Wat doe je aan tijdens de bevalling? T-shirt (normale lengte of extra lang?) en wat voor ondergoed en kleding en na de bevalling als je vanuit ziekenhuis naar huis moet een aanrader? Iemand do's of dont's?
Ik had tijdens de bevalling een pyjama vh ziekenhuis aan (had zelf ook van die big shirts en een pyjama met lange mouwen bij me) en heb van de 5 dagen in het ziekenhuis, 4 dagen pyjama's van het ziekenhuis aan gehad . Vond dit zelf veel prettiger omdat je die makkelijker uit en aan had en ik de eerste dagen echt zelf Niks kon ivm uitputting,hoge bloeddruk en hartstikke vol met vocht en ook het bed geen 1x uitgeweest ben.. Laatste nacht heb ik mijn eigen pyjama aangetrokken, toen was ik ook alweer wat meer mobieler en beweeglijker en ging ik ook het bed uit en dan is het wel fijn als je dan een pyjama aan hebt die aan de achterkant gewoon dicht is hihi.. Als je naar huis gaat moet je gewoon kijken dat je kleding hebt wat lekker losjes zit waar je je prettig in voelt. In mijn geval was dat een lekker wijdere trainingsbroek en dan er overheen had ik een wat wijder t shirt en dan gewoon gympen eronder.
Bij de oudste bevallen in zo'n soort operatiehemd van het ziekenhuis, 2e in nachthemd (wel iets langere dan gewoon), en bij 3e te vroeg en zo snel dat er geen tijd was iets anders aan te trekken dus in de gewone kleren bevallen. Voor naar huis gaan alle keren makkelijke broek en niet al te strak shirt of trui.
Ik heb een goedkoop nachthemd bij de zeeman gekocht want ikmdraag die dingen nooit. Maar ach voor 6 euro dacht ik: laat ik t maar voor de zekerheid in mn vlucht-tasje doen.
Helemaal niks Ik had een keurig nachthempje mee, die deed ik aan toen ik was bevallen. Het is maar net hoe het loopt. Toen ik onder de douche vandaan kwam tijdens de bevalling had ik dus echt GEEN zin om een nachthempje aan te gaan doen. Vanaf dat moment dus in mijn blote kont, interesseerde me geen biet. Vooraf zou ik dat nooit hebben kunnen bedenken haha.
Bij Aiden in een operatiehemd bevallen. Was een geplande keizersnee. Daarna mijn eigen pyama aangetrokken.
Ik sliep toen de bevalling begon en had een hemdje en boxershortje aan. Ik moest halverwege met persweeen de auto in, ik heb echt geen flauw idee wat ik aangetrokken heb toen haha. Een joggingpak denknik, daar ben ik sowieso het ziekenhuis weer mee uit gegaan. Leg in ieder geval grote onderbroeken klaar (ja, echt) want daar passen de kraamverbanden goed in.
Ik had een pyjama nachthemd. Gelukkig had ik er twee ingepakt, het duurde 25 uur , dus kon ik tussendoor nog een schone aan doen
Ik had een lang (tot halverwege bovenbenen, ik ben 183 cm haha) nachthemd met korte mouwen aan tijdens mijn bevalling. Zweette me kapot, zeker tijdens het persen... als je langer in het ziekenhuis moet blijven is een extra nachthemd dus wel aan te raden, haha. TOen ik naar huis ging had ik een joggingbroek, shirt en vestje aan. Niet charmant, wel heeel comfortabel!
Ik heb bij de C&A 2 foute lange nachthemden gekocht bij de oma afdeling.. ik wilde perse met een goede rij knoopjes aan de bovenkant zodat ik dat kan openknopen als baby geboren is voor het huid op huid contact en eerste keer aanleggen.
Weten jullie echt nog wat jullie aanhadden?? Ik heb echt geen flauw idee meer. Ik weet niet eens of ik tijdens de weeën in het zkh nog een onderbroek aan had Volgens mij verder alleen een hemdje. Dit keer neem ik denk ik als kleding een jurkje mee en een loszittende legging. De vorige keer mijn joggingbroek maar die draag ik nu veel omdat mijn positiespijkerbroek en positierok niet meer lekker zitten.. Dus die doe ik niet in de tas. Verder gooi ik er wel een pyjama in, just in case.
Ik had een lange nachthemd aan met lange mouwen. Toen ik naar huis ging had ik een trainingsbroek, t-shirt + vestje aan. Oh en een grote onderbroek! Kreeg na het douchen zo'n soort van luier erin gepropt, dat had niet gepast met een klein onderbroekkie
Om eerlijk te zijn zou ik het ook niet meer weten. Met volledige ontsluiting naar het ziekenhuis gegaan ivm poepen in vruchtwater.. Toen had ik een joggingbroek aan, en een kraamverband tegen het lekken. Maar alles was vies in het ziekenhuis, dus er is direct een hoop uitgegaan. Ik denk dat ik nog wel een shirtje aan had, maar daarvoor zou ik echt de foto's terug moeten kijken. Ik had een bevalshirt gekocht, maar door het tempo heb ik er geen seconde meer aan gedacht die aan te trekken... Voor naar huis had ik een positiebroek, een shirt en een vestje mee. En er zat ook nog een pyjama in de tas, die heb ik na de bevalling aangedaan.
Bij aankomst in het zh (was laat in de avond 22.30 uur) Had ik mijn pyama al aan.In het zh dus een hele tijd alleen het bovenstuk aan gehad maar die is ook veel aan en uit geweest van in en uit de douche gaan.Daarna werd het een ongeplandde keizersnede dus heb een paar dagen een hemd van het zh aan gehad.
Dat je daar over nadenkt .. Daar heb ik echt geen moment bij stil gestaan.. Ik had een of ander tshirt aan en verder niks..
Bij de eerste een zwart hemdje waarin ik die nacht sliep. Oja en dikke sokken, had ijsvoeten. Ben thuis bevallen en trok daarna een joggingbroek en een hemdje aan.
Ik kwam met 9cm in het ziekenhuis aan. Had een sweater met een zwart topje eronder aan en een joggingbroek. Had ook een nachthemd gekocht voor de bevalling, maar op dat moment was daar echt geen tijd voor en heb ik ook niet aan gedacht. Kon me echt geen bal schelen toen hoor! Je hebt wel wat anders aan je hoofd haha.
Ik had een lang hemdje aan... met spagheti bandjes zodat ik makkelijk borstvoeding kon geven... Verder voor na de bevalling een joggingbroek en een shirt en ik had grote onderbroeken mee voor het kraamverband.