Ik ben even luiers aan het bestellen online. Ik bestel nu 2 pakken maat 1. Denk dat we daarna naar maat 2 overstappen. Maar nu weet ik echt niet meer hoe lang je ongeveer met maat 2 doet. Ik kan 2 of 4 pakken bestellen. Dat zijn 90 of 180 stuks. Gaan die 180 op denken jullie??
Ik weet niet tot hoeveel kilo maat 2 is, maar misschien dat je iets aan deze tabel met gemiddelde babygewichten hebt? Het Gewicht van je Baby | De Ontwikkeling van je Baby | Van het eitje tot het 1ste levensjaar
Is tot 6 kilo. Maar ik weet ook eigenlijk nier precies meer hoe vaak je verschoont tegen die tijd. Weet dat het in het begin echt veeeeeel was.
Was hier heeeeeeeeel veeeeeel. Geef borstvoeding en ze poepte echt enorm vaak! Ik heb 6 pakken maat 2 gebruikt en deed lang geen week met een pak. Met 5,5 kilo ben ik overgegaan op maat 3 omdat m'n voorraad 2 op was.
Nou die 4 pakken moeten dan wel op gaan denk ik. Wel grappig trouwens, mijn zoon en dochter poepten vanwege de borstvoeding juist erg weinig. Eens in de vier, vijf dagen of zo. Maar buiten dat verschoon je erg veel op n dag met die kleintjes.
Oh dat is inderdaad grappig. Hier had ze een periode vaak haar luier alweer volgepoept voordat ik de luier had dichtgeplakt, heb wel eens 4x een schone luier kunnen pakken (en dan gaat het nogal hard ). Ik verschoonde voor elke voeding en met voeden op verzoek was dat hier toch wel vaak in het begin (plus de extra poepluiers). Hier gingen die 4 pakken dus makkelijk op.
Wij hebben het echt niet gered met 2 pakken in maat 1! Ik heb er denk ik zeker 5 gebruikt. Heb nu al 3 pakken maat 2 gebruikt en heb er nog 3 staan... mijn meisje weegt nu 4,2 kg dus ik denk dat ik het wel red ermee!
mijn dochter is bijna 10 weken en ze weegt nu 4 kilo. Ik ben nu net pas overgegaan op maat 2 luiers, sinds 2 dagen. Dus heel wat pakken maat 1 luiers gebruikt. Kwa maat zit maat 1 nog prima, maar ze plast nu steeds grotere plassen en meer ontlasting dat ik maat 2 ben gaan gebruiken anders moest ik haast elk uur verschonen zodat ze niet doorlekt. Je moet niet altijd alleen naar de kiloos kijken maar ook naar hoe veel je kindje plast of poept
Onze dochter is bijna 12 weken (vrijdag) en sinds een week gebruiken we maat 2 pampers. We hebben dus ruim 2,5maand maat 1 pampers gebruikt voor ons meisje. Al moet ik wel zeggen dat ze een kleintje was en 3 weken "te" vroeg is geboren.
Wij hebben t/m 4 maanden maat 1 gebruikt, nu zit mijn zoontje in maat 2 en hij is 5,5 maand en weegt bijna 6,5 kg.
Je moet niet teveel op de kilo's letten. Als je een lang en slank kindje hebt wegen ze misschien allang 7 kilo maar past maat 2 nog prima. Die luiers zijn vaak zo groot. Ik heb twee achtponders gekregen en zeker 8 pakken maat 2 gebruikt.
Ligt er natuurlijk ook helemaal aan hoe groot en zwaar je kindje bij de geboorte is. Mijn oudste dochter was 4700 gram bij haar geboorte en paste eigenlijk al niet goed meer in maat 1 na 1 week! Snel over naar maat 2 en binnen een paar weken naar maat 3.