ovulatietest

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door zonnetjes, 25 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    hoi,

waarschijnlijk spel ik het al fout, maar wie kan/wil mij uitleggen wat een ovulatietest is. en wanneer gebruik je die?

ja ik ben nog erg groen op dit gebied, we willen de wens op een wonder nog geheim houden tussen ons beiden, vandaar dat ik ook niemand in mn omgeving kan vragen..

iig alvast bedankt voor het antwoord.

gr zonnetjes

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Je ovulatie is je eisprong. Op het moment dat je je eisprong hebt, en de dagen ervoor, ben je vruchtbaar. Met een ovulatietest, test je of je je ovulatie hebt of niet.

Groetjes, Daphne

3. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    wanneer je al even bezig bent (of meteen) en je wilt weten of en wanneer je eisprong ongeveer is kun je ovulatietesten gebruiken...

d.m.v het gebruik van ovulatietesten kun je vooraf je eisprong (ovulatie) waarnemen...deze ovulatietesten nemen het LH hormoon waar die voorafgaat aan je eisprong....stel je hebt een cyclusduur van 28 dgn dan zou je (geloof ik tenminste) beginnen met testen op dag 11 en zodra je een positieve ovulatietest in je handen hebt, heb je je LH piek gemeten en doorgaans vindt je eisprong dan gemiddeld 1-2 dgn na je 1e positieve test plaats...

Deel Deze Pagina