Snap niet alles

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by nyncke, Dec 9, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nyncke

nyncke Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    1,661
    0
    0
    in het brabantse land
    Hallo ben sinds kort aan het tempen. Deze vul ik in bij FF.
    Nu zijn er een aantal dingen die ik niet snap nl,
    Wanneer moet je de specific situation invullen (ochtend of avond) en wat betekenen daar de volgende dingen: Bloated, Sleep Deprived, PMS.
    Wat houd het tabblad secendarie precies in en hoe ondervind ik dat
    En bij het kaartje BD, Fern en stats.

Sorry maar mn engels is niet al te best.

Alvast bedankt voor de uitleg

2. Chantico

Chantico Niet meer actief

Hoi Nyncke,
    leuk hè, FF!

Je kunt bij specific situation invullen wat je op die betreffende dag aan bijzondere symptomen hebt waargenomen bij jezelf. Bloated betekent zoiets als een opgezwollen gevoel, Sleep deprived dat je te kort geslapen hebt en PMS is de afkorting voor premenstrueel symdroom. Ik weet niet precies wat je dan hebt, maar google kan het je vast vertellen. :)
    Dus als je op die dag een aantal dingen uit de lijst hebt gehad, vink je die aan. Ik lette niet op alles, alleen op een paar dingen die ik relevant vond. Je kunt het zo gedetailleerd doen als je zelf wilt.

Secondary gaat over je waarnemingen aan de baarmoedermond (bmm). Position slaat op of ie hoog, medium of laag te voelen is. Met twee vingers in je vagina kun je de bmm voelen. Soms heel makkelijk (dan is ie laag), soms heel moeilijk (dan is ie hoog, bv als je vruchtbaar bent) en soms er tussenin.
    Opening en texture slaat op hoe de bmm voelt: gesloten, medium of open en stevig, medium of zacht. Rond je eisprong zou de bmm zacht moeten voelen als je lippen (dan is ie toegankelijk voor zaadjes) en rond je onvruchtbare dagen hard als het puntje van je neus.
    Ik vond dit allemaal maar lastig te onderscheiden. Je hoeft dit natuurlijk niet in te vullen, als je niet wilt.

Bij BD staan kruisjes op de dagen dat je sex heb gehad, als je dat tenminste invoert bij Intercourse/insemination. Fern en stats zou ik niet weten...

Groetjes! Chantico

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Fern = de varentest (zou ik niets mee doen)

Stats = statistieken (voor vips) wanneer je ovulatie en menstruatie wordt verwacht.

4. Chantico

Chantico Niet meer actief

Hoi Nyncke, ik vroeg me af of je wat aan onze antwoorden op je vragen hebt gehad...

5. nyncke

nyncke Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    1,661
    0
    0
    in het brabantse land
    Sorry chantico voor mn late antwoord. ja begin er al steeds meer van te snappen. Nu heb je ook een kalender die ong aangeeft waneer je vruchtbaar bent en wanneer je ong je ei moet hebben. Bij mij staat morgen (zaterdag 15-12) mn ei. Had twee dagen een wat lagere temp en vandaag was ie al weer 0.2 hoger. Ben ook al twee dagen misselijk en vanavond (14-12) had ik met afvegen roze/ helder rood bij het afvegen.
    Wat kan dit betekenen? Ovu test van vamiddag was een heel licht streepje (heb ik al drie dagen)

Share This Page