Een aantal jaren terug kwam ik ergens een leuke meisjesnaam tegen. die zou ik onthouden voor "later". een tijd later kwam m'n zusje met diezelfde naam. zo ging haar kind later heten. toendertijd liepen we er over te geinen en een beetje "ruzie" over te maken. zusje vond dat ik " haar" naam ingepikt had en ik haar na-aapte. maar nu is het wat serieuzer geworden. Zowel m'n zusje als ik zijn zwanger. m'n zusje is 1 week eerder uitgerekend en die heeft al aangegeven dat haar kindje (ze weet het geslacht niet dus het is nog maar de vraag) die naam gaat krijgen en dat ik maar wat anders uit moet zoeken. ik weet het geslacht wel. ik heb al naar andere namen gekeken maar ik blijf steeds terug komen op die ene naam. maar wat nu?? gewoon een andere naam nemen?? of is het gewoon wie het eerst komt, wie het eerst maalt? dus stel ik beval eerder, m'n kindje gewoon die naam geven en zusje heeft dan gewoon pech?? stel dat mijn zusje eerder bevalt en toch het andere geslacht krijgt, kan ik het dan maken om alsnog die naam te gebruiken?? het is immers maar de vraag of zij uberhoupt ooit een meisje krijgt.
Volgens mij is er pas een soortgelijk topic door iemand geopend, toevallig! Maar goed, mijn mening...wie het eerst komt, het eerst maalt. Zou zij de naam veranderen als jij het haar vroeg? Waarschijnlijk niet. Ik zou het dus ook echt niet doen als ik jou was. Als zij eerder bevalt en het is een meisje, heb je pech. Als ze eerder bevalt en het is een jongen....wie zegt dat ze ooit een meisje krijgt om de naam aan te geven en áls ze een meisje krijgt dat ze dan de naam nog gaat gebruiken? Maw, als ze een jongen krijgt zou ik ook gewoon de naam gebruiken als ik jou was. En als jij eerder bevalt is het jammer de bammer voor haar.
Dit is heel lastig. Denk dat je dit toch echt heel goed met je zus moet overleggen hoe jullie dit gaan doen. Maar vind het een moeilijke situatie. Ik ben ook gelijk met me zus zwanger 3 wk verschil. We weten allebei niet wat het is jongensnaam weten we zeker dat we niet hetzelfde hebben maar meiden naam hebben we eerste letter gezegd toen die hetzelfde was de 2 de letter. Dus nu weten we dat niet dezelfde naam is.
ik zou gewoon afwachten wie er het eerst bevalt, als zij nog niet eens weet wat het word, hoe kan ze die naam dan nu al reseveren? zou het iig erg egoistisch vinden
eens! Wie het eerst komt, die het eerst maalt... en idd, stel dat het er 1tje van het andere geslacht is, is het helemaal geen probleem. Ik zou er trouwens van te voren wel eerlijk over zijn dat je niet van plan bent om de naam op te geven (als dat ook zo is).
sorry maar....kinderachtig!! vind ik hoor! er zijn zoveel namen..... kies gewoon een andere... dit is echt zon zusjes strijd gezeur. sorry dat ik zo ''hard'' doe maar zo zie ik het..
Jou zusje wil de naam niet opgeven en verwacht dus dat jij dat dan maar doet? Dan zou ik ook zeggen "wie het eerst komt, wie het eerst maalt" Ik hoop alleen niet dat er een familieruzie van komt
Ik zou sowieso een andere naam erbij zoeken. Mocht je zusje eerder bevallen en die naam geven, heb je een naam achter de hand. Aan de ene kant heb ik ook zoiets van. wie het eerst bevalt heeft geluk, maar ja wie weet wat voor ruzie daar over ontstaat. Willen jij en je zusje dat jullie band misschien naar de knoppen gaat om een naam ? Duim iig voor je dat je zusje bevalt van het andere geslacht en de naam dus niet kan gebruiken.
Dat is niet hard maar gewoon erg makkelijk gezegd! Ik zou echt niet weten wat ik voor een andere naam voor mn dochter had moeten kiezen hoor. Ontopic: idd wie het eerst komt....
Wij hebben ook vroeger altijd allebij de zelfde naam gezien voor onze dochter en wilde hoe dan ook die naam geven. Mijn zus is een jaar eerder bevallen van haar dochter maar haar dochter heet niet zoals we het allebei hadden bedacht toen, ik kreeg een jaar later een zoon en 4jaar later een dochter en ook die heeft niet de naam die we toen zo mooi vonden. Nu ben ik weer zwanger van een dochtertje en ook zij krijgt niet de naam die we toen zo mooi vonden. We hebben al onze kinderen 2 namen een voornaam en een 2de naam. Als mijn zus en ik allebij tegelijk zwanger zouden zijn en we hadden toch die naam allebij willen geven zou de eerste die beviel die naam als eerste naam nemen en de gene die daarna beviel zou die naam als 2de naam nemen. Zo hadden we eigenlijk toen de compromie gesloten maar achteraf hebben we die naam allebij niet gebruikt. Misschien dat mijn zus hem ook nog zal gebruiken maar dat denk ik haast niet. Ik zou gewoon afspreken dat de gene die als eerst bevalt de naam gebruikt als voornaam en de gene die daarna bevalt eventueel als 2de naam. Dan kunnen kunnen jullie allebij die speciale naam gebruiken en zal er geen ruzie komen toch? Nou ja hoop dat jullie eruit komen want om nou een familieruzie te hebben om een naam zou ook zonde zijn jullie kindjes zijn zo mooi bijna tegelijk geboren straks en dan kunnen ze juist zo leuk met elkaar worden dan zou het zonde zijn als mama en mama niet met elkaar door 1 deur kunnen natuurlijk. Nou ja succes in iedergeval en hoop voor jullie dat er een goed oplossing gaat komen. Groetjes, Kappie
ik weet niet of je de naam wil of kan vertellen, maar wellicht dat er leuke variaties of ideeen van komen. We kunnen tenslotte alemaal meedenken. Ps: wat nu als jullie het nooit over "de naam" gehad hadden en op dezelfde dag/tijd bevielen van een dochter, dan was dat toch ook gewoon zo. Ik zou niet opgeven, maar als je voor jezelf een mooie andere naam achter de hand hebt is dat lijkt me toch wel fijn..
eh..... wat vinden de papa's hiervan? Die hebben toch ook een stem in de naamgeving van de kleine. Laat hen met een alternatief komen en neem allebei de favoriete naam niet.
Tja erg moeilijk. Ti's ook dubbel waarom zou jij hem opgeven en je zus niet Waarom zou je zus heb op geven en jij niet tja moeilijk uit te komen Wie het eert komt wie het eerst haalt is ook moeilijk want wij hebben ook de naam al en doe daar al dingen mee bad kape met naam. Letters op de muur En zo. En dan moet je op stel en sprong nog wat anders Tja denk zo ie zo dat het handig is een naam te zoeken wnat straks is zei de eerst en is het een meisje en dan moet je toch wat anders Of mischien de naam verbouwen
Kan je niet overeenkomen dat geen één van de twee die naam kiest!? Klinkt misschien raar.. maar dan kan er ook nooit geen discussie meer over zijn! Enkel een grappig gespreksonderwerp op familiefeestjes
mijn nicht is ook zwanger, maar ik ben 1 week verder. de kans bestaat dat wij voor een meid ook dezelfde naam hebben. hier is het ook wie het eerst komt die het eerst maalt, en gewoon een alternatief bedenken.