid

14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    Leuk.. :D gefeliciteeeerd... :D

13. boterbloempje83

14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    meijke; echt een heerlijke meid..
    jesje; ben benieuwd hoe je kleine meisje weer gegroeid is ;)
    an; spannend meid..!
    ikkuh; lekker vandaag proberen bij te slapen :) hier de hitte wel doorstaan, de airco aan en de beentjes omhoog hahaha..

verder niks nieuws hier..
    wel wilde ik jullie even een foto showen van de shoot :D

14. an1985

an1985 Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.888
    0
    36
    Utrecht
    wat een mooie foto zeg!!! prachtige buik heb je

15. Trine

Trine Actief lid

hey allemaal,

Ik begin hier steeds misselijker te worden... En bang dat het weer fout zal gaan ook. Vorige zwangerschap eindigde op 7 weken, 't wordt dus héél bang afwachten tot 12 juli (ben ik bijna 9 weken) en hopen dat deze keer wel alles goed gaat...

Ik ben ook verschrikkelijk moe en geraak maar niet uitgeslapen. Echt heel lastig en de hitte doet ook geen deugd aangezien ik al in warme lokaaltjes werk...

Pfff, ik begin me zo onzeker te voelen :(

16. an1985

an1985 Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.888
    0
    36
    Utrecht
    Hi Trine,

kan me voorstellen dat je je onzeker voelt... jouw gyneacoloog zal hetzelfde hebben gezegt als de mijne.. de kans dat het nu goed gaat is groter als dat het fout gaat na een mk.

maak je niet te druk en probeer een beetje te genieten!! stress is ook niet goed he

17. Trine

Trine Actief lid

Hey An,

Ben nog niet naar de gynaecoloog geweest, maar huisarts zei dat idd ook. Ik voel mij nu ook al wat beter (heb veel gegeten vanmiddag, maar't was nodig precies). Ik weet dat stress niet goed is, maar soms overvalt het je zo he ;).
    Bedankt voor je lieve reactie!

18. boterbloempje83

14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    meid is heel normaal dat nu de 'onzekerheid' weer toe slaat, aangezien het de vorige keer mis ging rond deze periode.. maar meid, probeer je niet zo druk te maken (beter gezegd dat gedaan, ik weet)
    we duimen gewoon even hard door dat het nu een plakbeebje voor jullie is!!

19. ikkuh86

ikkuh86 Bekend lid

9 jul 2010
    913
    0
    0
    @Trine, we gaan zeker voor je duimen dat het een plakbeebje wordt. en inderdaad probeer je niet te druk te maken, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan he.

@an, hopelijk heb jij snel een positieve test in handen.

20. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    @Boterbloempje, wat een mooie foto zeg!!! Mooie buik!!!

@Ikkuh, hopelijk voel je je snel beter, je weerstand is ook wat lager nu.. ik ben een paar maanden geleden ook snot en snotverkouden geweest maar ik ben een 'kuchje' blijven houden. (heb ook vaak last van bronchitis, speelt misschien wel mee)

@Jesje, hoe is het met Noa?

@An, al naar de ha geweest? Hoe was het? Die ongikrampjes herken ik wel, ik had ze ook alweer 2 dgn na ei.. in de maand dat het raak was.. ik duim voor je!!!

@Trine, probeer niet te veel te stressen meid. Ik weet het, het is makkelijker gezegd dan gedaan. Maar is ook niet goed voor je beeb he. De kans nu is groter dan het goed gaat!!! Denk daar maar aan :)

Deel Deze Pagina