Ja ik was daar al van op de hoogte, maar het ziet er zo leuk uit nu... kunnen mensen het zien.. er zijn er al wel een aantal komen kijken. Maar bedankt voor je advies!!! Ik hoorde ook van de kraamzorg dat de klamboe weg moet en de hoofdbeschermer.. echt jammer!!!
@siren, wij mogen onze klamboe gewoon laten hangen, maar over een paar maanden moet die wel weg. @ikkedus,Bedje van ons is al zo klein opgemaakt, komt helemaal goed.
huh de hoofdberschermer en klamboe moet weg??? wat is daar de rede achter dan?? het wordt verkocht dus zal ook wel een functie hebben????
Nou volgens mij bepaal jij of dat dat blijft zitten/hangen... Ik heb dat bij mijn vorige twee ook en ik heb dat gewoon laten zitten! En nu ook weer, ik benieuwd of dat ze er wat van gaan zeggen! Maar laten zitten doe ik het toch!
Ze zei dat de baby de klamboe kan pakken en rond het nekje kan doen. Hoofdbeschermer als ze daar tegenaan ligt kan ze ook stikken. Ik vind het nogal ver gezocht eigenlijk.... Mijn moeder zei al, wij hadden vroeger allemaal een hemeltje/klamboe en toen is er nooit wat van gezegd en ging ook altijd goed maar tegenwoordig zijn ze zo streng he...
Wie heeft er trouwens van die kussentjes voor in het bedje gekocht dat je baby op de rug blijft liggen of op de zij.. dat ze niet kunnen draaien zeg maar, weet niet hoe die dingen heten... Een vriendin van me heeft er wel... ik zag ze liggen en had daar eigenlijk nooit bij stilgestaan..?
bedoel je van die kussentjes bestaande uit bijvoorbeeld 2 driehoekkussentjes aan elkaar gemaakt meet 1tje in de rug en 1tje tegen het buikje? ja die hebben wij. heel af en toe gebruikt omdat hannah niet op haar rugje wilde liggen maar echt een heel groot succes vond ik het niet. ik heb eigenlijk meer het 'handoekrolletje' gebruikt. zelfde soort idee dat je een handoekje of hydrofiele luier rolt en in het rugje legt. op die manier ligt je kindje een klein beetje op haar zij. vond ik zelf wat prettiger. wel is het zo dat als je kindje geborgenheid mist het wellicht wel fijn is. maar ook dan ben ik blijer geweest met de puckababy en het handoekrolletje. de klamboe lekker laten hangen hoor. hebben ze bij ons niets over gezegd. moet je kindje wel verrekte lange armen hebben om erbij te kunnen. ook mag je schijnbaar geen knuffels in het bedje leggen (behalve die lapjes met hoofdjes eraan) ook daarin zijn wij wat flexibel geweest. wel heb ik ze altijd helemaal bovenin gelegd. ach weetje het veranderd allemaal elke zoveel jaar. dan moet het water eerst koken en laten afkoelen en nu zeggen ze warm water uit de kraan is prima! dan zeggen ze op de buik leggen anders krijgen ze een plat hoofd en nu zeggen ze nee nee nee op de rug ivm wiegendood. op deze manier wordt het allemaal doodeng. je ziet in alles straks al een 'gevaar' voor je kindje maar soms gaat het wel erg ver hoor!
nou echt gek over die klamboe hoor! ik woon in het buitenland curacao en is normaal hier om een klamboe te hebben. Ik heb ook de kussenjes ook voor aan het bed vast te maken vindt het erg leuk staan. Tegenwoordig weet je gewoon niet wat je moet geloven. Zo de meiden met een harde buik die tegen het eind zitten, ik hoop voor jullie dat het snel gebeurt............
idd.. hier is het bedje ook opgemaakt om de mensen die het willen zien het te kunnen laten zien we hebben voor ddl een ander dekentje.. een geblokte: groen, wit en blauw die doen we de eerste tijd erop.. tijgertje voor later dat van het hoofdbeschermers en klamboe is door mijn kraamzorg ook afgeraden geworden, zelfs het gebruik van de aerosleep, maar zodra ze weg is, dan gebruiken we het toch ikkuh; idd we zijn een van de weinige met een jongen haha.. nooky; hoe is het met jou gister gegaan? en de rest van de dames? alles goed? het weertje mag van mij wel even veranderen pff die regen ben ik al beu.. straks lekker choco muffins maken, jammie!! verder alleen krampjes vannacht gehad, maar het zet gewoon niet door bahbah.. ananas gegeten, helpt niet en euhm sex, tja dat zie ik niet echt meer zitten.. ik had nog voor frambozenbladthee gekeken in de winkel gisteravond toen we boodschapjes hebben gedaan, die hadden ze helaas niet.. haha..
@siren, mooi buikje meid. @boterbloempje, ik ben de regen ook zat, maar heel warm hoeft voor mij ook niet haha. Heb zo al last van vocht laat staan als het warm wordt . @Nooky, hoe is het met jou? Hier vandaag flink aan het rommelen in mijn buik. Voel ook al paar dagen dat het lopen moeilijker begint te gaan. Kan dit te maken hebben met het indalen van onze jongen? heeft iemand hier ervaring mee? Merk ook dat de hond hele week al aanhankelijk wordt en onze jongen heel druk is pfff.
Dames, eerst even supernieuws!!!! Ik ben net gebeld door mijn schoonzus/zwager!!!! (zus van mijn man) Ze is vanochtend om 10:10 bevallen van een kerngezonde zoon!!!!!!! Genaamd Bram!!! Vind het echt een superlieve naam!!!
Dank je wel voor de complimentjes over mijn buik! @ikkedus, ja die kussentjes bedoel ik!! Ik had ze nog nooit gezien zelfs.. dus je zegt beter een puckababy mocht het nodig zijn?? En een gewone handdoek oprollen? Of luier? @boterbloempje, raden ze de aerosleep af?? Dat matrasje hebben wij ook! (volgens mij hebben wij met alles hetzelfde hihi) In de winkel stond het zo goed aangeschreven?
@ siren VAN HARTE GEFELICITEERD eerst tante en binnenkort zelf moeder!!!!! leuke naam!!!!! me zus is vorige week vrijdag voor de 2e keer tante geworden. ook een zoon. genaamd Djemm... (vind ik persoonlijk een verschrikkelijke naam, arm kind) en een vriendin is zaterdag ook bevallen van een zoon ( goh dan komen alle dames hier wel weer van pas hihi) genaamd bas babyboom in aantoch?????
Ja lijkt het wel op hihi! Nu ik nog en heb ook nog een zwangere vriendin, die loopt 5 weken achter op mij.