Hallo allemaal, ik heb me al even voorgesteld in het voorstelhoekje. Ik ben Miepsje (al) 40 jaar en nooit eerder kinderen gehad. Heb sinds 1 1/2 jaar een relatie en we willen het toch proberen. Een beetje nu of nooit (klinkt wat lomp misschien, maar zo bedoel ik het zeker niet). Heb bijna 17 jaar non-stop op de prikpil gezeten dus allemaal dingen waardoor de kans van 'slagen' wel wat minder wordt. Ben januari 2014 gestopt met de prikpil en 2 maanden geleden ongesteld geworden. Deze week gaan we een eerste poging wagen. Aan de ene kant laten we het maar op ons afkomen maar aan de andere kant is het natuurlijk enorm spannend. Maar we moeten realistisch blijven.
Spannend! Dat je jaren aan de prikpil hebt gezeten zegt niks. Kan zo maar ineens in de eerste ronde raak zijn Hopelijk is het snel zo ver voor jullie!
@Beeb87 Ik had daar niet zulke goede dingen over gelezen. En natuurlijk heb ik de leeftijd ook niet mee. Maar goed, eerder had ik gewoon geen kinderwens, pas met mijn huidige vriend. Ik hoop dat ik uiteindelijk niet gefrustreerd raak als het niet wil lukken, dat is al helemaal niet goed. Maar het voelt of de tijd tikt. Ben al blij dat ik ongesteld werd 2 maanden geleden. Exact 5 dagen en de laatste keer ook weer en precies op tijd. Dus er is hoop
Succes. Ik ben in oktober 2013 gestopt met de prikpil. En wij zijn net begonnen met clomid omdat ik erg onregelmatig ben. Ik heb wel heel veel vaker gehoord dat het soms wel een jaar of anderhalf duurde voordat wij vrouwen met de prikpil weer vruchtbaar zijn. Maar de tijd zal het leren natuurlijk zijn vast ook vele die in een kortere periode zwanger zijn geraakt.
@Veenbaas April 2014 was de laatste prikpil uitgewerkt bij mij. Na alles wat ik had gelezen en met mijn leeftijd, was ik bang helemaal niet meer ongesteld te worden. Na 9 maanden en direct regelmatig vond ik op zich best snel. Ben alleen bang dat ik misschien niet vruchtbaar ben en we misschien tijd 'verspillen'. Maar een huisarts grijp zeker pas in na een langere tijd 'oefenen' met een vruchtbaarheidstest?
Miepsje, heel veel succes! Ik weet dat zodra je ongesteld word je enkele 100 eitje heb waarmee je zwanger kunt raken. Je ben het meest vruchtbare rond je 20e. Hou ouder je word hoe mee eitjes er op raken. Eenmaal aangekomen dat je eitjes op zijn word je niet meer ongesteld. Je zou, misschien met jou leeftijd als het bijv. na 3 rondes niet gelukt is al bij de huisarts aankloppen. Ik hoop dat je er wat aan heb, ik wens je nogmaals een snelle en mooie zwangerschap toe.
Ik dacht dat ze eigenlijk pas willen 'ingrijpen' na een half jaar. Maar daar heb ik me nog niet goed in verdiept.
Ja ligt denk ik aan de situatie. De ene huisarts met je juiste argumenten wel en de andere misschien niet. Bel desnoods gewoon je huisarts op en geef je leeftijd door, of er misschien nog tips zijn die jullie kunnen opvolgen. Maak het kenbaar en misschien dat ze je gelijk wel uitnodigen omdat op een wat latere leeftijd begint. Ik wil je echt niet bang maken hoor sorry! Ik hoop dat het snel raak is, kan je lekker genieten.
Wat een spannende en leuke tijd! Ik word deze maand 39 en ik ben nu ruim 18 weken zwanger van de eerste. Ik ben gestopt met de pil in augustus 2013 na 20 jaar gebruik. Mijn menstruatie kwam niet op gang en in januari 2014 is die op gang geholpen dmv medicatie. Eisprong is vanaf dat moment ook steeds dmv medicatie opgewekt, toch wilde het niet zomaar lukken en zijn we in november geïnsemineerd met dit wondertje in mijn buik als resultaat. Ik wens je heel veel succes!!! En het kan echt wel hoor op deze leeftijd. We hebben een clubje dames van onze leeftijd waar je misschien mee zou willen kletsen en die dus in dezelfde situatie zitten: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden-clubs/545321-meer-35-jaar-ouder-op-forum.html
Wat een spannende tijd zeg! Hopelijk is het snel raak! Ik zou gewoon een afspraak maken bij de HA en vragen of hij je doorverwijst naar de gyn. Misschien dat ze een algemeen check willen doen. Zou jammer zijn als je namelijk nu de tijd zou verspillen door lang te wachten. Ik zou het in elk geval vragen aan de HA, Nee heb je, ja kun je krijgen. Neemt wellicht ook een boel stress/onzekerheid weg als je weet dat alles nog goed werkt na al die jaren met de pil.
Wat ontzettend spannend, ik ben gestopt met de prikpil in oktober 2012. & tot op heden lukte het bij ons niet, heeft lang geduurd helaas. Hele onregelmatige cyclus gehad in het eerste jaar. Heb d eprikpil 5 jaar gebruikt, daarvoor de gewone pil & had ik een zeer regelmatige cyclus. Hoop dat het voor jou, sneller mag gaan en snel een knaltest hebt.