Gewoon doen. Vind de klanken tussen Luca en Lucas toch wel verschillend en niet zo van..oeh ik haal ze door elkaar of het lijkt zo op elkaar. Gewoon doen, zoals ik al eerder zei. En vind Lucas perfect passen bij de andere namen van je zoontjes.
Ik zou het gewoon doen. Ik vind de namen verschillend genoeg en het past inderdaad perfect bij jullie andere twee zoontjes.
Bedankt voor jullie antwoorden!! Lukas met een k kan natuurlijk ook, en ik denk dat ik het inderdaad van te voren aan mijn zusje gaat melden.
Ik zou het gewoon doen! Wij vinden Lucas nog steeds een mooie naam maar in onze vriendengroep en familie komt inmiddels drie keer de naam Luuk voor dus we hebben met moeite een andere jongensnaam gekozen (en toen werd het een meid)
Zou het zelf overleggen met mijn zus, zou me er anders de hele zwangerschap mee bezig blijven houden. Ik vind Lucas wel een hele mooie naam en past mooi bij je andere zoontjes.
Doen ! Met een k is wel een goed idee vind ik. En je kunt altijd aan je zusje vragen of ze er een probleem mee heeft als het een beetje op elkaar lijkt.
Lucas past inderdaad perfect bij de andere namen en ik vind het ook heel anders dan Luca! Toch denk ik dat ik het niet zou doen. Mijn schoonzus heeft een zoontje met de naam Lucas, wij wilden altijd graag onze (eventuele) zoon Luuk gaan noemen maar deze naam is nu toch van ons lijstje af... (lijkt ook wel meer op elkaar dan Lucas en Luca, moet ik zeggen) Succes met de keuze!
Lucas past erg mooi bij jullie andere jongens. Maar toch vind ik het wel veel op Luca lijken, als Luca tenminste wordt uitgesproken als Luu-ka. Die naam wordt bij ons ook regelmatig uitgesproken als Loe-ka, dan is het helemaal anders en zou ik zeker niet twijfelen. Ik zou idd ook even met je zus praten, Lukas is ook een goede optie. Heel veel succes ermee, lijkt mij best lastig.
Sluit me helemaal aan bij alle reacties, zeker doen! Of je het je zus moet vertellen is natuurlijk aan jou en aan het karakter van je zus. Mijn zus zou de verassing fantastisch vinden en ze zal zich stiekum wel een beetje trots zijn omdat haar naam zoveel op de mijn lijkt.