Ik heb 2 miskramen achter de rug.Heeft er lichamelijk en geestelijk behoorlijk ingehakt bij ons.Nu willen we graag wat onderzoeken laten doen,maar ze onderzoeken pas na 3 miskramen.Maar de tijd dringt voor ons.Wie heeft hier ook mee te maken of mee te maken gehad? Ik ben 42 jaar.
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik weet wel dat wij al in aanmerking komen voor onderzoeken mocht ik weer zwanger raken, gezien de chromosoomafwijking bij onze dochter en mijn leeftijd (35). Vind het te gek voor woorden dat ze bij jullie niets ondernemen. Inderdaad gezien je leeftijd. Voor hetzelfde geld worden de miskramen veroorzaakt door chromosoomfouten. Waar je nu eenmaal verhoogde kans op hebt op latere leeftijd. Kun je dat niet hard maken bij de artsen? Heel veel sterkte iig.
Hoop wat verschrikkelijk irritant.. Dat ze zelf niet een beetje moeite doen voor jullie. Ik zou het ook nog eens op tafel gooien hoor! *knuffel*
Ik vind t echt belachelijk dat je niet nu al verder mag voor onderzoek. Zeker gezien je leeftijd, dan wil je e.e.a. Toch zo snel mogelijk in orde hebben? Ik zou wat verder aandringen, op mijn strepen gaan staan zeg maar. Heel veel succes en ik hoop dat je dromen heel snel uit mogen komen!
@Sprits: dank je wel! Ik heb al heel wat afgebeld en gepraat,maar kom geen stap verder helaas.Ik mag eind dit jaar naar AMC in Utrecht,maar dat is voor een paar maanden,als ik 43 word dan doen ze dara ook niks meer is me al gezegd. @Lizzy1986: ik vind het voor deze tijd ook raar.De vrouwen worden steeds later moeder,dan moeten ze de behandelingen ook langer door laten gaan. Hoe is het nu met je?Beetje over de teleurstelling heen? @missymaaike: dank je wel!! Dikke knuffel terug! Jij moest morgen toch voor uitslagen? Of ben ik abuis? @Ninoos! Dank je wel! Ik zag dat jij 6 weken zwanger bent,gefeliciteerd hoor!!! geniet ervan
Belachelijk Heb je al een ander ziekenhuis of gynaecoloog geprobeerd? Misschien hebben die een ander beleid? Of zijn er geen mensen die connecties hebben bij een gyneacoloog. Dat wil wel eens helpen, want dan gaan die er meer druk op zetten. Ik zou alles uit de kast trekken. Zielige brieven, connecties en second opinions. Zielige brief schrijven met daarbij ook medisch belang voor het ongeboren kind , want hoe ouder jij bent hoe groter risico voor het kind Succes
Misschien heel simpel, maar ga over een maand terug naar de huisarts en zeg dat je de derde miskraam achter de rug hebt.
@Hansje:ik heb veel ziekenhuizen gebeld en allemaal hetzelfde liedje.Als ik hun vertel dat ik 42 ben en dan toch ook verwacht had dat de zorg nog scherper zou zijn voor mij ivm mijn leetijd,dan zeggen ze gewoon: nee hoor,heeft er niets mee te maken. @ratatosk; zoiets doe ik liever niet,maar uit eigenbelang zou je er bijna over nadenken.
Hey Hoop42, Had net je verhaal ook bij de meerdere mk gelezen. Heel vervelend dat het zh zo moeilijk doet. Ik weet dat het ene zh 2 mk en de ander na 3 mk pas onderzoeken doet. Jammer dat ze geen rekening houden met je leeftijd. Bij mij deden ze ook na 2 mk onderzoek maar omdat ik al op het zh liep deden ze het anders was het ook pas na 3 mk. Wat Ratatosk zegt, misschien een beetje lullig maar wel een oplossing. Misschien kun je alvast je bloed laten prikken via je huisarts op je vit b12,b11 en b6 een tekort aan die vit kunnen mk veroorzaken en heel makkelijk op te lossen. Heel veel succes met strijden en hoop dat jullie toch samen nog een wondertje in jullie handen mogen houden
Dank je wel voor je berichtje! Ik moet aanstaande vrijdag bij de huisarts zijn,wel voor iets anders,maar ik ga dan wel gelijk vragen of ik bloed mag prikken.De weken tikken snel door en voor ik het weet ben ik straks 43.Dan doen ze helemaal niks meer. Ik hoop ook echt dat het de volgende keer goed mag gaan!
Mijn oplossing is inderdaad niet de mooiste, maar ik denk dan zo, je hebt maar één leven, één kans en dat mag je niet af laten pakken door zo'n dokter! Succes vrijdag!