hoi dames, Weer even geleden dat ik hier was, maar ben weer begonnen met werken en dan heb je weer ineens een drukker leven. Het gaat allemaal supergoed met Luc. Hij groeit als kool. Nog paar weekjes en dan krijgt hij ook zijn eerste fruithapje, ben benieuwd. Volgens mij lust hij alles haha. @zwangere dames, dit is zeker jullie jaar en volgend jaar ook want dan hebben jullie een mooi kindje in jullie armen en dan kan het niet meer stuk voor jullie. de 3-standen speen heb ik ook voor dikkere pap. Alleen gebruik ik nu speen 3 voor nutrilon standaard 1 met 2 schepjes Johannes Broodpitmeel. Luc zat van alleen NUtrilon niet vol en vroeg steeds om meer. Nu zit hij soms op 4 flessen en meestal op 5, maar dat is niet erg, zolang hij de nachten maar doorslaapt. Luc gaat tussen 9 en half 10 naar bed en ik moet hem dan om half 8 wakker maken als ik moet werken. Vandaag was ik vrij en heeft hij geslapen tot half 9, dus dat is lekker. Geef hem voor het slapengaan wel iets meer pap, daar heeft hij ook echt behoefte aan. Hoe is jullie sinterklaas allemaal geweest? Kerstversieringen al hangen? Was gister de boom aan het optuigen en dacht nog van vorig jaar was ik net zwanger rond deze tijd. Dat is wel heel speciaal.
gelukkig meis dan hopelijk heb je binnenkort niks meer nodig.. dan kan je eindelijk echt gaan genieten deze frummel is overdag altijd heel rustig (of ik heel druk haha) dus had gister voor het slapen gaan even een muziekdoosje op de buik gelegt... kreeg meteen reactie !!!!! zo gaaf!!! verder wel moe van de drukke weken, dus ben niet op dreef vandaag... vriendlief gedraagt zich wisselend, soms als een vervelende lamlum, dan weer heel lief en bezorgt.. om gek van te worden...maarja komt ook wel weer goed...
@ikkuh: fijn om te lezen dat alles goed gaat met luc. en als hij nog behoefte heeft aan melk , gewoon lekker geven hoor! @an: wat fijn meid dat je misselijkheid een stuk minder is! @fidel: leuk is dat he! noa was overdag ook niet erg actief haha, ze zeggen dat ze dan veel slapen en als jij rust hebt, gaan ze bewegen. noa reageerde altijd heel erg als ik in bad ging liggen, dan deed ik het warme water op mn buik en dan ging ze gelijk tekeer! ze vind nu in bad gaan nog steeds geweldig trouwens! hier gaat alles zijn gangetje, wel afgelopen dagen slapeloze nachten gehad, misschien dat er al een volgend tandje aan het komen is, de luiers zeggen in ieder geval van wel hihi, maar vannacht heeft ze heerlijk geslapen van 18.30 tot 08.30! volgens mij heeft ze al haar verloren slaap ingehaald hihi
hoi meiden hoe is het hier? hier gaat het ff iets minder, noa heeft flinke griep, heeft bijna 40 graden koorts, zo zielig om je kindje zo te zien. ik ha net wel even huisartsenpost gebeld, want vond het toch wel erg hoog, maar het schijnt normaal te zijn dat ze zoveel koorts hebben, maar ik mocht wel een zetpil geven en moest het wel goed in de gaten houden met drinken en plassen. dat gaat gelukkig tot nu toe goed.
meiden ik heb een beetje stress hier, vorige maand ben ik rond de 11de ongi geworden, dat was met een cyclus van ongeveer 30 dagen, nu ben ik vandaag nog steeds niet ongi, ook geen gevoel dat ik het ga worden, maar voel me al een week niet helemaal mezelf. nu weet ik niet of dat door de spiraal komt of toch iets anders... ik heb dus net toch maar een test gedaan en nou denk ik een heel licht streepje te zien, maar dan echt heel licht. het is niet met ochtendurine geweest en de plas was niet heel erg geconcentreerd. ik dacht dus dat streepje al binnen de 2 minuten te zien, maar misschien denk ik wel iets te zien. pffff ik wordt helemaal gek van mezelf nu! ik zal ff opschrijven waar ik nu last van heb: -pijnlijke borsten -af en toe misselijk -vaak duizelig -soms een beetje down -hoofdpijn -sinds gisteren pijnlijke steken links onderin mijn buik -buik is erg opgezwollen help!! ik ben echt zo bang dat ik zwanger ben! ik moest het ff hier kwijt, want durf het tegen niemand in mijn omgeving te zeggen ik ga straks ff nieuwe test kopen en dan morgen met ochtendurine nog maar een keer doen en dan maar hopen dat het toch een indrooglijntje is geweest.
