Hoi iedereen! Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Noortje, 21 jaar oud en woon samen met mijn lieve vriend. Ik heb me net aangemeld hier, met als reden dat ik even mijn verhaal van me af wil typen en het een en ander wil vragen. Jullie zijn natuurlijk geen dokters, maar hoop dat jullie snappen wat ik bedoel. Ik zal even het hele verhaal typen. Ik ben sinds 3 maanden gewisseld van pil, ik heb vanaf mijn 14de tot 3 maanden geleden de Diana pil geslikt ivm acne. Nu ben ik overgestapt op de Myrcogynon pil. De eerste 2 maanden alles goed gegaan (ook zoals altijd ongesteld geworden in mijn stopweek) , daarna kreeg ik last van doorbraakbloedingen. Nu is het zo dat ik afgelopen maand in de 3e week een pil vergeten ben. Dat was op donderdag 30 mei. Daar kwam ik vrijdagavond 31 mei achter, dus ik heb die avond de pil van donderdag gepakt. Daarna heb ik zaterdag en zondag de pil nog geslikt, en toen mijn stopweek gehad omdat mijn strip toen op was. Ik heb dus 1 helemaal pilloze dag gehad, die donderdag. In mijn stopweek (die was dus van zondag 2 juni tot 9 juni) ben ik niet ongesteld geworden, op een heel klein beetje bloed na. Dit was nog geen kwart van een tampon. Afgelopen week kreeg ik last van mijn buik, erg misselijk en het gevoel alsof ik ongesteld moest worden (wat krampen etc). Ik ben overigens niet de hele dag door misselijk, het komt echt in vlagen en is de ene keer heftiger dan de andere keer. Soms ook het gevoel dat ik moet overgeven. Ook ben ik vaker duizelig dan normaal, een beetje dizzy gevoel zegmaar. Daar kwam bij dat ik een blauwe plek gevoel heb, een paar centimeter onder mijn navel. Als ik erop druk voelt het echt als een blauwe plek, maar er is niets te zien. Dat heb ik nog nooit eerder gehad. Dokter gebeld, zij zei dat er een kleine kans is dat ik zwanger ben, maar dat die kans wel aanwezig is. Over 3 weken een test doen zij ze. Ik kan er niet zo goed tegen om in onzekerheid te zitten, dus heb ik vanochtend alvast een test gedaan, die negatief was. In mijn ogen kan het dus zijn dat ik of niet zwanger ben, of dat het gehalte zwangerschapshormonen nog niet hoog genoeg is voor de test om te kunnen meten. Ik wil dus over 2 weken weer een test doen. Nu mijn vraag, wat denken jullie, zwanger/niet zwanger? Herkennen jullie deze symptomen? Ben benieuwd naar jullie reacties, als ik zwanger zou zijn zou ik dolgelukkig zijn, ondanks dat het 'handiger' was om nog even te wachten. Alvast heel erg bedankt voor het lezen en sorry voor het lange verhaal! Gr Noortje
ik zou even je vraag bij het kopje zwanger worden zetten. als je wil weten of je zwange ben zou ik even een testje doen.
Mijn eerste vraag; heb je het gedaan die week waarin je je pil een keertje was vergeten? Zo ja, dan kán het zijn dat je zwanger bent al is die kans niet erg groot. Waar ik vooral last van had toen ik zwanger bleek; vage misselijkheid/geen eetlust, onwijze pijnlijke borsten, echt heel erg, duizeligheid en gewoon een voorgevoel. Nu heb ik die misselijkheid en het dizzy zijn ook heel vaak gehad toen ik niet zwanger bleek. Een vriendin van mij is ook een keer niet ongesteld geworden tijdens haar pilgebruik, dit zonder een keer vergeten te zijn. Het kan heel goed dat je een keer geen eisprong hebt gehad ivm bijvoorbeeld stress of hormonale schommelingen. Dit laatste is aannemelijk gezien je nog maar net gewisseld bent van pil. Het is normaler dan je denkt; een keertje overslaan! Ik zou gewoon nu weer je pil oppakken na je stopweek, als je over twee weken weer negatief test is het ook echt negatief. In de tussentijd kun je ook altijd nog een testje extra wagen als je het niet meer houdt van de onzekerheid. Hoop dat je het snel weet!
Ze heeft vanmorgen al een test gedaan, staat duidelijk in haar verhaal. Ik denk dat de kans dat je zwanger bent, echt heel klein is. Ik ben het met justxme eens, dat het heel goed kan liggen aan het wisselen van de pil. Lees eens de bijsluiter van de pil, daarin staat ook de informatie over het later innemen van de pil als je er eentje vergeten bent, Sterkte met de onzekerheid! Groetjes Setje
er is vast 1 op de miljoen kans dat je die dag toch niet beschermd bent geweest.. of door de pilwisseling misschien toch een situatie is ontstaan die je ervoor vatbaar heeft gemaakt..is maar een gok.. Maar het zou ook kunnen dat je lichaam gewoon een gekke kuur heeft dat je ff niet ongesteld wordt. Ik zou over 3 weekies voordat je weer ongesteld moet worden nog es effe een keertje testen, en denk in de tussentijd dan na over wat als... Ik ben ook 21 en ook zwanger, dus als je wilt praten over hoe het is, be my guest.
Bedankt voor de reacties iedereen! Ga vandaag of morgen weer een test doen, gewoon voor de zekerheid. En dan over 2 weken weer. Nogmaals bedankt voor de reacties, haal hier toch wel wat steun uit!
kan ook zijn dat ondanks dat de 1e 2 mnd goed ging dat je lichaam toch beetje van slag is na het wisselen. Diana pil is lichter namelijk.
Het zou kunnen dat je zwanger bent maar die kans is wel heeeel klein! Als je je pil vergeet in week 3 dan moet je of meteen beginnen aan je stopweek of de stopweek helemaal overslaan. Maar goed daar heb je nu niks meer aan Volgens mij kan je wel al eerder testen dan over 3 weken hoor! Als je op 30 mei in week 3 zat dan kun je denk ik over een week al testen.. Iig over 2 weken. Sterkte met afwachten, weet hoe irritant dat is!
De enige zekerheid bied toch een test over een tijdje. Als ik je verhaal zo lees kan het best te maken hebben met het wisselen van pil, de microgynon is iets zwaarder en daardoor kan je lichaam rare bokkensprongen maken.