Niets smaakt meer lekker.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Rozeroos, 18 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Hoooi,

Ik ben nu 8 weken zwanger en ben regelmatig misselijk.
    Gelukkig hoef ik bijna niet te spugen. Maar eten is drama. Normaal lust ik bijna alles wel en nu helemaal niets meer. En heb ik een keer zin in iets is het ook maar heel kort en krijg ik het moeilijk weg.
    Nu begin ik smorgens al met 2 meergranen crackers en een kop thee, maar kost me een uur om het weg te krijgen.
    Ik vind het zo irritant en moest het ff kwijt.

2. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Is ook irritant. Ik had vreselijke honger maar vond niets lekker. Ik at daarom maar veel eierkoeken en rijstewafels. Is bij mij helemaal overgegaan, hoewel ik wel de hele zwanerschap een voorkeur heb voor vlakke smaken.

3. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Ik was de eerste maanden ook enorm misselijk en lustte niks meer. Is later gelukkig bijgetrokken. Ik kreeg fruit als enigste weg, dus dat heb ik veel gegeten toen.

4. LydiaRichie

5 feb 2012
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog 1....
    Dingen die ik voorheen heerlijk vond daar moet ik nu niet aan denken
    en heb echt bijna nergens trek in.
    Sinds 2 dagen lust ik wel graag beschuitbollen en neem ik bouillon tussen de middag, omdat ik qua drinken ook echt niets lekker vindt alleen water en gewone thee.
    Het overgeven wordt wel minder, maar ik hoop dat de misselijkheid ook snel minder wordt en het liefst natuurlijk helemaal weggaat.

Succes.

5. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ik was ook erg misselijk zonder al te veel overgeven maar had wel de hele dag door honger en moest ook elke 2 uur zeker eten want anders werd de misselijkheid erger. Ik at in die tijd gewoon alleen wat ik lekker vond en wat me niet aan stond at ik niet. Had totaal geen trek in bruin brood maar in lekkere witte bolletjes. Nou die heb ik ook weken elke 2 uur gegeten. Zo ging er toch wat in want anders werd het wel spugen.

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Oh ja heb ik ook heel erg gehad. Enige dat ik binnenhield was yoghurt met vruchtjes uit blik. Toen de misselijkheid verdween nog een periode gehad dat alles naar karton smaakte. Pas rond 25weken werd eten weer zoals het was.

7. Quinnie

Quinnie Actief lid

8 jan 2012
    153
    0
    16
    bij mij smaakt ook niks.
    ik heb ook helemaal geen trek meer sinds een week (daarvoor at ik alles wat ik maar kon krijgen) maar ik moet wel eten anders moet ik overgeven. tis erg lastig allemaal.

8. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Heel herkenbaar, vooral de eerste 12-16 weken. Werd wel minder na 10 weken. Ik at alleen heel bepaalde dingen, en zeker niet per se gezond, ongeveer alles stond me tegen.

Het gaat meestal over na 16 weken. Of wordt minder. Bij mij was dit en de misselijkheid weg met 20 weken dit keer, vorige keer eerder. Sterkte! En eet gewoon wat je aanstaat!

9. SarahH

SarahH Actief lid

8 feb 2012
    414
    0
    0
    Ik lustte ook bijna niets. Vooral geen fruit en geen groente. Handig dus. Maar ik lustte wel ongezonde troep, dat heb ik dan maar gewoon gegeten. Na 12 weken werd ik veel minder misselijk en nu is het nagenoeg over. Het blijft soms wel lastig om te bedenken wat we gaan eten omdat ik niet zo erg tek heb in warme groenten. Maar verder eet ik in ieder geval weer veel gezonder!

Wat bij mij trouwens hielp 's ochtends was aanmaaklimonade. Als ik een glas achterover sloeg kon ik een half uur later weer eten. Hey staan nu klaar voor als ik 's ochtends vroeg naar de wc ga.

Hoop dat iemand er wat aan heeft!

10. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Aanmaak limonade drink ik nu vooral savonds. Goed idee om dt ook smorgens te proberen. Geeft door de suiker gelijk wat energie. En ik hoop dat de misselijkheid voor alle dames hier die ook misselijk zijn snel voorbij gaat.

Deel Deze Pagina