FOTO FOTO FOTO FOTO FOTO!!!!!!! wanneer had je spiraaltje laten zetten, vergeet niet dat je lichaam ook weer moet wennen aan de kunstmatige hormonen.. spannend hoor... heb je het er al met je vriend over gehad dan??? bah wat vervelend dat noa zo ziek is... het gaat op het moment ook goed de ronde.. hou het goed in de gaten. ook bij 3 dagen hoge koorts even de HA bellen hoor!!! las van de week dat er een kindje de 6e ziekte had ofzo, had ook al een aantal dagen hoge koorts, kreeg nu uitslag... hier een aantal dagen vreselijke last van me boobs... eerder deed het zeer aan de zijkanten, nu echt bovenop pfffffff.. ook opzoek naar een kerstjurk ofzo wil ook niet best lukken. vanmiddag de kerstboom bij mama opgezet, morgen ons eigen boompje opzetten, ook aan t bedenken wat voor kerstmenu te bereiden.. ik ben dol op rood vlees :S:S:S:S
dag meisjes, ik kwam weer even spieken wat fijn al die zwangeren en jonge mama's wat geweldig. jesje ontzettend spannend meid. ik begrijp dat je een spiraaltje hebt? ik ook een paar weken na de bevalling laten zetten. en ik wordt eigenlijk niet ongesteld. heel soms een beetje roze verlies. maar ja...verklaart natuurlijk niet je streepje... iig heeeeel dikke knuffels van ons allemaal. mik wil jullie ook heel fijne feestdagen wensen en een gelukkig nieuw jaar. dat al jullie dromen en wensen maar uit mogen komen
@ikkedus: meid ik zie dat hannah 2 dagen geleden een jaar is gewroden gefeliciteerd meid en wat gaat dat hard zeg! gaat alles goed met haar? en met jou natuurlijk jij en je gezin ook hele fijne dagen toegewenst meid! @fidel: nou meid het is zo'n licht streepje, die krijg ik echt niet op de foto hoor! misschien is het wel gewoon een vals streepje hihi, zit ik me voor niks zo druk te maken. ik heb hem trouwens 3 maanden geleden laten zetten. heb het er nog niet met mn vriend over gehad, dat durf ik niet haha, die wordt gek denk! als het echt zo is, zeg ik eht wel, zal wel moeten hahahahaha, maar ga hem nog niet onnodig gestressed maken haha. als het zo is, is het meer dan welkom hoor, maar het zou nou gewoon even niet zo goed uitkomen allemaal, wij hebben nu al weinig ruimte in huis en zijn ook op zoek naar iets groters en dan wil ik wel een broertje of zusje voor noa ach ja, ik ga er gewoon vanuit dat ik vanaf nu niet meer ongi ga worden door die spiraal, maar ja je weet nooit he. ik ga morgen nog wel eens een test doen met ochtendurine, ga nu ook ff niks meer drinken. met noa is het vandaag nog steeds hetzelfde geweest, zat om half 6 op precies 40 graden koorts, als het morgen nog niet verbeterd is, of als ze nog steeds koorts heb, ga ik wel naar de ha. ze drinkt gelukkig wel goed en geef ipv vast voedsel nu maar even flesjes, die drinkt ze tenminste, want vast eten komt er net zo hard weer uit. pfff heel verhaal he hahaha
hoi dames hoe gaat het hier? wat is het hier rustig zeg! ik heb gisteren nog een keer een test gedaan en denk weer een heeeeel licht streepje te zien, maar net zo licht als de dag ervoor. ik denk toch dat het gewoon indrooglijntjes zijn hoor. als ik maandag nog niet ongi ben, test ik dan nog wel een keer. noa is nog steeds ziek, ben gisteren bij de huisarts geweest en die zei een virus of de 6de ziekte, maar dan zou ze uitslag moeten krijgen, dat heeft ze nu nog niet. vandaag op controle bij de ka voor het poepen, ben benieuwd wat ze zegt, die zakjes die ik toen heb gekregen helpen echt geweldig, maar ben bang als ik daarmee zou moet stoppen dat dan de ellende weer begint, we zien wel
@jesje spannend zeg!!! @ikkedus, wow al een jaar!!! Gefeliciteerd!!!! XXX @fidel, mooie boom geworden? Hopelijk vind je een mooie jurk voor de kerst! Hier staat het boompje ook.. met nadruk op JE haha.... tis een kleintje van 90cm. Had geen zin om een grote te zetten. De katten vliegen er toch in. morgen naar de HA bellen ivm verwijzing kinderarts. Spannend! Het gaat goed met haar hoor, de ontwikkeling gaat door maar ze is gewoon wat later overal mee. Hoofdje in buikligging optillen kan ze nu sinds een week. Zitten gaat goed!, ze heeft nog wel wat ondersteuning nodig maar ze kan het wel. Bij cb vinden ze ook de groffe motoriek langzaam gaan. We zullen zien, ze gaan van het gemiddelde uit maar dat is geeneen kindje, toch??
