Hoi hoi, Bij mijn 1ste zoontje heb ik een enorm zware bevalling gehad. Ik had dus behoorlijk behoefte aan rust. Ik had ook specifiek om een kraamhulp mét borstvoedingservaring gevraagd. Ik kreeg een herintreedster zonder enige bv-ervaring. Nou vind ik een herintreedster natuurlijk niet erg maar ik had dus wel 2x per dag een wijkverpleegkundige over de vloer die haar kwam controleren. Halverwege de week kwam er weer een andere wijkverpleegkundige want die 1ste ging op vakantie. En iedereen moest mij natuurlijk ook even zien en kijken hoe het ging en vragen wat ik van de kraamhulp vond .. pfff veelste druk dus. We hebben toen gevraagd om niet weer een andere wijkverpleegkundige te sturen (dat was namelijk wel de bedoeling en zou dus de 3e zijn) en of ze alsjeblieft maar max 1 keer per dag wilde komen want we werden er gek van. De kraamhulp zelf was een harstikke lieve vrouw maar achteraf is het niet gegaan waar ik behoefte aan had. De bv kwam niet op gang en ben ik gaan kolven. De kraamhulp gooide de eerste paar keer mijn bv gewoon weg want 'het was te weinig' Vervolgens moest ik na een krappe week mijn bed al uit komen om me aan te kleden e.d. Iets waar ik dus helemaal niet op zat te wachten maar dacht dat het zo hoorde. Na mijn kraamperiode heb ik dus een lichte verzakking gehad omdat ik zo snel weer op de been 'moest'. Dat heeft erg veel pijn gedaan en heb ik nu nog last van. Ook mijn middagslaapjes waren echt knudde. Door alle hectiek viel ik niet zo 1,2,3 in slaap maar stond de kraam wel stipt na een uur weer naast me. Ik werd gewoon helemaal misselijk en verward wakker omdat ik totaal geen rust kreeg. Je snapt dus wel dat ik dat nu niet meer wil zo Ik wil dit ook duidelijk aan kunnen geven maar nu hoorde ik dat ze de 2e intake gewoon even snel telefonisch doen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Vragen of ze toch bij mij thuis willen komen of het toch telefonisch aangeven? Alvast bedankt!
Hoi hoi, Het is aan te raden om om een persoonlijke intake te vragen, maar of je hemt krijgt is nog maar de vraag. De verzekering vergoedt die namelijk niet aan het kraamcentrum. Het is wel altijd een vraag waard. Als dit niet lukt is het wel goed om dan telefonisch aan te geven, wat je bevindingen zijn van de vorige keer, en wat je verwacht nu. Als je straks als je kindje geboren is, niet tevreden bent, dan kun je altijd bellen of er andere kraamverzorgende komt. Ben daar eerlijk in, en schaam je niet daarvoor. Het gaat om jullie kraamweek!! Groetjes en succes groetjes Adrienne