Kan dat, zo vroeg al wat merken van evt zwangerschap?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door loekiemonster, 10 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyce012

Joyce012 Actief lid

7 aug 2010
    395
    0
    0
    Zuid Holland
    Nou dat zzien we dan wel weer, ik heb nog niks verteld en ik hou het ook voor me tot +/- 12 weken! Ik kan alles wel uitstellen of een kind of een baan en nog veel meer maar dat heb ik nu al 2 jaar gedaan en elke keer werd ik toch ontslagen en moest ik weer opnieuw beginnen met een baan en weer wachten tot de tijd er wel was voor een kindje. Ik had geen baan en we dachten we gaan voor een kindje al voordat ik had gesolliciteerd! We zien wel wat de toekomst breng en misshien zijn ze zo tevreden dat ik wel mag blijven. mijn contract loop 4 weken voordat ik met verlof ga af en uiteindelijk betaald het UWV je verlof niet eens het bedrijf zelf

Ik snap je reactie maar vind het wel jammer is dat je toch even mij met m'n neus op de feiten druk door dit te zeggen ipv van gefeliciteerd met je nieuwe baan en je zwangerschap

2. Vuurtorentje84

Vuurtorentje84 Bekend lid

16 mei 2010
    767
    0
    0
    Administratief medewerkster

Niks van aantrekken hoor Joyce!!
    Het is toch geweldig dat je zwanger bent en een nieuwe baan hebt!!Ik ben al 4 jaar bezig met werk, wilde elke keer een vastcontract, maar dat kreeg ik niet en ik was toen niet eens bezig zijn met zwanger worden. Ik werd het gewoon zat op den duur en we hebben er gewoon voor gekozen om ervoor te gaan, als je op een vast contract moet gaan wachten schiet dat ook niet op. Vast contract is tegenwoordig ook niets meer.

Ik heb begin augustus dit jaar te horen gekregen, dat ik een jaarcontract heb (ik ben namelijk overgenomen van een uitzendbureau). En 20 augustus, (dus gisteren) kwam ik erachter dat ik zwanger ben. Ik lig er echt niet wakker van, als zij mij contract niet verlengen, weet ik wat ik aan ze heb!!

Wat ik wil zeggen is, dat je gewoon lekker moet genieten van je zwangerschap en je nieuwe baan!! De rest komt vanzelf wel!;)

Liefs,

3. Phoenix

Phoenix Actief lid

17 aug 2010
    119
    1
    0
    NULL
    NULL
    Goeie morgen dames,
    Voor de dames die zwanger zijn GEFELICITERD!
    En voor de dames die de volgende ronde in gaan, heel veel succes, dat jullie ook maar gauw een knaltest in handen mogen hebben!

@joyce, ik vind dat je wel gelijk hebt hoor.
    Ik weet niet of je er al lang werkt, maar vaak moet je ergens een jaar of langer werken voor je een vast contract krijgt, dus kan je je zwangerschap wel uitstellen tot je een vaste baan hebt, maar dan kan het nog jaren duren. je hebt nu toch een baan en idd als jeje werk gewoon heel goed doet zou ik het echt belachelijk vinden als ze door je zwangerschap je contract niet zouden verlengen.

greetzz

4. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Nou meiden zoveel roze ineens
    voor als ik iemand gemist heb

Gefeliciteerd, echt super leuk al dat roze.

Hier hard aan de klus, vanmiddag/avond mijn eerste ovulatietest kijken of we nog gerichter kunnen klussen

5. ikkedus

ikkedus Fanatiek lid

14 apr 2010
    1.883
    0
    0
    verzekeringen
    tilburg
    hehe hoor hier veel verhalen waarmee ik me volledig kan identificeren. mijn uitgerekende datum is 6 januari en mijn contract loopt 1 januari af. maar mn baas heeft tussen neus en lippen een paar keer laten weten dat ik me echt geen zorgen hoef te maken dus dat is fijn maar dat wisten we nog helemaal niet toen we besloten te proberen zwanger te raken.

mijn moeder was 32 toen zij in de overgang raakte en aangezien ik lichamelijk veel op mijn moeder lijk heeft mijn ha ook aangegeven dat ik niet te lang moet wachten met kinderen voor het geval ik ook zo vroeg ben. :)

nu is mijn baas afgelopen week met zelf met verlof gegaan en heb door de zwangerschap toch een andere soort band met haar gekregen. zij is ook de enige buiten jullie die weet dat wij een meisje krijgen.

we hebben trouwens een naam :D Hannah :D:D:D dus we gaan nu thuis oefenen met de naam Hannah en voelen hoe de naam voelt in combinatie met onze namen. we hebben nog alle tijd dus we kunnen nog veranderen maar deze naam vonden we allebei erg mooi en lief en je hoort hem niet zo vaak :)

6. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hoi Joyce, An haar reactie was niet aan jou gericht, maar aan mij en vast niet bedoeld om jou met je neus op de feiten te drukken :). En als An of ik zwanger zijn komende ronde zijn er superblij ook al hebben we beide net een nieuwe baan :)! Maar An heeft wel gelijk dat dat zou kunnen gebeuren. Joh, geniet lekker van je zwangerschap en de baan dat zie je dan wel weer.

