Heb nog ff een vraagje of het eitje dat het niet gehaald heeft. is het zo dat het eitje zowiezo al niet goed van aanlag is of betekend het slijm dat het 'gewoon'niet bevrucht is. Ik merk het dus ws al snel dat het niet bevrucht is. Zou dit elke cyclus zo zijn? Hoop niet dat mijn eitjes zowiezo niet goed zijn of zie ik nu echt spoken?
ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt? Slijm? doorzichtig rekbaar slijm duid juist op je vruchtbare periode
dit is een vervolg op het topic; een late eisprong. Ik had 4 a 5 dg na mijn eisprong (rekbaar slijm etc) weer slijm ( doorzichtig en rekbaar). Natas had me al het een en ander uitgelegd wat het mogelijk kon zijn. Vandaar deze vervolg vraag....
Een eitje kan zowiezo bij iedereen max zo'n 24u na de eisprong blijven leven hoor als het niet bevrucht is...
Ik denk gewoon dat je je geen zorgen moet maken over dat slijm, het kan gewoon betekenen dat je veel progesteron aanmaakt en dan heb je zowiezo meer wit/slijmverlies... Ik had ook dikwijls slijmverlies (zag er ook uit als vruchtbaar slijm) na mijn eisprong, en ik wist heel goed wanneer m'n eisprong was, gezien ik Pregnyl kreeg om hem op te wekken.
mag ik daar gelijk even op inhaken Ik heb, vermoed ik, een vrij korte luteale fase (zo'n 9 dagen denk ik) maar ik heb wel hee lveel slijm en later witverlies. Is het niet zo dat als je veel progesteron aanmaakt dat je dan ook een langere luteale fase zou hebben? Ik denk namelijk steeds dat ik mijn eisprong heb rond een bepaalde dag omdat mijn slijm dan heel veel is, na paar dagen wordt het weer minder en dan na weer een paar dagen wordt het weer veel. Dus vermoed ik dat mijn ei toch later is dan ik dacht. Wij zitten nu in de 3e ronde en heb niet het idee dat ik zwanger ben.. Van Merijn ware nwe in 1x zwanger dus ik ben nog nooit zo bewust met mijn cyclus bezig geweest..
Mama van Merijn, het kan ook zijn dat je je eisprong vroeger hebt dat je dacht... normaal heb je idd wel een normale luteale fase (tussen 10 en 16 dagen dacht ik) als je voldoende progesteron aanmaakt... Misschien moet je eens je temperatuur nemen, dan weet je beter wanneer je eisprong is en kun je ook zien hoelang je luteale fase is... Groetjes Kirby
ja dat zou wel de oplossing zijn om meer inzicht te krijgen, maar ben nu in de laatste 2 weken voor mijn ongi al zo ermee bezig dat als ik ga temperaturen ik bang ben dat ik nog meer ermee bezig zal zijn..Dat ik aan niets anders meer denk. Snap je? Mijn 1e cyclus na de nuvaring was 25 dagen, de 2e 27 dagen en nu ? Kun je over het algemeen wel zeggen dat wanneer je veel slijm en witverlies hebt, dat je dan wel voldoende progesteron aanmaakt?
Ik begrijp je volkomen maar ik denk toch dat je het misschien eens moet proberen, misschien ga je je dan juist rustiger voelen omdat je beter zal weten hoe je cyclus in elkaar zit... Denk dat je cyclus ook gewoon nog op gang aan het komen is na je nuvaring... Of je over het algemeen kan zeggen dat als je veel slijm en witverlies hebt in je luteale fase je dan voldoende progesteron aanmaakt, kan ik niet met zekerheid zeggen, maar ik veronderstel van wel... ik moest extra progesteron nemen na m'n eisprong en een van de bijwerkingen daarvan is dat je veel wit en slijmverlies hebt... de meesten hebben ook tijdens de zwangerschap last van wit en slijmverlies en dat komt ook door de progesteron die je blijft aanmaken. Liefs Kirby
Ja dat klopt wel. Had ik bij mijn zwangerschap van merijn ook. Ik heb sinds ik weer vrij ben van anticonceptie er ontzettend veel last van. Af en toe heb ik echt het idee dat ik incontinent ben en dan blijkt er weer een klodder in mijn onderbroek te zitten.. SOrry voor de lekkere details.. "t is toch maar steeds afwachten. Wellicht is dat temperaturen inderdaad wel goed idee. Maar moet je dat iedere ochtend op zelfde tijdstip doen? dan wordt dan wekker zetten want iedere dag is hier weer anders. Ik heb gehoord dat het zeer secuur moet gebeuren. Maar normaal gesproken wordt merijn rond 7uur wakker maar de afgelopen dagen steeds om 6.15 dus sta ik veel eerder op dan normaal. Dus valt er niet echt te temperaturen op een vast moment.
