Kan de misselijkheid geen kwaad?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door riga01, 13 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. riga01

riga01 Bekend lid

28 apr 2010
    978
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag
    Hallo dames, ik ben nu pas zwanger van mijn eerste kindje. Allemaal erg leuk en spannend. Helaas al wel ruim 2,5 week kots misselijk en overgeven gedurende de dag. Het enige wat ik wat later op de ochtend weg krijg zijn kaasstengels en tostis :)

Nu vraag ik mij af of het niet schadelijk is voor de zwangerschap dat ik zo weinig binnen hou. Een gezonde grote maaltijd zit er echt niet in. En het lijkt me toch belangrijk voor de ontwikkeling van het kindje;)

2. Liekj

Liekj Niet meer actief

je kindje pakt wat ie nodig heeft.
    het is voor jou heel erg vervelend, maar kan niet kwaad voor je kindje..,
    probeer wel goed te drinken, ivm uitdroging.
    anders naar de vk of huisarts, voor evt medicatie.
    hier ook gespuugd vanaf 5,5 week tot zeker 17 weken.. maar baby doet het prima!

3. cindy1985

cindy1985 Lid

25 mei 2013
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan idd niet heel veel kwaad maar wel opletten met uitdroging en ondergewicht. Je baby pakt toch als eerste wat het nodig heeft, jij zal er meer last van hebben.

4. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Geen zorgen, kindje krijgt nu de voedingsstoffen nog binnen via de dooierzak.
    Je placenta is nog in aanleg en begint pas te werken vanaf ongeveer 12 weken en krijgt dan pas de voedingsstoffen via jou.

5. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Sluit me helemaal aan, kan geen kwaad voor je baby, maar je moet wel goed op jezelf passen. Ik had medicatie nodig om niet uit te drogen en enigszins iets te kunnen eten/drinken (hyperemesis gravidarum) en hoewel de eerste 20 wkn het ergste waren, misselijk gebleven (en ook gespuugd) tot het einde. Heb vreemd/ongezond gegeten en in het begin ook flink afgevallen.

Toch was mijn dochter blakend van gezondheid en 4260 gram bij de geboorte ;)...
    Heel veel sterkte meid, ik weet hoe rot het voelt!

Deel Deze Pagina