7. Joyce012

Joyce012 Actief lid

7 aug 2010
    395
    0
    0
    Zuid Holland

O.......... euh ik heb namelijk ook een nieuwe baan en ga er 1 september beginnen:D

Maar goed toch vind ik dit an niemand met de neus op de feiten hoef te drukken want we weten allemaal heel goed hoe het in elkaar zit en persoonlijk vind ik door zoiets te zeggen je toch een klein beetje het plezier bederft

meiden bedankt voor jullie lieve reacties, ik ben zo blij met jullie:D

En Ikkedus, Hannah is zeker een lieve naam, wij hadden eerst voor onze dochter de naam Caitlin maar 4 weken van te voren hebben we het toch nog veranderd:D het voelde niet als ons die naam

8. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    zoals ik het lees had An het over zichzelf, aangezien CM vroeg hoe haar nieuwe baan beviel maar goed.....
    Jij ook heel veel succes met je nieuwe baan

9. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ja volgens mij ook :).

10. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

sorry meiden kan niet reageren...heb me oma te logee, ben er maandag weer
    zwangeren gefeliciteerd!

11. Joyce012

Joyce012 Actief lid

7 aug 2010
    395
    0
    0
    Zuid Holland
    Ow Sorry:)

12. Meijke

Meijke Niet meer actief

Heb je je HA al gebeld :)?

13. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Alle meiden met een posi test van harte!

Ik kon me niet inhouden en heb vanmorgen getest (5 dagen voor NOD) en zoals verwacht negatief. Bij mijn eerste zw schap had ik voor NOD al veel ongi krampen waardoor ik dacht niet zwanger te zijn. Ook had ik een beetje innestelingsbloed. En nu?..

Niets. Heb soms wat jeukende boobs, maar heb normaal voor mijn NOD hier ook wel eens last van...Ondanks dat ik mijn ei gevonden heb en we goed geklust hebben, ben ik zo bang dat het weer niet raak is. Wat hebben we dan nu verkeerd gedaan, is meteen het gevoel wat dan naar bovenkomt.

Maandag naar de gyn omdat ik na het stoppen met de pil, ik in de eerste week na het stoppen van de ongi, tussentijdse bloedingen heb. Krijg dan een inwendige echo. Ben benieuwd.

14. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Trouwens even over zwangerschap en werk. Ik zou het eens in jullie cao's nakijken. Bij mij op het werk moet je een x aantal weken voor de bevalling kenbaar maken dat je zwanger bent. Meestal doe je het eerder omdat je het toch ziet. Ik weet het zo even niet meer uit mijn hoofd. Maar ik vond het iig erg laat.

xxx Joyce

15. an1985

an1985 Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.888
    0
    36
    Utrecht
    Zo dan,

Ik wil aan Joyce toch even melden dat je iets minder hard van de toren mag blazen.

Ik heb zeer zeker jou niet op iets willen wijzen. Ik had (als je het goed had gelezen het over mijn eigen positie) Als je dat had gedaan had je kunnen lezen in HETZELFDE bericht, dat het bij mij niet goed is gegaan. Dus in feite druk jij mij nu iets in mij gezicht.

Heel erg jammer.

Maar alsnog proficiat met je zwangerschap. Net zoals alle dames hier.

16. Joyce012

Joyce012 Actief lid

7 aug 2010
    395
    0
    0
    Zuid Holland
    Volgens mij heb ik een bericht geplaatst met O sorry

dus hierbij nogmaals mijn excuses

Overigens behalve het feit dat je ontslagen word natuurlijk erg rot is mag je baas je nooit ontslaan vanwege je zwangerschap ben en kan je daar werk van maken, je mag je baas ook om een duidelijke reden vragen van ontslag en die moet je uiteraard op papier krijgen!
    Je moet alleen die weg wel willen bewandelen....

17. Meijke

Meijke Niet meer actief

Lieve dames, de pest van email is altijd het missen van gevoel! Wat ik bedoel te zeggen is ...dat we elkaar per email soms niet goed begrijpen. Dit is het laatste wat we er over zeggen, want eigenlijk hebben we een grote band met elkaar! Namelijk onze kinderwens!!! Welterusten dames! Voor Joyce, ikkedus, debski en jeske met een mooi wondertje in de buik, voor Floortje24, An1985, deniseg1986, wolfje22, jamiejozie, bas1759, msrock, mama079 en ikzelf met hopelijk een heel mooi eitje in de buik!!

18. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Mooi gezegd CM. Sluit me er bij aan.
    Ja dat ei van mij snap er niets van. Of het komt nog of het is toch al geweest. Maar ik denk dat het nog komt. Dus deze ronde zal wel langer worden. Zie kaartje mening altijd welkom

xxx Joyce

19. Joyce012

Joyce012 Actief lid

7 aug 2010
    395
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik sluit me ook aan bij CM en dat is dus ook het geval, ik heb alles verkeerd gelezen en gaf mijn mening over de opmerking en had echt geen idee dat het over An zelf ging! Dus nogmaals sorry AN

Ik moet zeggen dat ik het nog steeds niet helemaal kan vatten dat ik zwanger ben en ben echt bang voor alles en nog wat, ik heb vanmorgen nog een test gedaan om toch te zien of het wel zo is...

20. ikkedus

ikkedus Fanatiek lid

14 apr 2010
    1.883
    0
    0
    verzekeringen
    tilburg
    officieel is dat volgens mij 3 weken voor verlof maar dat kun je nazoeken op www.uwv.nl

Deel Deze Pagina