Haii allemaal Wij zijn nu al zo'n 9 maanden bezig met zwanger worden van ons eerste kindje. Ik merk dat het steeds moeilijker begint te worden voor me en iedere keer dat ik weer ongesteld ben geworden, ben ik ontzettend verdrietig. ''Iedereen'' om me heen raakt maar zwanger. (Collega's, vriendinnen, de kapster. zucht) De afgelopen drie maanden ben ik bezig geweest met temperaturen. Nu zeggen mijn vriend en moeder dat ik het even los moet laten en deze maand het temperaturen achter wegen moet laten. Wat denken jullie, heeft het zin om een maand niet te temperaturen? Enerzijds heb ik door te temperaturen het gevoel er meer grip op te hebben maar anderzijds merk ik dat ik er dan aan blijf denken. Ik zie graag jullie mening tegemoet! liefs
Hoi, Ik zit nu ook in ronde 9 voor een tweede kindje. Ik temperatuur altijd, want ik gebruikte het ook als 'anti conceptie'. Maar deze maand ben ik er even helemaal zat van. Zo geobsedeerd door de curve van mijn temperatuur, elke dag invoeren op fertility friend en dan kijken of je goed 'gemikt' heb.... dan de laatste week elke dag spannend of de temp hoog blijft.... zal ik al testen? temp ziet er goed uit.... Ik werd gek van mezelf! Dus deze maand even niet voor mij, kijken of ik het wat meer los kan laten...
Hier eerste maand voor eerste kindje en ben aan het temperaturen. Ik ben er elke dag mee bezig dus kan me voorstellen dat als je 9 maanden bezig bent het 'gezond' is of wat relaxter is om het even een maandje te late voor wat het is.. Maar ja of ik dat zou kunnen.. Heel veel succes in ieder geval meis!
Hoe is de eerste maand temperaturen je bevallen? Kreeg je daardoor een goed beeld van hoe je cyclus verloopt? Klopte dat beeld met het beeld dat je al had voor het temperaturen? Kon je bijvoorbeeld goed zien wanneer je eisprong was geweest en viel die ongeveer samen met het moment waarop je dat normaal gesproken ook ongeveer verwachtte? Kijk, als je een heel regelmatige cyclus hebt en je eisprong precies op het moment was, waarop je dat zonder temperaturen ook zou inschatten, dan heeft het misschien niet zo heel veel zin. Want dan kun je ook op basis van het aantal dagen in je cyclus wel inschatten wanneer je moet klussen. Evt. zelfs in combinatie met het vruchtbare slijm, dat je ook bij het afvegen op het toilet wel ziet. Als je afgelopen maand het idee had dat je eisprong toch op een andere dag (om en nabij) kwam dan je verwachtte, zou ik nog wel even doorgaan. Als je drie maanden achter elkaar tempt krijg je toch een betrouwbaarder beeld van je cyclus dan wanneer je een losse maand tempt. Je moet je alleen wel realiseren waar je het voor doet. Je moet het niet doen, omdat je dan denkt in de hand te hebben dat je zwanger wordt. Want je kunt precies op het juiste moment klussen zonder dat je zwanger wordt.
Voordat ik zwanger raakte van m'n dochter (in de zevende ronde) heb ik getempt in ronde 4,5,6. Ik ben daardoor wel iets meer aan de weet gekomen, maar het beheerste me heel erg. Zat hele dagen achter ff temperaturen in de toekomst in de te vullen en werd steeds vroeger wakker met de gedachte : ik moet nu temperaturen. Ik kon er dus niet goed tegen. Misschien toeval, maar in de zevende ronde alles losgelaten en zwanger..... Succes! Doe gewoon waar je je goed bij voelt.
Ik denk ook dat als je je cyclus goed kent je het even los kunt laten. Ik ken het, het wachten nadat je ei is geweest. Maar als je nu al een paar keer je ei gedetecteerd heb, of in ieder geval wel weet dat je een eisprong hebt gehad, dan weet je in ieder geval dat je (meestal) een eisprong hebt.
Lieve allemaal, Heel erg bedankt voor jullie reacties!! Waardeer het enorm dat jullie met me meedenken (Ondanks het feit dat ik hier een nieuweling ben haha). Inderdaad de afgelopen maanden steeds een eisprong gezien in FF. Ik heb het temperaturen deze ronde maar gelaten voor wat het is. Ik merkte inderdaad dat ik zelf ook te geobsedeerd werd en zelfs snachts wakker schrok omdat ik dacht dat ik moest temperaturen (zucht.... ) Maar ik voel me hier wel even beter bij en voel me ook echt goed.