Jellie, je eitje komt dan ook niet mee naar buiten sorry wilde je niet in de war maken. bij mij is dit eigenlijk altijd zo, dus dacht misschien dat dit het was.
Je doet het best elke dag op hetzelfde uur, maar een half uurtje verschil maakt nu ook niet zoveel uit hoor. Zolang je het maar doet net voor je uit je bed stapt.
Natas, vind het heel fijn hoor, dat je met opties komt! Ben gewoon benieuwd wat hetallemaal kan zijn. Vind het eigenlijk gewoon best mooi wat er allemaal in mijn lichaam gebeurd na het stoppen van de pil.. Opeens voel je van alles en komt er ineens slijm vrij wat ik niet ken.. Vind het echt mooi dat ik nu weet/zie wanner ik vruchtbaar ben, heb daar eigenlijk nooit zo over nagedacht toen ik aan de pil was.. Nu nog hopen dat er ooit een mooi wondertje in mijn buik mag gaan groeien Vind het super dat iedereen op dit forum meedenkt!
Nadat ik ong 5 dg na eisprong weer slijm had zaterdag had ik zondag en maandag nog best wat vocht, niet dradend trekkend maar waterig. Zou dit dan toch met progesteron te maken hebben? Vandaag niets meer gemerkt. Was er al helemaal vanuit gegaan dat het eitje zowiezo niet bevrucht was maar begin nu toch wat te twijfelen.. Was voor mijn gevoel al helemaal op weg naar de volgende ronde ( vlg week mijn NOD). Wie weet dit?
ik heb een keer aan de verloskundige hier gevraagd of je aan je slijm na eitje iets kon aflezen van dat het eitje dood was of juist niet...antwoord van hen was dat je uit slijm niets kan aflezen mbt tot wel of geen bevruchting! succes nog liefs nina
Nee, idd, je kan nooit aan de hand van je slijm weten of je eitje bevrucht is of niet... Jellie, volgens mij ben je gewoon in je luteale fase en heb je slijmverlies omwille van de progesteron die je aanmaakt. Liefs kirby
Hi Jellie Ik zit met precies hetzelfde.. Het lijkt wel of ik jouw verhaaltje zelf geschreven heb. Ik was ook al helemaal overtuigd dat mijn ongi zou komen. Gisteren had ik ineens echt het gevoel dat ik ongi ging worden, voelde precies zo en nog altijd veel afscheiding, maar tot nu toe is er geen ongi. Ik zit nu op dag 25 van mijn cyclus. 1e was 25 dagen en 2e 27 dagen. Ik kan niet helemaal pijlen wanneer mijn ei is geweest omdat ik zo'n 9 dagen lang veel waterige afscheiding heb verloren en steeds met vlagen krampen heb.. Dus is erg lastig om te zeggen wanneer mijn NOD is. Enerzijds ben ik nog altijd zeker dat ik ongesteld ga worden.. Anderzijds blijft er toch hoop met die rare dingetjes.. gr Mariette
Mijn NOD is pas vlg week woe. Ik weet zeker dat ik vorige week maa/di mijn eisprong gehad heb, echt mooi dradendtrekkend slijm en klopt ook qua tijd. Er zijn echt sites die vertellen over je slijm na je ovulatie. Dat wat Natas schreef leek bij mij ook echt het geval te zijn ( zie ander topic; late eisprong ofzo ?). Omdat ik pas in ronde 3 zit weet ik natuurlijk ook niet echt wat normaal is in mijn lichaam en je lichaam reageerd ook weerheel anders. Ik was na het lezen van die site er van overtuigd dat het deze maand ieder geval niet raak was maar nu wacht ik gewoon mijn NOD af..
Bij mij is het echt altijd zo meiden.. niks aan aflezen ben ik het dus niet mee eens.. ik ben zeer benieuwd als ik ooit nog eens zwanger mag raken of ik dit dan niet heb..