ja dat kan zeker hier heb ik wat van internet gehaald mischien hebben jullie er wat aan. Intuïtie of test? Voordat een test je kan vertellen of je zwanger bent, verandert de kleur van je baarmoedermond van rozerood naar blauwachtig. Ook de schaamlippen verdikken wat en de vaginale afscheiding verhoogt. Soms kan misselijkheid, naast het uitblijven van de menstruatie, het eerste teken zijn dat je zwanger bent. Een ander opmerkelijk signaal kunnen je borsten geven. In de periode van de eisprong kunnen die immers gespannen zijn en kan je ook plotseling het verlangen krijgen om te vrijen. Om twijfel weg te nemen, kan je een eenvoudige urinetest bij de apotheker of in de supermarkt kopen. Deze test kan je wel nog niks over het geslacht onthullen. Dat kan pas vanaf de vierde of vijfde maand via een echografie worden bepaald Zon 30 uur na de bevruchting deelt de eicel zich voor het eerst in 2 en verplaatst ze zich langzaam naar de baarmoeder. Tien uur later zijn er al 4 cellen en zon 4 dagen later 12 tot 16 cellen. Dit is het moerbeistadium. Na 6 dagen zoekt de bevruchte cel, met 150 cellen, een nestje in de baarmoederwand. EENS INGENESTELD ZENDT ZIJ HORMOONSIGNALEN UIT NOG VOOR HET TIJDSTIP VAN DE VERWACHTE MENSTRUATIE.
dames sophie heeft der eerste eweldig het probleem van huilen is opgetandje echt glost ze slaapt nu ook eindelijk
@nooky: wow dat is snel zeg! @siren: nou meid, wat maakt het uit dat ze wat langzamer is, ze gaat het heus wel doen hoor, maar misschien dat de ka er iets aan kan doen. succes! hier nog steeds geen ongi, maar wel heel erg de klachten ervan. ik heb gisteren maar gewoon zo'n digitale gedaan, maar die zei niet zwanger. ik denk dat ik gewoon niet meer ongi wordt door die spiraal. de griep is bij noa na 5 dagen flinke koorts eindelijk over, maar heb het vermoeden dat nu de volgende tandjes eraan komen, ze is echt de hele dag aan het jengelen/huilen en als ik een bijtring geef of dat spul op haar tandvlees smeer is het goed, hopelijk komt ie snel door!
Tis ook ni druk hier! Jesje dus niet zwanger? En an en fidel hoe gaat het met jullie? En nooky hoest met Sophie? Hier een en al ellende! Wij zijn met z'n vijfen stront verkouden! Echt niet leuk.... Gebroken nachten.... Kortademig... Keelpijn alsof tie van binnen is open geschraapt... Sorry hoor voor mijn geklaag... Maar tis nu leuk zo vlak voor de kerst! Gaat er trouwens iemand nog wat leuks doen met kerst of oud/ nieuw?
Hier aan t opkrabbelen van de griep. De keelpijn is echt vervelend ja!! Vandaag bij de vk geweest en kruimeltje was netjes volgens het boekje gegroeid. Hartslag was top en mijn buik was prachtig zei ze *bloos* Nog 2 weken en dan weten we wat t is!!! Ieeeeee
jaah hangerig huilerig door der tandje... en ze heeft inmiddels heel goed door hoe ze kan omrollen van rug naar buik maar ze schrikt van zich zelf als ze dan op der buikje draait das wel zielig.. maja ze is bijna 5 maandjes en echte lachebek en houd van zoennen en knuffelen echt top en ze word groot ze heeft nu maatje 68 al aan en zit goed....
Hier ook al maat 68/74!!! :0 niet normaal joh! En ze is pas 4,5 maand! Omrollen kan ze nog niet helemaal zelf maar zal niet zo lang meer duren.... Ze is vooral haar buikspieren aan het oefenen... Hier lacht ze ook aan een stuk door... Huilt bijna niet... Alleen als ze zich niet lekker voelt zoals nu kan ze best wat zeurderig zijn maar ja dat ben ik ook!